Mag ik als klant een service gerichtgedrag van NS conducteurs verwachten?

• 1 september 2016
  • 1 reactie
  • 111 Bekeken

Vanochtend rende ik naar de trein die met openslaande deuren op het station stond. Ik riep: "Mevrouw, mag ik mee". Toen ik voor de deur van de trein stond, stapte de conductrice snel in en zei: "NEE, U MAG NIET MEE" en deed de deur voor mijn neus dicht. Ik heb alle begrip voor NS, maar als vaste klant verwacht ik wel een net antwoord van de conductrice, zoals: "Sorry mevrouw, we moeten op tijd vertrekken en daarom kunt u niet instappen."
.

1 reactie

Hoi Christine, en welkom op het forum. Goed dat je jouw verhaal hier deelt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je de moeite neemt te rennen voor een trein en de deur nog open is, je je behoorlijk rot voelt wanneer je kortaf 'nee' krijgt te horen. Hoewel het beleid is om niemand meer in te laten stappen wanneer de vertrekprocedure is gestart (zie ook de campagne Fluiten = niet meer instappen), en de conductrice wat betreft veiligheid juist heeft gehandeld, ben ik het met je eens dat de manier waarop iemand iets zegt, veel verschil kan maken. Ik vind overigens niet dat daarin onderscheid gemaakt moet worden in vaste klant of nieuwe reiziger.

Wellicht had mijn collega haast, of speelde er iets anders. Het zijn immers ook maar mensen.

Hopelijk is je volgende ervaring op het station/met een van mijn collega's positiever, in ieder geval.

Reageer