Met als goede nieuws de fietsenstallingen natuurlijk en o.a. Leiden en Eindhoven hebben de aandacht. Werd tijd!
Straks behalve deze irritante omroep ook dranghekken, luchtstromen en lichteffecten?
Het aantal treinreizigers groeit zó veel sneller dan verwacht, dat ingrijpende maatregelen nodig zijn om risico’s van ongevallen op overvolle perrons te beperken. Daarvoor waarschuwt NS.
„We testen al gerichte in- en uitstapzones. Straks zijn ook hekken op perrons van de drukste stations niet meer te vermijden om de veiligheid van reizigers te waarborgen”, aldus ProRail.
Komende vijf jaar groeit het aantal treinreizigers volgens het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid met zeker 16% – bus, tram en metro met 10%. „Als er niet extra wordt geïnvesteerd, loopt het ov vast. We moeten meer en langere treinen kunnen inzetten”, stelt een NS-woordvoerder. Veel stations moeten volgens een ProRail-zegsman worden uitgebreid. „We verlengen en verbreden waar mogelijk perrons en we halen obstakels weg. Reizigers moeten beter worden gespreid. Ook experimenteren we met luchtstromen en lichteffecten om mensen beter te sturen in de juiste richting.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1434233067/dranghekken-op-perrons
Er is een team die gaat over deze pilot en de mogelijke aanpassingen. Het enige wat ik kan doen is alle reacties doorzetten. Alle feedback wordt meegenomen, meer kan ik helaas nu niet betekenen. Laat vooral je ervaring achter in dit topic.
Ik zal de titel aanpassen zodat deze beter vindbaar is voor bezoekers.
Nog wat meer info, ze werken met telefoonsignalen!
Ik ga hier een melding van maken. Het kan zijn dat deze omroep te scherp is afgesteld. Deze werkt op telefoonsignalen. ^RW
Maar men gaat op onderzoek uit:
Dat zouden we dus intern moeten onderzoeken. Misschien wordt de stationshal wel opgevangen. Dan gaat het door. ^RW
Geen idee of ze ook voor reizen per helicopter worden gebruikt, kunnen natuurlijk in veel situaties toegepast worden. Kan ook een snurkende partner zijn Als er weer eens een doos beschadigd terug gestuurd werd of blind was bij de vervoerder wilde mijn collega die graag hebben
Ik ging voor optie 1
Voor optie 2 is deze nodig. Dergelijke dispensers zag ik 21 september op de open dag al wel hangen in de werkplaats in Haarlem.
Op basis van hoe snel deze leeg is kan NS beoordelen wat reizigers van deze omroep vinden
Haha die dingen zijn toch voor reizen per helicopter? Triest dat die nu ook al voor reizen per trein nodig zijn.
Voordeel voor jou toch dat je dit weet? Dan weet jij tenminste waar je moet gaan zitten en zit de rest lekker opgepropt?
En nog steeds liggen de mensen gestapeld in de coupe het dichtst bij de trap en is de rest van de coupe’s bijna leeg. :p
Persoonlijk vind ik het heel irritant hoe kort de tijd is tussen de herhalingen van het bericht. Als ik snel doorloop (wat ik al van plan was, omdat ik voorin wilde instappen), hoor ik alsnog het bericht een stuk of 6 keer voordat ik eindelijk ver genoeg ben van de luidsprekers. Ik ben blij dat ik niet dagelijks naar Amsterdam/Schiphol hoef.
Neem je dan ook een ladder mee om erbij te kunnen?
En ik denk dat je dan de complete omroep op dat perron uitschakelt, dus ook de nuttige. Misschien moet iedereen een voorbeeld nemen aan het boerenprotest en voor de deur van NS hoofdkwartier gaan protesteren.
Ik ging voor optie 1
Voor optie 2 is deze nodig. Dergelijke dispensers zag ik 21 september op de open dag al wel hangen in de werkplaats in Haarlem.
Op basis van hoe snel deze leeg is kan NS beoordelen wat reizigers van deze omroep vinden
Mwah, dan is dit toch effectiever. Volstaat voor de meeste luidsprekerkabeltjes.
Ik ging voor optie 1
Voor optie 2 is deze nodig. Dergelijke dispensers zag ik 21 september op de open dag al wel hangen in de werkplaats in Haarlem.
Op basis van hoe snel deze leeg is kan NS beoordelen wat reizigers van deze omroep vinden
Maar dan hoor ik het niet als er een reiziger is die nog een vraag heeft. Daarom stond ik vanmorgen zelfs iets langer vlak bij de roltrap op spoor 5.
Of opper je nu het idee dat deze oordopjes uitgedeeld gaan worden bij perron 5 zowel op het perron als boven bij de roltrap.
Ach
Echt serieus wordt je goede prima bericht niet genomen
Het betreft een proef, al deze feedback wordt meegenomen bij de evaluatie. Dus op dit moment wordt er nog niets aangepast.
Dus de NS gaat liever nog even door met het irriteren van haar klanten? Zijn er ook positieve reacties binnengekomen?
Tot wanneer loopt deze proef?
Het betreft een proef, al deze feedback wordt meegenomen bij de evaluatie. Dus op dit moment wordt er nog niets aangepast.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.