"Loop zelf door" audio onderaan de roltrappen op spoor 5-7 op Utrecht Centraal | NS Community

"Loop zelf door" audio onderaan de roltrappen op spoor 5-7 op Utrecht Centraal

  • 4 September 2019
  • 79 reacties
  • 5463 Bekeken

Reputatie 1
Sinds enkele dagen word ik zeer dwingend toegesproken als ik op Utrecht CS het perron oploop: ‘Loop je even door!? Dan is er ruimte voor iedereen’ (bis).
Vervolgens prop ik me in de spits in -alweer- een extra korte trein.
ik wil hier van verschoond blijven. Loop zelf door!

79 reacties

Reputatie 7
Badge

@Robert B Ik heb het 'Loop even door' bandje al een poosje niet meer gehoord. Of zit er een timer achter?

Badge +3

Even afstoffen dit topic, https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2115422/hou-je-wel-1-5-meter-afstand-op-perron-5-van-utrecht-cs-wordt-dat-automatisch-bekeken.html (dank @MoDe voor de link).

Geloof/hoop dat de Efteling boodschap wel verleden tijd is, maar ja als die wifi of bluetooth beacons er toch al hingen waarom niet iets (anoniems) mee doen?

Reputatie 7
Badge +3

Dan wil ik wel nog even apart terugkomen op de e-mail die je hebt gekregen, want ik snap dat je dit een beetje vreemd vind. Helaas heb ik hier geen verklaring voor, maar kan ik op je verzoek wel een melding hierover doorzetten. Zou je willen dat ik dit voor je in orde maak?

Ik vermoed dat de communicatie-afdeling op dit moment wel iets belangrijkers te doen heeft. Mochten ze zich toch vervelen, zet 't dan maar door :wink:

Wat maakt chat, Twitter, Facebook of dit forum informeel? Helemaal gezien NS zo ongeveer al het verkeer die kant op wil sturen. E-mail bestaat voor consumer niet eens meer. 

NS durft schijnbaar gewoon geen keuze te maken. De ene communicatie is in jij-vorm, de andere weer in u-vorm, soms zelfs gecombineerd binnen één bericht. En ik snap op zich wel dat je met zo'n brede doelgroep iedereen tevreden wil stellen, maar juist die inconsequentie stelt mij ontevreden :slight_smile:

 

Goedemorgen MrFreeze, Dit kan ik je verklaren! Als je telefonisch of via e-mail contact met ons opneemt, dan doe je dit via een formeel kanaal en zal je aangesproken worden met u. Doe je dit via de Live-chat, Twitter, Facebook of hier op de Community, dan hanteren wij jij. Je hebt hier namelijk te maken met een informeel kanaal. Neemt dat iets van de verwarring weg? 

Dan wil ik wel nog even apart terugkomen op de e-mail die je hebt gekregen, want ik snap dat je dit een beetje vreemd vind. Helaas heb ik hier geen verklaring voor, maar kan ik op je verzoek wel een melding hierover doorzetten. Zou je willen dat ik dit voor je in orde maak?

Reputatie 7
Badge +3

Soms vind ik het wel jammer dat ik nooit meer gebeld wordt door dit soort telemarketeers, het bel-me-niet register werkt blijkbaar, af en toe lekker boos worden op ze is best wel eens leuk. 

Badge +3

Game on inderdaad.. Ik werd gebeld en zei “hallo met wie?”

Na wat stilte (dat was al vedacht op zich, dus cold calling eigenlijk) “Spreek ik met de heer B?”

Ja, dat ben ik.. Oh hoi Robert dus?

Nou.. ehh ja, ik heet Robert inderdaad en wie bent u dan?!

Daar eindigt dit gesprek beste telecom provider of energieleverancier!

Ja maar, we hebben een aanbod… ? Niks maar.. klik! :sweat_smile:

Soms het beste moment van de dag.. Iemand kunnen afzeiken al is het maar een telemarketeer.

Verder ben ik wel lief hoor, dus voor wie dit leest geen zorgen. Welkom op spoor 5/7 in Utrecht eventueel…

Reputatie 7
Badge +3

NS durft schijnbaar gewoon geen keuze te maken. De ene communicatie is in jij-vorm, de andere weer in u-vorm, soms zelfs gecombineerd binnen één bericht. En ik snap op zich wel dat je met zo'n brede doelgroep iedereen tevreden wil stellen, maar juist die inconsequentie stelt mij ontevreden :slight_smile:

 

Badge +3

Voel me zelf nooit als minderwaardig vee in het OV….anders zou ik er ook geen gebruik van maken. Maar de manier waarop NS zich richting haar klanten uit voelt soms wel een beetje aan alsof dat de insteek is. Het hoeft van mij niet allemaal zo casual en hip. Ik kan er tegen, maar je zal maar een jaar of 50-60-70 zijn. Zou me er kapot aan ergeren. 

Och ja vandaag nog..  https://twitter.com/HSDJ5761/status/1256966395520303104

Hi? Sinds wanneer permitteert de NS zich ongevraagd te tutoyeren? Het niveau van uw dienstverlening is niet geweldig, maar van uw omgangsvormen al helemaal niet.

Wel mee eens.. als het over keuzedagen gaat (60+) dan zeg ikzelf ook al automatisch u eigenlijk. Soms ook tegen een 17 jarige caissière en zo. En @Thom als goede voorbeeld hier (verder off-topic).

@Henk_NL kom er maar in… Snapt u het misschien?

 

Wilde gok: het plan was om er allerlei tracking aan te koppelen, in de praktijk is dat nooit in productie gebracht.

Badge +3

Ik vind https://twitter.com/Charlotte_030/status/1187406316765093889 (oktober 2019) toch wel het ultieme bewijs dat niemand er iets van snapt of ooit zal van gaan snappen.

Badge +3

Stel ik je erg teleur als die tekst, zelfs met een leeg perron, nog afgespeelt werd pas geleden ?

Nee hoor, maar had anders verwacht na alle uitleg “Het werkt met camera's en close range (hoe dan, BlueTooth?) telefoonsignalen” en misschien worden die uit de stationshal boven ook wel opgevangen?

@Henk_NL kom er maar in… Snapt u het misschien?

 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien weet niemand meer waar de uitknop zit? :rofl:

Stel ik je erg teleur als die tekst, zelfs met een leeg perron, nog afgespeelt werd pas geleden ?

Badge +3

Het betreft een proef, al deze feedback wordt meegenomen bij de evaluatie. Dus op dit moment wordt er nog niets aangepast.

Dus de NS gaat liever nog even door met het irriteren van haar klanten? Zijn er ook positieve reacties binnengekomen?

Tot wanneer loopt deze proef?

Een half jaar na deze vraag als conclusie: het houdt niet op, niet vanzelf…

Gisteren op Twitter nog steeds verbazing over de aanhoudende boodschap. Dus @fredtdtje neem maar mee die buks, want je kunt op CS een kanon afschieten!:rolling_eyes:

https://twitter.com/wennekendonk/status/1256661900265480194

Oh wacht, dat was als reactie op iets uit oktober 2019. Neem aan dat die omroep nu wel uit staat, toch?

Ik overweeg inmiddels een luchtbuks mee te nemen om de speakers stuk te schieten. 
Crowd management kan ook op andere manieren dan met vragend gebod. 
Velen hebben reeds gevraagd waarom de lengte van de trein op geen enkele manier wordt getoond op het perron, maar slechts in de app. Weten dat je doorloopt naar een rustiger deel van de trein is positieve beïnvloeding; maar botweg betalende klanten vragen om op te krassen doet me ernstig overwegen om, na ruim dertig jaar NS-fan geweest te zijn, over te stappen op ander vervoer. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn.  

Reputatie 7

Is toch te gek voor woorden.. 

  • Efteling toontje
  • Blijft herhalen ook al staat er bijna niemand
  • Als er een korte trein komt mag je terug lopen/rennen naar een deur
  • Werkt blijkbaar op telefoon/wifi/bluetooth signalen, dus misschien worden die uit de stationshal ook wel opgevangen? Dan is er echt niet over nagedacht...

Heb er nog niemand over gehoord die het positief vond. Zal nog even deze pagina met reacties (vanaf reactie 50+ inmiddels) door tweeten naar ProRail.

What’s next? Een scheet/fartmachine met bijbehorende zwavel/rotte eierengeur onderaan de (rol)trappen?

 

Ik dacht zelf meer aan een rookmachine. Dat je dan door een walm van sigarettenrook moet.

NS draait daar ook al een hoop pilots mee.

 

Keerzijde van dit verhaal: ik kan me voorstellen dat het wel vriendelijker kan en misschien ook anders. Maar ik reis via station Ede-Wageningen, en daar heeft het drukste perron (spoor 3/4) één trap met paal daarachter 65 incheckpaaltjes. Daar draait niet zo'n bandje.

Helaas blijven daar vaak hele meutes staan (bij voorkeur met grote tassen en koffers), zodat je vanaf de trap soms amper het perron op kunt (het is gelukkig geen roltrap...:relaxed: ) en ook bij verlaten van het station je tussen de meute door moet slalommen om het station te verlaten...

Ik kijk altijd op de app hoe lang de trein precies is en waar je kunt instappen (bij welk vak moet ik staan voor eerste klas, bijvoorbeeld).

NS, maak die functie van de app nou toegankelijker of laat dat op een scherm op het perron zien. Veel effectiever dan dit irritante bericht.

Badge +3

Is toch te gek voor woorden.. 

  • Efteling toontje
  • Blijft herhalen ook al staat er bijna niemand
  • Als er een korte trein komt mag je terug lopen/rennen naar een deur
  • Werkt blijkbaar op telefoon/wifi/bluetooth signalen, dus misschien worden die uit de stationshal ook wel opgevangen (aldus de NS!)? Dan is er echt niet over nagedacht...

Heb er nog niemand over gehoord die het positief vond. Zal nog even deze pagina met reacties (vanaf reactie 50+ inmiddels) door tweeten naar ProRail.

What’s next? Een scheet/fartmachine met bijbehorende zwavel/rotte eierengeur onderaan de (rol)trappen?

Nee, de komende maanden loopt de test nog door.

Is deze test al bijna afgelopen?

Reputatie 6

Ik ben een niet opvliegend persoon, maar de constante herhaling is tergend.

De toon en complete zinloosheid ervan (boodschap galmt over het perron terwijl er niemand bij de roltrap staat), is mens onteerend… Je voelt je sowieso al minderwaardig vee in het OV.

Ik heb het ‘probleem’ wat deze audioboodschap probeert op te lossen trouwens nooit echt meegemaakt.  Je spreekt elkaar er immers op aan. Maar goed mocht het een ding zijn, doe anders zo’n ‘niet stilstaan’ kruis op de vloer of een mooi rood gestreept vak oid. 

 

Het gaat niet zozeer om dat vak bij de roltrap. Men wil spreiding op het perron zodat de drukte zich niet ophoopt op één plek bij de trein (namelijk, bij de trappen).

 

Voel me zelf nooit als minderwaardig vee in het OV….anders zou ik er ook geen gebruik van maken. Maar de manier waarop NS zich richting haar klanten uit voelt soms wel een beetje aan alsof dat de insteek is. Het hoeft van mij niet allemaal zo casual en hip. Ik kan er tegen, maar je zal maar een jaar of 50-60-70 zijn. Zou me er kapot aan ergeren. 

Ik ben een niet opvliegend persoon, maar de constante herhaling is tergend.

De toon en complete zinloosheid ervan (boodschap galmt over het perron terwijl er niemand bij de roltrap staat), is mens onteerend… Je voelt je sowieso al minderwaardig vee in het OV.

Ik heb het ‘probleem’ wat deze audioboodschap probeert op te lossen trouwens nooit echt meegemaakt.  Je spreekt elkaar er immers op aan. Maar goed mocht het een ding zijn, doe anders zo’n ‘niet stilstaan’ kruis op de vloer of een mooi rood gestreept vak oid. 

 

Reageer