beantwoord

Mag NS fietsenstalling abonnement beperken?

• 1 juni 2015
  • 2 reacties
  • 241 Bekeken

Op station Eindhoven wordt de fietsenstalling verbouwd. De verbouwing start eind juni en werd mij pas bekend op 31 mei.
Ik heb een abonnement op de bewaakte fietsenstalling in de fietsenkelder en stal mijn fiets meestal op zaterdagochtend en haal deze zondagavond weer op.
Door de verbouwing sluit de fietsenstalling half juni t/m begin september.
Het geboden alternatief is een bewaakte stalling overdag op werkdagen maandag t/m vrijdag. In het weekend is deze stalling gesloten en kan de fiets alleen niet overdekt en in ieder geval 's nachts onbewaakt worden gestald.

De klant mag het abonnement opzeggen. Echter volgens restitutieregels krijg je niets terug als je jaarabonnement al zo'n 9 maanden loopt ... Mijn abonnement loopt toevallig eind juni af. Aangezien alleen hele maanden worden vergoed, heb ik sowieso geen recht op teruggave voor de laatste weken van juni ...

Naar mijn mening dient de NS voor een bewaakt alternatief in het weekend te zorgen.
Mag NS wel zomaar de functionaliteit van een afgesloten abonnement eenzijdig beperken?
icon

Beste antwoord door Janou NS 11 juni 2015, 08:49

Op station Eindhoven wordt de fietsenstalling verbouwd. De verbouwing start eind juni en werd mij pas bekend op 31 mei.
Ik heb een abonnement op de bewaakte fietsenstalling in de fietsenkelder en stal mijn fiets meestal op zaterdagochtend en haal deze zondagavond weer op.
Het geboden alternatief is een bewaakte stalling overdag op werkdagen maandag t/m vrijdag. In het weekend is deze stalling gesloten en kan de fiets alleen niet overdekt en in ieder geval 's nachts onbewaakt worden gestald.

De klant mag het abonnement opzeggen. Echter volgens restitutieregels krijg je niets terug als je jaarabonnement al zo'n 9 maanden loopt ... Mijn abonnement loopt toevallig eind juni af. Aangezien alleen hele maanden worden vergoed, heb ik sowieso geen recht op teruggave voor de laatste weken van juni ...

Naar mijn mening dient de NS voor een bewaakt alternatief in het weekend te zorgen.
Mag NS wel zomaar de functionaliteit van een afgesloten abonnement eenzijdig beperken?

Hallo Wallie! Welkom op het NS Forum. Graag wil ik je verzoeken naar deze link voor meer informatie. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".
Bekijk origineel

2 reacties

Helemaal mee eens. De fietsenstalling aan de zuidzijde is veel vroeger open dan die aan de noordzijde. Het alternatief dat geboden wordt aan abonnementhouders is om van de stalling aan de noordzijde gebruik te maken. Los van het feit dat die al vol is, is die pas om 07:00 uur open door de week. Ik heb om 06:00 uur de trein dus dat is geen alternatief. De gratis stalling buiten aan de zuidzijde puilt altijd uit en is op geen enkele wijze een alternatief want buiten, groot risico op diefstal want niet bewaakt of beschadiging want overvol. De vermeende optie van tijdelijke bewaakte stalling buiten waar niemand het fijne van weet is ook geen optie want niet dezelfde openingstijden als de tijdelijk gesloten stalling. Ik heb er alle begrip voor dat verbouwd moet worden en dat er tijdelijk sprake van ongemak is, maar dit is echt onacceptabel. Er moet een gelijkwaardig alternatief komen, in ieder geval qua openingstijden en bewaking.

Hallo Wallie! Welkom op het NS Forum. Graag wil ik je verzoeken naar deze link voor meer informatie. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".

Reageer