loopafstanden op station Sloterdijk Amsterdam | NS Community
beantwoord

loopafstanden op station Sloterdijk Amsterdam

  • 26 April 2015
  • 16 reacties
  • 13518 Bekeken

Ik ben slecht ter been. Daarom vraag ik me af hoe het zit met de loopafstand van perron 3 naar perron 9 op station Sloterdijk Amsterdam.
icon

Beste antwoord door Dennis 26 April 2015, 13:36

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Spoor 9 en 10 zijn helemaal apart. Je kan zo mogelijk beter op een ander station overstappen, of een andere reismogelijkheid kiezen waarbij je bij het overstappen niet van/naar spoor 9/10 hoeft.
dank voor dit advies!
Als de reisplanner geen ander advies toont voor uw reis, kunt u proberen om een langere minimale overstaptijd in te stellen bij de uitgebreide opties.
Reputatie 4
Badge
Ik schat dat het vanaf de trap/lift in de stationshal van spoor 3 naar de trap/lift van spoor 9 zo'n 300 meter is. Daarnaast zul je waarschijnlijk ook nog een stuk op spoor 3 en spoor 9 moeten lopen om bij de trap/lift te komen. Je moet dus rekening houden met 500 meter lopen. Daarnaast zul je vanaf spoor 3 naar boven moeten en bij spoor 9 (dat helemaal buiten het stationsgebouw ligt) ook weer.
Dank je voor dit bericht, ik zal mijn reis van Maastricht naar Purmerend dan op een andere wijze plannen.
edit: Het advies van kamcon hieronder is beter.
Reputatie 4
Badge
Misschien is het een idee om Zaandam als via station in te stellen. Als ik daar nu een reisadvies mee maak b.v. de trein van 14:28 uit Maastricht moet je overstappen in Utrecht Centraal (spoor 7 naar 5, zelfde perron, wel 20 min wachten) en Zaandam (spoor 1 naar 2, zelfde perron). Dat is dan waarschijnlijk niet de snelste, maar wel de makkelijkste manier.
goh wat aardig van je kamcon om dit helemaal uit te zoeken. was zelf net ook bezig, en zag dat ik kon overstappen op Amsterdam CS, en wel 20 min wachten, maar dan kan ik op perron 8a blijven. en de rest is het zelfde, dus dan ook overstappen in zaandam.
@Lucia
Ja, en dat levert voor de hele reis maar 1 overstap op: 17 minuten om in Zaandam het perron over te steken.

@kamcon
Wat idioot: Het advies zonder Zaandam als via-station levert dezelfde reistijd op en gaat ook via station Zaandam. Als je Zaandam als via-station opgeeft 'bedenkt' de reisplanner ineens wel dat het comfortabeler is om 17 minuten overstaptijd te hebben om in Zaandam het perron over te steken, dan in 18 minuten op Sloterdijk helemaal naar het Hemboogperron te gaan.
Ik kreeg als uitkomst 3 minuten wachten in Zaandam 🙂
09:28 vertrek Maastricht perron 3
11:52 aankomst Amsterdam op 8A.
12:12 vertrek van 8 A naar den Helder
12:24 uitstappen in Zaandam perron 2
12:27 vertrek Zaandam perron 1 richting Purmerend
12:40 aankomst Purmerend
Dat klopt (behalve volgens mij de aankomsttijd op Amsterdam C), maar dan moet u ook overstappen en wachten op Amsterdam Centraal. Dezelfde reis kan dus ook met 1 overstap:

09:28 + v Maastricht 3 ri. Alkmaar Intercity (NS)
12:10 + a Zaandam 2
12:27 + v Zaandam 1 ri. Hoorn Kersenboogerd Sprinter (NS)
12:40 + a Purmerend 2

Tenminste, als het een doordeweekse niet-feestdag is.
Reputatie 6
Badge +2
Wat idioot: Het advies zonder Zaandam als via-station levert dezelfde reistijd op en gaat ook via station Zaandam. Als je Zaandam als via-station opgeeft 'bedenkt' de reisplanner ineens wel dat het comfortabeler is om 17 minuten overstaptijd te hebben om in Zaandam het perron over te steken, dan in 18 minuten op Sloterdijk helemaal naar het Hemboogperron te gaan.
Voor de reproduceerbaarheid zou je eigenlijk datum, tijd en instellingen moeten vermelden.
Voor de reproduceerbaarheid zou je eigenlijk datum, tijd en instellingen moeten vermelden.

28/4/15 v. 9:28 van Maastricht naar Purmerend:


09:28 + v Maastricht 3 ri. Alkmaar Intercity (NS)
12:03 + a Amsterdam Sloterdijk 3
12:21 + v Amsterdam Sloterdijk 9 ri. Hoorn Kersenboogerd Sprinter (NS)
12:40 + a Purmerend 2


28/4/15 v. 9:28 van Maastricht naar Purmerend via Zaandam:


09:28 + v Maastricht 3 ri. Alkmaar Intercity (NS)
12:10 + a Zaandam 2
12:27 + v Zaandam 1 ri. Hoorn Kersenboogerd Sprinter (NS)
12:40 + a Purmerend 2
ooo nu snap ik je bericht @kamkon ook beter. Dat is inderdaad heel vreemd, dat reisadvies.
Doordat ik volgens de reisplanner moest overstappen op Sloterdijk dacht ik dat de dienstregeling was gewijzigd, want vroeger kon ik ook gewoon in Zaandam overstappen. Maar dat blijkt dus ongewijzigd. Nou, de N.S. houdt zo een mens wel weer ff bezig op de zondagmiddag hè.
Goed, ik ben er uit. Ik zal dinsdag volgens jouw laatste aanwijzing reizen, Pe_Pe. Hartelijk dank allemaal voor de medewerking!
Reputatie 6
Badge +2
Voor de reproduceerbaarheid zou je eigenlijk datum, tijd en instellingen moeten vermelden.

28/4/15 v. 9:28 van Maastricht naar Purmerend:


09:28 + v Maastricht 3 ri. Alkmaar Intercity (NS)
12:03 + a Amsterdam Sloterdijk 3
12:21 + v Amsterdam Sloterdijk 9 ri. Hoorn Kersenboogerd Sprinter (NS)
12:40 + a Purmerend 2


28/4/15 v. 9:28 van Maastricht naar Purmerend via Zaandam:


09:28 + v Maastricht 3 ri. Alkmaar Intercity (NS)
12:10 + a Zaandam 2
12:27 + v Zaandam 1 ri. Hoorn Kersenboogerd Sprinter (NS)
12:40 + a Purmerend 2


Bedankt. Inderdaad raar dat als je toch genoeg overstaptijd hebt niet wordt gekeken naar het gemak van overstappen op dezelfde perron, en zelfs niet naar het ongemak op Ass. De reisplanner had op zijn minst de reis met overstap op Zd ook moeten vermelden.
Voor diverse bestemmingen in Purmerend is het sneller om in Amsterdam Centraal een lijnbus van EBS te nemen naar Purmerend. U kunt op 9292.nl een busrit inplannen. De bussen aar Purmerend stoppen op het busplatform aan de achterkant. Er zijn roltrappen en een lift naar het busplatform

Reageer