beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Om 06:34 uur (Dal Vrij) check ik in op. Ik reis 2 km mee en stap uit op Centraal Station.
Vanwege de goede voorzieningen aldaar, ga ik zeer uitgebreid ontbijten.
Kan ik vervolgens rond 08:30 uur zonder dat ik ben uitgecheckt, mijn reis vervolgen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 juni 2017, 08:44

Als je moet inchecken doe je dat bij het begin van de reis met NS. Als na het inchecken jouw treinrit niet binnen dertig minuten start kan dat gevolgen hebben voor de geldigheid van jouw vervoerbewijs, tenzij deze latere start het gevolg is van een vertraagde of uitgevallen NS-trein. Aan het eind van jouw reis met NS, moet je weer uitchecken. Dit geldt ook als je jouw reis onderbreekt of als je overstapt naar een andere vervoerder dan NS. Je checkt dan eerst uit bij NS, en vervolgens check je weer in bij de andere vervoerder.

Als tijdens jouw reis blijkt dat de check-in ontbreekt is er geen sprake van een geldig Vervoerbewijs. Dit geldt ook voor de situatie waarin wel is ingecheckt, maar (achteraf) blijkt dat bij het einde van de reis, bij een onderbreking of bij een overstap naar een andere vervoerder niet of niet correct is uitgecheckt.
Bekijk origineel

333 reacties

Badge +3
Ik ook, want genoeg 'meevervuild'

Afgezien van de nuttige info natuurlijk over 6-uurs regel(s), en hoe dat zich verhoudt bij reizen met verschillende vervoerders en e-tickets.

333 reacties is genoeg, voor je het weet staat de teller op 666 👿
Intenties zijn niet in het geding bij een computergestuurd systeem. Verder mag dit niet al te beste en volledig uitgekauwde topic met herhaling van argumenten, of wat er voor door moet gaan, wel op slot.

Sluit ik mij bij aan.
Reputatie 7
Badge +4
Intenties zijn niet in het geding bij een computergestuurd systeem. Verder mag dit niet al te beste en volledig uitgekauwde topic met herhaling van argumenten, of wat er voor door moet gaan, wel op slot.
Reputatie 6
Om even terug te komen op een eerder gestelde vraag, of je ooit langer dan een uur op het station zou willen lunchen.....hoe zit dat nou met die stationshuiskamers? Op Den Haag CS zit er een die er wel echt gezellig uitziet, mocht je nou met anderen zijn kan ik het me best voorstellen dat je op een gegeven moment besluit om daar uitgebreid te gaan zitten. Dan moet er dus ieder half uur iemand naar beneden rennen met alle chipkaarten om ze opnieuw in te checken of is dit gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen, terwijl er helemaal geen intentie is om misbruik te maken van de regels?
Badge +3
Ik ga even los, want verveel me..

In een topic met 300+ reacties is op een gegeven moment alles al wel gezegd, denk ik.

Zie ook vooral geforceerd omreizen door poortjes Sloterdijk en handhaven van het rookbeleid door NS, die je zomaar een halve dag leesvoer opleveren, wil je alles tot je nemen!

Verwacht je bijvoorbeeld echt actie door NS personeel dat ook vrolijk staat te roken waar het eigenlijk niet mag? Ik zeg nee (maar spreek er natuurlijk dezelfde schande van... en kan goed zonder, meestal).

Want waarom zou ik hier niet samen met jullie gezellig een sigaretje opsteken?

"Zeg! Dat is niet de bedoeling en zeker niet het goede voorbeeld" en zo. Iedereen (incl. de overtreders zelf) zijn dat natuurlijk met me eens, en als je dat op die manier zegt zullen ze je niet uitlachen of agressief worden. Voor mij hetzelfde als een fietser die door rood rijdt... "Let je behalve op je telefoon ook even op het andere verkeer dat groen heeft als ze doorrijden?" Nee, je mag geen fietser of de pizzabezorger die het bewust doet voorzichtig omver rijden, helaas...

Dit is ook wel geldig voor dit topic. Wat kan en mag en wat gedoogd wordt of met een omweg eigenlijk niet mag maar toch kan (of moet, want de reisplanner zegt het). Lees verder...

Ik heb in dit topic nog niet veel gezegd (geen reden voor eigenlijk), maar vind de 'belofte' van 15 jaar geleden dat één kaart voor alle OV alles veel makkelijker (en niet duurder!) zou maken op zijn minst niet waargemaakt is. Zelfde over hoe flex is NS Flex eigenlijk.

Veel mensen lopen tegen blijkbaar onoplosbare problemen aan. Vaak dingen die 'vroeger' geen probleem waren, of simpelweg nog niet bestonden.

Daluren met een middagspits en zo, zie (leesvoer) https://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Korte_geschiedenis of meerdere vervoerders op het spoor... en poortjes, paaltjes, e-tickets e.d.

Het is wachten op het moment dat je gewoon van adres A naar B kunt reizen (station of bus/tram/metro halte) door simpelweg aan te geven "Ik stap nu in het OV" en "ik ben nu op mijn bestemming", en de bijbehorende rekening krijgt, met natuurlijk een kaartje van je gekozen route.

@ovshitkaart Dat kost je je privacy, inderdaad. De tijd dat je van tevoren je reis aangaf (ik wil van A naar B en de chauffeur of lokettist stempelt het juiste aantal zones af op je lekker anonieme strippenkaart) is voorbij, of heeft sowieso nooit bestaan. Ik heb één keer de bus moeten verlaten omdat de chauffer dat wist. "Zone-grens, jij mag niet verder met je stempel/abonnement, dus er uit Robert" (ze wist nog net mijn naam niet!).

Maar de stempels op een strippenkaart waren ook maar beperkt geldig, want het tijdstip van aanvang reis stond er gewoon bij!

Maar ja, als je dan van Haarlem naar Castricum (of Leiden naar Alkmaar) wilde moest je ook via Beverwijk, of hooguit wist men als je in een trein zat via Sloterdijk (15 km omreizen, want dat is sneller) dat het toegestaan was.

Verschil is dat je dan van tevoren betaalde/afrekende voor een geldig kaartje met de bijbehorende reisopties (van A naar 😎.

Met een ov-chipkaart (en spits/dal) kan dat bijna niet meer, want technisch gezien (poortjes) maak je een reis op uur × van A naar B (eventueel via C), en zal er achteraf iets gecompenseerd kunnen worden (zodra A en B bekend zijn, en via C geldig is).

Voor dit topic houd ik het bij het tijdstip van de stempel op de strippenkaart (afgestempeld voor een reis van X zones vanaf tijdstip Z op station/halte A).

Dat was dus ook heel beperkt houdbaar om ergens te gaan lunchen en dan een volgende bus te nemen. Met een treinkaartje voor die dag meestal geen probleem natuurlijk, zolang er nog geen HC langs was gekomen om het te 'knippen' (stempel dus, gecontroleerd in trein X op tijdstip Y).

Daar kwam je dus wel of niet mee weg (kaartje van A naar B gestempeld op tijdstip ×), bij een lange onderbreking van je reis! Die stempel/controle heet tegenwoordig een incheck, en langer verbllijf op C moet je dan soms (want er zijn op sommige stations poortjes) uitchecken,

Echt veel anders t.o.v. vroegâh werkt het eigenlijk niet eens, afgezien van starttarief voor een rit (binnen 35 minuten overstaptijd gratis) of betalen voor omreizen (van A naar B via C).

On topic, dat stempeltje voor reizen van A naar ergens op je strippenkaart dus.
Die had absoluut een houdbaarheidstijdstip... bij controle!
Ik vond het wel een leuk verhaal om te lezen, maar de vraag uit de beginpost is, meer dan een jaar later, nog altijd niet beantwoord
Reputatie 2
Er is in elk geval iemand die het leest 🤣
Je kunt vlak voor de spits inchecken en dan de hele spits door in de trein blijven zitten. De echte drukte begint pas een uur later, maar het is een kleine minderheid die langer dan een uur reist. En het is een nog kleinere minderheid die onderweg twee uur gaat zitten ontbijten. En in die tijd wordt niet eens een plaats in de trein bezet. Er is dus geen reden voor de NS om daar moeilijk over te doen. De bewijslast ligt bij de NS, maar als je het bonnetje van het ontbijt bewaart kun je aantonen dat je niet te vroeg hebt ingecheckt.

Handig dat reageren op een topic van meer dan een jaar geleden.
Reputatie 2
Je kunt vlak voor de spits inchecken en dan de hele spits door in de trein blijven zitten. De echte drukte begint pas een uur later, maar het is een kleine minderheid die langer dan een uur reist. En het is een nog kleinere minderheid die onderweg twee uur gaat zitten ontbijten. En in die tijd wordt niet eens een plaats in de trein bezet. Er is dus geen reden voor de NS om daar moeilijk over te doen. De bewijslast ligt bij de NS, maar als je het bonnetje van het ontbijt bewaart kun je aantonen dat je niet te vroeg hebt ingecheckt.
Reputatie 7
Badge +3
"vroeger"
Vroeger was alles beter, gister bijvoorbeeld was het nog (Pinkster)weekend.

Vroeger was alles beter, toen kon je nog gewoon gratis reizen in de bus met een strippenkaart en een stukje plakband.

http://zieer.nl/3112/Vroeger-was-alles-beter

😂
Het antwoord is vrij simpel, de consument is voor de gek gehouden dat het OV niet duurder zou worden met de OV Chipkaart.

Een van de talloze nadelen.

En dat is dan nog tot daar aan toe. Laat men dat dan ook ruiterlijk bekennen. Maar dan stel ik daar een vraag over die niks met kortingen of samenreisbiljetten te maken heeft, en wat krijgt ik? Een antwoord waarin wordt geschermd met kortingen en samenreisvoordelen en andere zaken waar ik het nooit over heb gehad, laat staan dat ik die in het geding heb gebracht.

Maar laat ik het dan nog een keer in Jip-en-Janneke-taal uitleggen.

Als ik "vroeger" (tot voor kort) met een papieren kaartje op weg ging van Helmond naar Den Haag, kon ik gewoon in Rotterdam uitstappen om te gaan lunchen met vrienden, of te gaan winkelen, of wat dan ook, en dan na 2 of 3 uur stapte ik met hetzelfde kaartje (vol tarief, het gaat niet over kortingen) weer in de trein op Rotterdam CS en maakte mijn reis naar Den Haag af.

Met de OV-chipkaart kan dit niet meer zonder extra te moeten betalen. Mijn vraag is dan simpelweg "Waarom niet" en hoe het kan dat dat niet meer mogelijk is, want bij de invoering van de OV-chipkaart is ons toch heus voorgehouden dat die dezelfde mogelijkheden als het traditionele papieren kaartje zou bieden en dat het niet duurder zou zijn.
Het antwoord is vrij simpel, de consument is voor de gek gehouden dat het OV niet duurder zou worden met de OV Chipkaart.

Een van de talloze nadelen.

Helemaal niets houdt je tegen om (voltarief) een e-ticket te kopen en dat zelf te printen of te importeren in de Reisplanner Xtra app als mobiel ticket (scheelt wat druppels inkt).

Printen bij een balie € 1,- extra (maar dan kan je het net zo goed uit een automaat kopen). Je gaf al aan dat die korting niet zo boeiend was.

Maar als je dan toch korting wilt, koop een actiekaartje of een abonnement. Of koop een (anonieme) ov-chipkaart en laad daar Samenreiskorting op om met iemand mee te kunnen reizen die ook recht op korting heeft.

Het verschilt echt niet zoveel met vroeger hoor, er is nu alleen een spits van 16:00-18:30. Voor een kaartje met korting bij een loket had je vroeger immers ook een stamkaart nodig met daarop je foto en een abonnement (dat was toen een datum-stempel op je stamkaart).

Vind je automaten onhandig? Dan koop een persoonlijke kaart en zet er Automatisch Opladen op (tip: Kies altijd voor € 10,- als je zo weinig mogelijk ongebruikt saldo op een ov-chipkaart wilt hebben).

Voordeel is dan dat je altijd kan gewoon kunt reizen en eventueel saldo opladen pas een week of twee later van je bankrekening geïncasseerd wordt.
Het gaat me helemaal niet om korting of samenreisvoordelen of wat dan ook. Ik wil gewoon met mijn persoonlijke OV-chipkaart net zoals vroeger met het papieren kaartje, de mogelijkheid hebben om op elk station op de route de reis voor onbepaalde tijd te onderbreken (mits ik de reis uiteraard dezelfde dag afmaak). Want dat is me gewoon beloofd, dat de OV-chipkaart dezelfde mogelijkheden zou bieden als de papieren kaartjes. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Antwoord blijft weer uit...
Helemaal niets houdt je tegen om (voltarief) een e-ticket te kopen en dat zelf te printen of te importeren in de Reisplanner Xtra app als mobiel ticket (scheelt wat druppels inkt).

Printen bij een balie € 1,- extra (maar dan kan je het net zo goed uit een automaat kopen). Je gaf al aan dat die korting niet zo boeiend was.

Maar als je dan toch korting wilt, koop een actiekaartje of een abonnement. Of koop een (anonieme) ov-chipkaart en laad daar Samenreiskorting op om met iemand mee te kunnen reizen die ook recht op korting heeft.

Het verschilt echt niet zoveel met vroeger hoor, er is nu alleen een spits van 16:00-18:30. Voor een kaartje met korting bij een loket had je vroeger immers ook een stamkaart nodig met daarop je foto en een abonnement (dat was toen een datum-stempel op je stamkaart).

Vind je automaten onhandig? Dan koop een persoonlijke kaart en zet er Automatisch Opladen op (tip: Kies altijd voor € 10,- als je zo weinig mogelijk ongebruikt saldo op een ov-chipkaart wilt hebben).

Voordeel is dan dat je altijd kan gewoon kunt reizen en eventueel saldo opladen pas een week of twee later van je bankrekening geïncasseerd wordt.

Het gaat me helemaal niet om korting of samenreisvoordelen of wat dan ook. Ik wil gewoon met mijn persoonlijke OV-chipkaart net zoals vroeger met het papieren kaartje, de mogelijkheid hebben om op elk station op de route de reis voor onbepaalde tijd te onderbreken (mits ik de reis uiteraard dezelfde dag afmaak). Want dat is me gewoon beloofd, dat de OV-chipkaart dezelfde mogelijkheden zou bieden als de papieren kaartjes. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Badge +3
Helemaal niets houdt je tegen om (voltarief) een e-ticket te kopen en dat zelf te printen of te importeren in de Reisplanner Xtra app als mobiel ticket (scheelt wat druppels inkt).

Printen bij een balie € 1,- extra (maar dan kan je het net zo goed uit een automaat kopen). Je gaf al aan dat die korting niet zo boeiend was.

Maar als je dan toch korting wilt, koop een actiekaartje of een abonnement. Of koop een (anonieme) ov-chipkaart en laad daar Samenreiskorting op om met iemand mee te kunnen reizen die ook recht op korting heeft.

Het verschilt echt niet zoveel met vroeger hoor, er is nu alleen een spits van 16:00-18:30. Voor een kaartje met korting bij een loket had je vroeger immers ook een stamkaart nodig met daarop je foto en een abonnement (dat was toen een datum-stempel op je stamkaart).

Vind je automaten onhandig? Dan koop een persoonlijke kaart en zet er Automatisch Opladen op (tip: Kies altijd voor € 10,- als je zo weinig mogelijk ongebruikt saldo op een ov-chipkaart wilt hebben).

Voordeel is dan dat je altijd kan gewoon kunt reizen en eventueel saldo opladen pas een week of twee later van je bankrekening geïncasseerd wordt.



Maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik mijn reis (op de route) niet meer kosteloos kan onderbreken, terwijl bij de invoering van de OV-chipkaart toch duidelijk gecommuniceerd is dat reizigers er niet op achteruit zouden gaan en alle mogelijkheden die het papieren kaartje bood, gegarandeerd zeker ook met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.Inchecken op A en uitchecken op B zal het nooit worden, want dan kan je dus ook bijvoorbeeld op GVB tarief van Amstel naar Centraal, terwijl de trein gewoon € 2,30 kost.

Maar on topic, onderbreken op je traject mag met een ov-chipkaart ook gewoon, maar 35 minuten later is dat alleen geen overstap meer maar een nieuwe reis dus (als je al uit en weer in moet checken, en de meeste stations hebben geen gesloten poortjes dus ga je gang om dat dan niet te doen)

Of koop een e-ticket A naar B (en terug), dan ben je ook klaar!
Ja maar dat kan niet met 40% korting? Jammer dan...

Strippenkaart en in de trein een kaartje kopen (voor een knaak extra, dank u wel HC, en die waren er altijd, begin jaren 80!) was inderdaad handig, maar dat was vroeger....
Ik heb het helemaal niet over 40% korting of andere dingen om de prijs van een reis onreglementair te ontlopen.

Ik kon vroeger met een papieren kaartje, vol tarief, gewoon op elk station op de route de reis onderbreken zo lang als ik wilde, zo lang ik maar binnen dezelfde dag mijn reis afmaakte. Toen de OV-chipkaart werd geïntroduceerd, werd ons verteld dat dat geen prijsverhoging in zou houden en dat alle faciliteiten die je met je papieren kaartje had, ook zonder meer met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.

Nou, vertel mij dan maar hou ik dat met de OV-chipkaart moet doen, en als het niet kan, wie heeft wie dan voor de gek gehouden?
Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord...

Blijkbaar kan NS niet zo snel een antwoord bedenken.... jammer.


Maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik mijn reis (op de route) niet meer kosteloos kan onderbreken, terwijl bij de invoering van de OV-chipkaart toch duidelijk gecommuniceerd is dat reizigers er niet op achteruit zouden gaan en alle mogelijkheden die het papieren kaartje bood, gegarandeerd zeker ook met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.Inchecken op A en uitchecken op B zal het nooit worden, want dan kan je dus ook bijvoorbeeld op GVB tarief van Amstel naar Centraal, terwijl de trein gewoon € 2,30 kost.

Maar on topic, onderbreken op je traject mag met een ov-chipkaart ook gewoon, maar 35 minuten later is dat alleen geen overstap meer maar een nieuwe reis dus (als je al uit en weer in moet checken, en de meeste stations hebben geen gesloten poortjes dus ga je gang om dat dan niet te doen)

Of koop een e-ticket A naar B (en terug), dan ben je ook klaar!
Ja maar dat kan niet met 40% korting? Jammer dan...

Strippenkaart en in de trein een kaartje kopen (voor een knaak extra, dank u wel HC, en die waren er altijd, begin jaren 80!) was inderdaad handig, maar dat was vroeger....
Ik heb het helemaal niet over 40% korting of andere dingen om de prijs van een reis onreglementair te ontlopen.

Ik kon vroeger met een papieren kaartje, vol tarief, gewoon op elk station op de route de reis onderbreken zo lang als ik wilde, zo lang ik maar binnen dezelfde dag mijn reis afmaakte. Toen de OV-chipkaart werd geïntroduceerd, werd ons verteld dat dat geen prijsverhoging in zou houden en dat alle faciliteiten die je met je papieren kaartje had, ook zonder meer met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.

Nou, vertel mij dan maar hou ik dat met de OV-chipkaart moet doen, en als het niet kan, wie heeft wie dan voor de gek gehouden?

Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord...

Maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik mijn reis (op de route) niet meer kosteloos kan onderbreken, terwijl bij de invoering van de OV-chipkaart toch duidelijk gecommuniceerd is dat reizigers er niet op achteruit zouden gaan en alle mogelijkheden die het papieren kaartje bood, gegarandeerd zeker ook met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.Inchecken op A en uitchecken op B zal het nooit worden, want dan kan je dus ook bijvoorbeeld op GVB tarief van Amstel naar Centraal, terwijl de trein gewoon € 2,30 kost.

Maar on topic, onderbreken op je traject mag met een ov-chipkaart ook gewoon, maar 35 minuten later is dat alleen geen overstap meer maar een nieuwe reis dus (als je al uit en weer in moet checken, en de meeste stations hebben geen gesloten poortjes dus ga je gang om dat dan niet te doen)

Of koop een e-ticket A naar B (en terug), dan ben je ook klaar!
Ja maar dat kan niet met 40% korting? Jammer dan...

Strippenkaart en in de trein een kaartje kopen (voor een knaak extra, dank u wel HC, en die waren er altijd, begin jaren 80!) was inderdaad handig, maar dat was vroeger....

Ik heb het helemaal niet over 40% korting of andere dingen om de prijs van een reis onreglementair te ontlopen.

Ik kon vroeger met een papieren kaartje, vol tarief, gewoon op elk station op de route de reis onderbreken zo lang als ik wilde, zo lang ik maar binnen dezelfde dag mijn reis afmaakte. Toen de OV-chipkaart werd geïntroduceerd, werd ons verteld dat dat geen prijsverhoging in zou houden en dat alle faciliteiten die je met je papieren kaartje had, ook zonder meer met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.

Nou, vertel mij dan maar hou ik dat met de OV-chipkaart moet doen, en als het niet kan, wie heeft wie dan voor de gek gehouden?
Geef de reiziger dan de mogelijkheid om een e-ticket bv uit te printen bij de automaat en geef de reiziger de mogelijkheid om bij de automaat een kaartje te kopen met of zonder korting zonder 1 euro toeslag.

Er is geen enkele belemmering om het makkelijker te maken voor de reiziger. Je kan de eenmalige chipkaarten zo ontwerpen dat ze niet in kunnen checken tijdens spitsuren bv.

Ga eens kijken in het buitenland wat er allemaal mogelijk is.
Badge +3
Maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik mijn reis (op de route) niet meer kosteloos kan onderbreken, terwijl bij de invoering van de OV-chipkaart toch duidelijk gecommuniceerd is dat reizigers er niet op achteruit zouden gaan en alle mogelijkheden die het papieren kaartje bood, gegarandeerd zeker ook met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.
Inchecken op A en uitchecken op B zal het nooit worden, want dan kan je dus ook bijvoorbeeld op GVB tarief van Amstel naar Centraal, terwijl de trein gewoon € 2,30 kost.

Maar on topic, onderbreken op je traject mag met een ov-chipkaart ook gewoon, maar 35 minuten later is dat alleen geen overstap meer maar een nieuwe reis dus (als je al uit en weer in moet checken, en de meeste stations hebben geen gesloten poortjes dus ga je gang om dat dan niet te doen)

Of koop een e-ticket A naar B (en terug), dan ben je ook klaar!
Ja maar dat kan niet met 40% korting? Jammer dan...

Strippenkaart en in de trein een kaartje kopen (voor een knaak extra, dank u wel HC, en die waren er altijd, begin jaren 80!) was inderdaad handig, maar dat was vroeger....
Maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik mijn reis (op de route) niet meer kosteloos kan onderbreken, terwijl bij de invoering van de OV-chipkaart toch duidelijk gecommuniceerd is dat reizigers er niet op achteruit zouden gaan en alle mogelijkheden die het papieren kaartje bood, gegarandeerd zeker ook met de OV-chipkaart zouden blijven bestaan.
Badge +3

Ipv poortjes bij de ingang van een station zou je die kunnen zetten bij de rol trap en liften. Dan is alles opgelost.Dan krijg je op alle stations het overstap probleem. Plus het is lang niet altijd mogelijk

Bovendien zeer gevaarlijk bij een roltrap naar beneden, als poortjes niet heel snel open gaan of je je chipkaart moet zoeken in je tas!)

Oh wacht.. dan poortje voor de roltrap naar beneden kan ook bovenaan geplaatst worden natuurlijk... maar bij defect moet dan iedereen met de gewone trap of lift?[/i]

En dan moeten er ook poortjes bij de gewone trappen, en bij alle liften. Een station als Eindhoven heeft al ruim 40 poortjes, dat zouden er bij alle (rol)trappen en liften een veelvoud worden.
Misschien zeg ik wat doms, maar gewoon erkennen dat die hele OV-chipkaart geen succes is en erkennen dat het met de "ouderwetse" kaartjes eigenlijk prima ging, inclusief de strippenkaart voor tram en bus die gewoon bijna 40 jaar uitstekend werkte?
Reputatie 7
Ipv poortjes bij de ingang van een station zou je die kunnen zetten bij de rol trap en liften. Dan is alles opgelost.
Dan krijg je op alle stations het overstap probleem. Plus het is lang niet altijd mogelijk
Reputatie 4
Ipv poortjes bij de ingang van een station zou je die kunnen zetten bij de rol trap en liften. Dan is alles opgelost.

Reageer