beantwoord

Losse tegel bovenaan de trap bij perron 1 in Schiedam

• 22 mei 2014
  • 8 reacties
  • 266 Bekeken

Ik hoop dat hier wat aan gedaan wordt.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 22 mei 2014, 19:11

Welkom op ons NS serviceforum Anouk! Heel erg bedankt dat je dit even bij ons meldt. We willen onveilige situaties natuurlijk voorkomen. Ik heb het intern gemeld en hoop dat het snel opgelost is. Fijne avond!
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op ons NS serviceforum Anouk! Heel erg bedankt dat je dit even bij ons meldt. We willen onveilige situaties natuurlijk voorkomen. Ik heb het intern gemeld en hoop dat het snel opgelost is. Fijne avond!
Dat is frappant, paar jaar geleden doorgegeven dat bovenaan de trap bij spoor 5 een gevaarlijk kantelende tegel lag. Struikel erover en je ligt gelijk onderaan de trap. Deze is na aandringen steviger neergelegd.

Gisteren zag ik toevallig dat deze weer duidelijk los begint te liggen, gevaarlijke situatie weer terug, maar als de originele poster zich niet in de perrons heeft vergist, blijkt dit dus ook bij perron 1 het geval.

Zeer raadzaam dit goed en definitief op te lossen om vallende klanten te voorkomen.
Dit soort problemen kunnen in principe ook bij het treinpersoneel worden gemeld, wij hebben daar ook onze interne meldingsprocedure voor, dat er direct aan gewerkt gaat worden als de veiligheid in het geding komt van de reiziger. Misschien voor een nog snellere lijn met een extra melding kan het helemaal niet kwaad. 😳
We zijn weer 4 maanden verder en het probleem is nog steeds niet definitief opgelost.

Het melden bij het treinpersoneel heeft weinig zin, als je net uitgestapt bent, de trein weg rijdt en jij vervolgens van de trap lazert omdat de tegel bovenaan de trap naar de stationsgang omkiepert zodra je erop staat.

In dit specifieke geval gaat het weer om perron 5. Er worden telkens gekleurde plastic opvulstukjes tussen de stenen gedrukt om kantelen tegen te gaan, maar dit is een tijdelijke oplossing. Na zoveel klantenpassages schuiven deze van hun plek en gaat de tegel weer loszitten.

Of we wachten natuurlijk tot er wel iemand echt een doodsmak maakt :(

@ Waterweg: Gaat dit ook om station Schiedam?
Reputatie 5
Bij het spoor gaat veiligheid voor alles toch?
@ Waterweg: Gaat dit ook om station Schiedam?

Jazeker, nog steeds on-topic: Schiedam Centrum 🆒
Bedankt voor het doorgeven. Waterweg. Ik zal hier werk van maken en je signaal hierover doorzetten.

Reageer