beantwoord

Materieel inzet Zandvoort-Amsterdam

  • 23 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 341 Bekeken

Hoi,

Waarom wordt er op de treinserie 5400 sinds deze maand alleen nog maar DD AR ingezet, terwijl er volgens de dienstregeling 2015 DDZ hoort te rijden. Is dit tijdelijk of totdat de dienstregeling van 2016 begint?
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 oktober 2015, 13:44

De Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) komt vanaf 2018 in dienst, met name om het StadsGewestelijk Materieel (SGM) te vervangen. Voor die tijd, eind 2016, komen nog 60 andere sprinters van het type Flirt in dienst. Om het gat tussen de instroom van de Flirts en de uitstroom van het Mat '64 op te vangen, heeft NS de DD-AR inmiddels weer ingezet, en vanaf september 2016 komen daar nog wat dubbeldeks treinstellen van het type DDM1 bij.

De inzet van DD-AR in treinserie 5400 is planmatig sinds het wijzigingsblad van 5 oktober. Ik heb gelezen dat met ingang van dienstregeling 2016 het DD-AR meer in het oosten van het land wordt ingezet: de treinseries 7000 (sprinter Apeldoorn-Enschede) en 7600 (sprinter Zutphen-Nijmegen) zouden geheel met DD-AR moeten gaan rijden. Verder nog enkele stellen in de treinseries 4400/9600 (sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne). De treinserie 5400 zou weer geheel DDZ moeten worden. Maar dit zijn plannen van twee maanden geleden, die kunnen wijzigen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Hoi,

Waarom wordt er op de treinserie 5400 sinds deze maand alleen nog maar DD AR ingezet, terwijl er volgens de dienstregeling 2015 DDZ hoort te rijden. Is dit tijdelijk of totdat de dienstregeling van 2016 begint?


Dit komt omdat de NS te weinig materieel heeft. Bij de sloop van de Mat;64(Zo wel bekende appekoppen) Gaan meer dan 5000 Zitplaatsen vervallen.

En de DD-AR zou de plek een beetje kunnen vullen tot de SNG 😉

Hopelijk heb ik je genoeg over de feiten verteld? dzddzd

^TJ
Wanneer komt de SNG, zo lang kan de NS toch niet DD AR inzetten? Zeker wanneer er altijd DDZ heeft gereden. Want het traject Amsterdam-Uitgeest (via Haarlem) is ook een sprinter maar hier wordt wel DDZ ingezet.
Badge +3
De Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) komt vanaf 2018 in dienst, met name om het StadsGewestelijk Materieel (SGM) te vervangen. Voor die tijd, eind 2016, komen nog 60 andere sprinters van het type Flirt in dienst. Om het gat tussen de instroom van de Flirts en de uitstroom van het Mat '64 op te vangen, heeft NS de DD-AR inmiddels weer ingezet, en vanaf september 2016 komen daar nog wat dubbeldeks treinstellen van het type DDM1 bij.

De inzet van DD-AR in treinserie 5400 is planmatig sinds het wijzigingsblad van 5 oktober. Ik heb gelezen dat met ingang van dienstregeling 2016 het DD-AR meer in het oosten van het land wordt ingezet: de treinseries 7000 (sprinter Apeldoorn-Enschede) en 7600 (sprinter Zutphen-Nijmegen) zouden geheel met DD-AR moeten gaan rijden. Verder nog enkele stellen in de treinseries 4400/9600 (sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne). De treinserie 5400 zou weer geheel DDZ moeten worden. Maar dit zijn plannen van twee maanden geleden, die kunnen wijzigen.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer komt de SNG, zo lang kan de NS toch niet DD AR inzetten? Zeker wanneer er altijd DDZ heeft gereden. Want het traject Amsterdam-Uitgeest (via Haarlem) is ook een sprinter maar hier wordt wel DDZ ingezet.
Wat is er zo speciaal aan het traject Amsterdam-Zandvoort dat daar geen DD-AR kan worden ingezet? Op andere trajecten rijdt het toch ook.
Het feit dat Amsterdam-Uitgeest (Haarlem) wel met DDZ wordt gereden is wel apart. Een 1ste klas product voor de nu DD-AR treinen op de 5400 is dan overbodig vanwege de schaarse voorzieningen in deze eerste klasse.
Het bericht ziet er hoopgevend uit voor de 5400. Ben benieuwd.

Reageer