beantwoord

locatie treintoestel adam cs 10b 10:23

  • 10 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Waarom staat die trein zo ver uit het midden vh station. Daardoor zijn er elk uur een hoop mensen die die trein net niet kunnen halen.
Dit geldt voor elke trein die om x:23 vertrekt
icon

Beste antwoord door Jeroen 10 oktober 2019, 12:27

Dit betreft de sprinter trein naar Zwolle en deze komt vaak over het middenspoor binnen en rijdt dan door het wissel waarna deze nog een flink stuk door moet rijden om met alle bakken langs het perron te staan. Doordat er op dit spoor alleen een treinlengtebord 4 is moet de machinist als deze trein langer is officieel doorrijden tot aan het sein aan het einde van perron 10c.

Dit is voor reizigers inderdaad vervelend omdat de meeste uit de middelste tunnel komen en dan staan te wachten op het middenstuk van het perron waar de trein alleen deels komt te staan als hij over spoor 10a binnen rijdt. In de meeste gevallen is spoor 10a voor een andere trein gepland en dan kan deze trein alleen via het middenspoor naar spoor 10b rijden.

Ik ben het met u eens dat dit allemaal een beetje ongelukkig uitkomt en zie geregeld dat mensen dan een flink stuk moeten lopen naar de trein. Nu is het wel zo dat deze trein hier, mits op tijd binnen, altijd een aantal minuten stilstaat dus op zich is er wel tijd genoeg om naar de trein toe te lopen als u daar reeds staat te wachten. Als u wat later het perron op komt dan is het een stuk lastiger.

En oplossing die voor een deel zou bijdragen om het probleem kleiner te maken is dat er meer treinlengteborden worden geplaatst op dat spoor zodat de trein niet helemaal hoeft door te rijden naar het sein van perron 10c.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge
Treinen stoppen niet zomaar ergens langs een perron, daar zijn vaste plekken voor. Dit in verband met de lengte van de trein, het sporengebruik en de wissels. Een trein laten stoppen op een andere plek, bv in het midden, zorgt ervoor dat een ander deel van hetzelfde spoor niet meer gebruikt kan worden @JoopV .
Badge
Dit betreft de sprinter trein naar Zwolle en deze komt vaak over het middenspoor binnen en rijdt dan door het wissel waarna deze nog een flink stuk door moet rijden om met alle bakken langs het perron te staan. Doordat er op dit spoor alleen een treinlengtebord 4 is moet de machinist als deze trein langer is officieel doorrijden tot aan het sein aan het einde van perron 10c.

Dit is voor reizigers inderdaad vervelend omdat de meeste uit de middelste tunnel komen en dan staan te wachten op het middenstuk van het perron waar de trein alleen deels komt te staan als hij over spoor 10a binnen rijdt. In de meeste gevallen is spoor 10a voor een andere trein gepland en dan kan deze trein alleen via het middenspoor naar spoor 10b rijden.

Ik ben het met u eens dat dit allemaal een beetje ongelukkig uitkomt en zie geregeld dat mensen dan een flink stuk moeten lopen naar de trein. Nu is het wel zo dat deze trein hier, mits op tijd binnen, altijd een aantal minuten stilstaat dus op zich is er wel tijd genoeg om naar de trein toe te lopen als u daar reeds staat te wachten. Als u wat later het perron op komt dan is het een stuk lastiger.

En oplossing die voor een deel zou bijdragen om het probleem kleiner te maken is dat er meer treinlengteborden worden geplaatst op dat spoor zodat de trein niet helemaal hoeft door te rijden naar het sein van perron 10c.

Reageer