beantwoord

Mag een conducteur onder de perronkap (buiten de rookzone) een sigaret opsteken?

• 28 april 2017
  • 2 reacties
  • 186 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag sprak ik een HC aan die in zijn dienst zat te roken op het perron.
Zijn collega stond al in de trein, die al klaar stond om binnen een minuut te vertrekken.
Ik vroeg hem, of hij nu voor zichzelf een bekeuring zou uit kunnen schrijven.
Zijn argument: ik doe dat niet, want ik heb recht op een sigaret.

Zou niet juist een conducteur het goede voorbeeld moeten geven?
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 april 2017, 11:09

Het antwoord op je vraag is kort, maar krachtig: Nee.

Onder de perronoverkapping mag er buiten de aangegeven rookzone's niet worden gerookt. Niet door de reiziger maar ook zeker niet door treinpersoneel. Goed dat je de betreffende conducteur hier op aan hebt gesproken (al was de manier waarop misschien niet erg tactisch ;)) Erg jammer dat de conducteur zijn fout hierin niet heeft erkend en inderdaad (uiteindelijk) het goede voorbeeld heeft gegeven. Wij verwachten van iedereen en natuurlijk vooral van ons treinpersoneel dat zij de huisregels op het station en in de trein naleven 🙂 Als je van ons treinpersoneel iets ziet of hoort wat niet door de beugel kan schroom dan vooral niet om dit aan ons door te geven. Wij kunnen dit intern dan doorzetten naar de juiste afdeling/persoon.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Volgens mij ben jij de allerlaatste persoon op dit forum die iets kan zeggen over een goed voorbeeld en iets doen zoals het hoort.
Het antwoord op je vraag is kort, maar krachtig: Nee.

Onder de perronoverkapping mag er buiten de aangegeven rookzone's niet worden gerookt. Niet door de reiziger maar ook zeker niet door treinpersoneel. Goed dat je de betreffende conducteur hier op aan hebt gesproken (al was de manier waarop misschien niet erg tactisch ;)) Erg jammer dat de conducteur zijn fout hierin niet heeft erkend en inderdaad (uiteindelijk) het goede voorbeeld heeft gegeven. Wij verwachten van iedereen en natuurlijk vooral van ons treinpersoneel dat zij de huisregels op het station en in de trein naleven 🙂 Als je van ons treinpersoneel iets ziet of hoort wat niet door de beugel kan schroom dan vooral niet om dit aan ons door te geven. Wij kunnen dit intern dan doorzetten naar de juiste afdeling/persoon.

Reageer