Op station Nijmegen zie ik ook geregeld dat reizigers valsspelen, en bijvoorbeeld met twee of drie personen tegelijk door het poortje lopen terwijl alleen de voorste persoon zijn/haar kaartje scant/incheckt/uitcheckt. Het poortje begint dan flink lawaai te maken, maar zelfs als er personeel in de buurt is, reageren zij er niet op. Ik heb het idee dat dit steeds vaker gebeurt de laatste tijd.
Zou NS hier eens wat meer op willen letten? Ik heb namelijk niet het idee dat dit bevorderlijk is voor de veiligheid op het station en in de trein.
Beste antwoord door Gabriëlle NS
Hallo Trainz.
Wat een vervelende situatie zeg. Door de poortjes willen we juist zorgen dat elke reizger een betalend vervoerbewijs heeft voordat je het station kunt betreden. Het aanwezige personeel hoort deze reizigers hier inderdaad op aan te spreken. Ik ga het signaal doorzetten. Hopelijk komt er tijdens de controle in de trein aan het licht dat deze personen geen vervoerbewijs hebben zodat ze hiervoor een boete ontvangen!
Bekijk origineel
Wat een vervelende situatie zeg. Door de poortjes willen we juist zorgen dat elke reizger een betalend vervoerbewijs heeft voordat je het station kunt betreden. Het aanwezige personeel hoort deze reizigers hier inderdaad op aan te spreken. Ik ga het signaal doorzetten. Hopelijk komt er tijdens de controle in de trein aan het licht dat deze personen geen vervoerbewijs hebben zodat ze hiervoor een boete ontvangen!