beantwoord

Mag je bedelen in de stations?

• 14 juli 2020
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Hi,  

Ik ben vandaag benadert door een zwerver die geld wilde op schiedam station. Dit was binnen die poortjes dus ik vroeg me af of die daar wel mogen bedelen?

Hij had ook een hoopje spullen verzamelt bij de trap naar peron 5, mocht iemand dat willen weten.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 juli 2020, 17:10

Hallo Semivir en welkom bij de NS Community,

Dit is niet toegestaan. Ik wil je vragen om de volgende keer als je deze persoon aantreft dit te melden aan onze klantenservice. Op onze website kan je hier meer informatie over vinden. Het artikel gaat over bedelen in de trein, maar ditzelfde geldt ook voor op het station.

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Semivir en welkom bij de NS Community,

Dit is niet toegestaan. Ik wil je vragen om de volgende keer als je deze persoon aantreft dit te melden aan onze klantenservice. Op onze website kan je hier meer informatie over vinden. Het artikel gaat over bedelen in de trein, maar ditzelfde geldt ook voor op het station.

Reputatie 7

Tegenwoordig kun je het ook melden via whatsapp of sms.

06 13 18 13 18

Misschien nog sneller en makkelijk. 

Wat achtergrond informatie:

WhatsApp/sms-alert onveilige situaties

Reizigers kunnen een WhatsApp of sms bericht sturen naar nummer 06 13 18 13 18, om overlast of onveilige situaties in de trein of op het station te melden. De reiziger komt hiermee direct in contact met de Meldkamer NS. 

Belangrijk: in situaties waarin spoedeisende hulp noodzakelijk is, bel je altijd 112.

Wat doet NS met de melding?

Per situatie wordt bekeken welke opvolging nodig is. Soms is het al voldoende als een reiziger zich gehoord voelt. Als het gaat om een melding waarbij directe ondersteuning gewenst is, zal assistentie ingeroepen worden van een flexibel Veiligheid & Service-team of politie. In andere situaties kan contact gelegd worden met de conducteur. De conducteur kan dan bijvoorbeeld besluiten om de overlastgevers aan te spreken of om assistentie in te roepen van Veiligheid & Service op het eerstvolgende station. Elke melding is en blijft maatwerk.

Samen met de overheid, ProRail en politie werken we dagelijks aan een veiliger openbaar vervoer. Reizigers voelen zich dan ook steeds veiliger. 90 Procent van de reizigers voelt zich veilig op het station en in de trein, maar NS staat altijd open voor nieuwe maatregelen die ertoe leiden dat reizigers zich nog veiliger voelen.

Reageer