"Loop zelf door" audio onderaan de roltrappen op spoor 5-7 op Utrecht Centraal

  • 4 September 2019
  • 79 reacties
  • 5464 Bekeken


Toon eerste bericht

79 reacties

Badge +3
Het zal wel een proef zijn (alleen spoor 5/7 Utrecht Centraal, of is het overal?), net als met die 'aftelklok' op de borden bij spoor 18 zodat je wist hoe lang je nog mocht instappen. Of die borden in Den Bosch/Schiphol waar de trein stopt en waar de 1e klas is en waar de WC is, en waar er fietsen mee kunnen...

Gezien de reacties/commentaren op Twitter (en hier!) geen lang leven beschoren, dus het wordt waarschijnlijk geen blijvertje zoals "mind your step" op rolbanden bij vliegvelden, of "mind the gap" in de metro in Londen.
De boodschap is te horen als je de normale trap op loopt (en dus niet sneller kan doordat er een massa mensen voor je loopt). Het zijn geen mensen, het is een opgenomen geluid. En als ze geen slimme opmerkingen willen, moeten ze er een iets beleefdere oproep van maken, "loop je even door" zeg je tegen een kleuter, niet tegen een klant.

Van mij hoeft zulk gepamper ook niet want het werkt m.i. kuddegedrag in de hand. Waarom zou je zelf nog nadenken als het systeem dat al doet? Het is stuitend om te zien dat sommigen zich volkomen hersenloos gedragen. Heb je dan echt niet door dat mensen achter je op de (rol)trap geen kant op kunnen?
Ik snap nu beter waar mijn irritatie vandaag komt: ik stap daar *uit* de trein, en ga direct de trap op, tussen de rest van de massa uitstappers. Daar hoor ik die tekst.

Dus ik dacht dat hij bij de trap hoorde en dat ze bedoelen dat ik sneller moest lopen. Maar hij is bedoeld voor wachtenden op het perron, blijkbaar.

Dan nog vind ik "loop je even door" De verkeerde toon.
Badge +3

Met als goede nieuws de fietsenstallingen natuurlijk :rofl: en o.a. Leiden en Eindhoven hebben de aandacht. Werd tijd!

 

Reputatie 7
Badge
Wacht even hoor....is dit nou een echt mens die dit zegt of een opname?🤔
Badge +3
Wacht even hoor....is dit nou een echt mens die dit zegt of een opname?🤔
Opname, elke 10 seconden.
Reputatie 5
Het is mooi dat er eindelijk een oproep wordt gedaan dat mensen door moeten lopen,maar inderdaad doe dit wel op een nette manier.
Wel graag doorlopen inderdaad,want ik heb het meegemaakt dat de trein 10 minuten later vertrok doordat mensen niet doorliepen,terwijl toch duidelijk te zien was dat deze mensenmassa niet in 2 coupe's past! (onder en boven)
En die 10 minuten is mintens zo ergerlijk als de bedoelde oproep en zeker als je het zelf wel goed doet.

Het betreft een proef, al deze feedback wordt meegenomen bij de evaluatie. Dus op dit moment wordt er nog niets aangepast.

Reputatie 4

Ik ging voor optie 1 :grin:

Voor optie 2 is deze nodig. Dergelijke dispensers zag ik 21 september op de open dag al wel hangen in de werkplaats in Haarlem.

Op basis van hoe snel deze leeg is kan NS beoordelen wat reizigers van deze omroep vinden :joy:

 

 


Mwah, dan is dit toch effectiever. Volstaat voor de meeste luidsprekerkabeltjes. :relaxed:

Reputatie 7
Badge

Opname, elke 10 seconden.


Ooh joh. Dat veranderd de zaak vind ik. In dat geval snap ik het probleem niet zo van TS.
Reputatie 6

Ik ben een niet opvliegend persoon, maar de constante herhaling is tergend.

De toon en complete zinloosheid ervan (boodschap galmt over het perron terwijl er niemand bij de roltrap staat), is mens onteerend… Je voelt je sowieso al minderwaardig vee in het OV.

Ik heb het ‘probleem’ wat deze audioboodschap probeert op te lossen trouwens nooit echt meegemaakt.  Je spreekt elkaar er immers op aan. Maar goed mocht het een ding zijn, doe anders zo’n ‘niet stilstaan’ kruis op de vloer of een mooi rood gestreept vak oid. 

 

Het gaat niet zozeer om dat vak bij de roltrap. Men wil spreiding op het perron zodat de drukte zich niet ophoopt op één plek bij de trein (namelijk, bij de trappen).

 

Reputatie 4
Laten ze er dan iets ludieks van maken, bijv. ingesproken door Bert en/of Ernie, of door iemand met een plat Utrechts accent. Dan komt de boodschap al wat leuker over hopelijk.
Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of ze ook voor reizen per helicopter worden gebruikt, kunnen natuurlijk in veel situaties toegepast worden. Kan ook een snurkende partner zijn :grin:  Als er weer eens een doos beschadigd terug gestuurd werd of blind was bij de vervoerder wilde mijn collega die graag hebben :zzz:

 

Reputatie 7
Badge

@Robert B Ik heb het 'Loop even door' bandje al een poosje niet meer gehoord. Of zit er een timer achter?

Badge +3

...

Reputatie 2
Ik vind het bandje ook heel irritant, zeker als je er al een drukke werkdag op hebt zitten. Doe dan in ieder geval de frequentie omlaag, 10 sec is echt veel. En het geluid draagt ook ver, als je even verderop of op perron 8 op een trein staat te wachten hoor je m nog. Elke 10 seconden...

Er is een team die gaat over deze pilot en de mogelijke aanpassingen. Het enige wat ik kan doen is alle reacties doorzetten. Alle feedback wordt meegenomen, meer kan ik helaas nu niet betekenen. Laat vooral je ervaring achter in dit topic.

 

Ik zal de titel aanpassen zodat deze beter vindbaar is voor bezoekers.

Nee, de komende maanden loopt de test nog door.

Badge +3

Het betreft een proef, al deze feedback wordt meegenomen bij de evaluatie. Dus op dit moment wordt er nog niets aangepast.

Dus de NS gaat liever nog even door met het irriteren van haar klanten? Zijn er ook positieve reacties binnengekomen?

Tot wanneer loopt deze proef?

Een half jaar na deze vraag als conclusie: het houdt niet op, niet vanzelf…

Gisteren op Twitter nog steeds verbazing over de aanhoudende boodschap. Dus @fredtdtje neem maar mee die buks, want je kunt op CS een kanon afschieten!:rolling_eyes:

https://twitter.com/wennekendonk/status/1256661900265480194

Oh wacht, dat was als reactie op iets uit oktober 2019. Neem aan dat die omroep nu wel uit staat, toch?

Reputatie 7
Badge +3

Misschien weet niemand meer waar de uitknop zit? :rofl:

Badge +3

Stel ik je erg teleur als die tekst, zelfs met een leeg perron, nog afgespeelt werd pas geleden ?

Nee hoor, maar had anders verwacht na alle uitleg “Het werkt met camera's en close range (hoe dan, BlueTooth?) telefoonsignalen” en misschien worden die uit de stationshal boven ook wel opgevangen?

@Henk_NL kom er maar in… Snapt u het misschien?

 

Badge +3

Ik vind https://twitter.com/Charlotte_030/status/1187406316765093889 (oktober 2019) toch wel het ultieme bewijs dat niemand er iets van snapt of ooit zal van gaan snappen.

Badge +3

Voel me zelf nooit als minderwaardig vee in het OV….anders zou ik er ook geen gebruik van maken. Maar de manier waarop NS zich richting haar klanten uit voelt soms wel een beetje aan alsof dat de insteek is. Het hoeft van mij niet allemaal zo casual en hip. Ik kan er tegen, maar je zal maar een jaar of 50-60-70 zijn. Zou me er kapot aan ergeren. 

Och ja vandaag nog..  https://twitter.com/HSDJ5761/status/1256966395520303104

Hi? Sinds wanneer permitteert de NS zich ongevraagd te tutoyeren? Het niveau van uw dienstverlening is niet geweldig, maar van uw omgangsvormen al helemaal niet.

Wel mee eens.. als het over keuzedagen gaat (60+) dan zeg ikzelf ook al automatisch u eigenlijk. Soms ook tegen een 17 jarige caissière en zo. En @Thom als goede voorbeeld hier (verder off-topic).

Badge +3

Game on inderdaad.. Ik werd gebeld en zei “hallo met wie?”

Na wat stilte (dat was al vedacht op zich, dus cold calling eigenlijk) “Spreek ik met de heer B?”

Ja, dat ben ik.. Oh hoi Robert dus?

Nou.. ehh ja, ik heet Robert inderdaad en wie bent u dan?!

Daar eindigt dit gesprek beste telecom provider of energieleverancier!

Ja maar, we hebben een aanbod… ? Niks maar.. klik! :sweat_smile:

Soms het beste moment van de dag.. Iemand kunnen afzeiken al is het maar een telemarketeer.

Verder ben ik wel lief hoor, dus voor wie dit leest geen zorgen. Welkom op spoor 5/7 in Utrecht eventueel…

Reputatie 7
Badge +3

Soms vind ik het wel jammer dat ik nooit meer gebeld wordt door dit soort telemarketeers, het bel-me-niet register werkt blijkbaar, af en toe lekker boos worden op ze is best wel eens leuk. 

Reageer