beantwoord

Mag ik inchecken voor 16:00 uur en in de trein stappen om 16:15?

  • 23 February 2017
  • 4 reacties
  • 40811 Bekeken

Een paar jaar geleden checkte ik elke dag in voor 16:00 uur en stapte ik in de trein om 16:15 en reisde ik toch met korting. Als je in de daluren incheckte, kon je in de spits instappen zolang dat binnen 30 minuten was.
Onlangs checkte ik in vlak voor 16:00 uur. Mijn trein (in dit geval een trein van Syntus) vertrok om 16:09 uit Lochem. In Zutphen ben ik overgestapt op een trein van NS om mijn reis te vervolgen. Achteraf bleek dat ik het volle pond had betaald. Ik heb de klantenservice gebeld. Zij zeiden dat ik daadwerkelijk een trein had moeten kiezen die voor 16:00 uur vertrekt. Of, om precies te zijn, om 16:05. Er is een marge van 5 minuten.

Hoe zit het nu precies? Is er iets veranderd aan de regels? Volgens de mensen van de klantenservice wel. Maar dat is mij nooit meegedeeld.
icon

Beste antwoord door Thom 23 February 2017, 13:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u voor 16.05 incheckt, reist u met korting. U mag dan rustig wachten tot 16.15, een half uur mag ook nog. Checkt u dan uit bij Syntus en weer in bij een andere vervoerder, tijdens de spits bijvoorbeeld bij NS, dan betaalt u vol tarief.


U ziet het als één reis, maar de vervoerders zien het als twee.

De bewering dat als u voor 16.00 incheckt u dan een trein voor 16.05 moet nemen is faliekante onzin. Gaan reizen moet dan wel binnen een half uur.

De marge van vijf minuten slaat er op dat de spits formeel om 16.00 begint maar u dan nog een marge van vijf minuten in uw voordeel heeft. zodat u toch nog tot net voor 16.05 met korting in kunt checken. die maerge is er ook net na 06.30 als u dan al op bent.


Er is wel iets veranderd, maar daar heeft u alleen last van als u incheckt tijdens de spits en kort na het einde ervan weer met korting wilt inchecken bij dezelfde vervoerder.
Tegenwoordig geldt toch dat als je in de daluren incheckt, je de hele reis met korting reist, ook als je overstapt naar een andere vervoerder?
Nu lees ik net bij een ander topic dat het behoud van korting bij overstappen inderdaad alleen geldt bij overstappen van NS naar NS. Dus niet van een andere vervoerder naar NS. Sorry Thom, dat ik je niet meteen geloofde. Erg bedankt voor je reactie.

Dat is dus erg onduidelijk gecommuniceerd door NS. Bij de klantenservice hebben ze me dat ook niet duidelijk gemaakt
Reputatie 7
Badge +4
Sorry Thom, dat ik je niet meteen geloofde. Erg bedankt voor je reactie.


IK heet (ongelovige) Thomas hoor en begrijp dat dus, geen probleem. ;-)

Klantenservice had dit eigenlijk moeten weten.

Reageer