beantwoord

Maandenlang kapotte OV-bikedispensers

• 29 July 2015
  • 2 reacties
  • 194 Bekeken

Hallo,

Al sinds december (eigenlijk al eerder, via een praatpaal op het station) heb ik met de NS contact over een kapotte OV-bikedispenser op station Delft Zuid. Tot op heden is deze nog steeds niet gemaakt. Dus deze automaat is al in ieder geval 9 maanden buiten gebruik. Veelvuldig contact met de NS heeft nog niet echt ergens toe geleid: telefonisch contact van vandaag heeft er toe geleid dat ik binnenkort terug wordt gebeld met de status van het overleg tussen de NS en de gemeente Delft (ik vermoed over de toekomst van het ding: halen ze hem weg of gaan ze samen veel investeren in een betere automaat).

Ook viel het mij sinds april op dat ook de automaten in Duiven en op een P&R terrein Groningen op de website aangevinkt staan als "defect". Ik heb dit bij de NS genoemd en ook de gemeenten dit laten weten (die nooit wat hebben laten horen). Een kort bezoek in Arnhem leerde mij dat het station Arnhem zuid óók een kapotte bikedispenser heeft. De rommel en het onkruid er omheen maakten duidelijk dat dit ook al langer speelde.

Wat mij verder opvalt is dat websites en telefoonnummers stelselmatig niet kloppen: www.bikedispenser.nl bestaat helemaal niet, en ook het telefoonnummer op de automaat in Delft klopt niet. Op allerlei manieren loop je dus tegen hordes aan en de NS gaat in mijn ogen niet adequaat om met de klachten.

Ik vroeg mij af of er wellicht meer plekken zijn met deze dispensers en of ze daar wel werken of dat ze ook daar al langer stuk zijn. Ik vind dat de NS namelijk gewoon open kaart moet spelen en eventueel moet zeggen van "wij willen die dispensers helemaal niet meer" als dat het geval is natuurlijk.

Al met al vind ik de OV-fiets er fijn (je komt er op meer plekken mee in vreemde steden), maar alles er omheen (locaties en contact) is werkelijk belabberd. NS, stop eens met veer-in-eigen-reet praatjes (http://nos.nl/artikel/2046182-de-ns-wil-een-betere-ov-fiets-en-jij-kan-helpen.html) en zorg eens dat het systeem gewoon klopt!

Vriendelijke groet,

M. van der Steeg

Ps: dit bericht is deels ook om de problemen eens aan de kaak te stellen in het publieke domein. Ik heb namelijk het idee dat er dan meer gebeurd dan dat je het allemaal netjes via de klantenservice e.d. speelt...
icon

Beste antwoord door Sivan NS 29 July 2015, 16:07

Ik krijg meteen een reactie:

Deze locatie is buiten gebruik, en zal ook niet meer in gebruik worden genomen. Reizigers kunnen op Delft Zuid wel uit de OV-fietskluis een OV-fiets huren. Dank voor je signaal! Ik ga verder uitzetten dat dit ook op locatie duidelijk wordt voor de reiziger.

Aanvulling: Er zit inmiddels een verwijzing op de automaat op die Delft Zuid die buiten gebruik is, naar de kluizen die het wel doen aan de andere kant van het spoor.

Verder zijn de gesprekken met de gemeente om de automaat weg te halen gestart.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Re_mick,

Welkom op het forum!

Vervelend dat je al sinds december bezig bent met het zoeken naar een oplossing van het probleem met de OV-bikedispensers. Je geeft aan dat er al toegezegd is dat Klantenservice contact opneemt met Delft, maar ik heb voor de zekerheid ook zelf een bericht gestuurd naar de stationsbeheerders van Delft Zuid, evenals een collega bij OV-fiets, en de leverancier zelf (bikedispenser.com). Ik hoop dat zij mij meer informatie kunnen geven over de werkwijze omtrent deze situatie!

Zodra ik iets hoor, koppel ik je dit terug via dit topic. Bedankt voor je signaal!
Ik krijg meteen een reactie:

Deze locatie is buiten gebruik, en zal ook niet meer in gebruik worden genomen. Reizigers kunnen op Delft Zuid wel uit de OV-fietskluis een OV-fiets huren. Dank voor je signaal! Ik ga verder uitzetten dat dit ook op locatie duidelijk wordt voor de reiziger.

Aanvulling: Er zit inmiddels een verwijzing op de automaat op die Delft Zuid die buiten gebruik is, naar de kluizen die het wel doen aan de andere kant van het spoor.
Verder zijn de gesprekken met de gemeente om de automaat weg te halen gestart.

Reageer