beantwoord

Meeneembeker koffie omspoelen

Ik neem graag mijn eigen koffiebeker mee naar het station, zeker nu dat met opbouwbare bekers bijna geen ruimte meer inneemt in mijn tas. Het is het milieuvriendelijkst om hem daarna om te spoelen met koud water alvorens hem opnieuw tegen korting te laten vullen.

Het zou fijn zijn als er op het station iets was om je beker even om te spoelen. Ik hoorde dat er al watertappunten komen op sommige stations, zou gaaf zijn als daar ook een putje bij was zodat ik meteen mijn beker kan omspoelen en een nieuwe warme drank halen. Graag als het kan natuurlijk ook nog in de buurt van de AH to go etc.
icon

Beste antwoord door Emma NS 7 mei 2019, 21:16

Beste DelftDuurzaam, welkom bij de NS Community!

Wat goed dat je zo milieubewust bezig bent. Jouw idee is een bijzonder goed idee en zoals Momo aangeeft zijn we van plan om in ieder geval 90% van de stations in Nederlands te voorzien van watertappunten. Hier kun jij dan gerust even je mok omspoelen. Meer informatie hierover vind je op onze website.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Die watertappunten komen zover ik weet veelal buiten het station zodat zoveel mogeljk mensen er gebruik van kunnen maken, denk ook aan busreizigers.
Aan de ene kant logisch, aan de andere kant misschien niet altijd even handig voor treinreizigers, die dan bij grote stations bij een overstap eerst door de poortjes naar buiten moeten ervoor. Het zou handiger zijn die bv bij een Kiosk te hebben of naast de toiletten (daar is toch al een watervoorziening in de buurt).
Een gelegenheid om een meeneembeker op het station zelf, bv bij de AH of Kiosk om te spoelen zie ik dus niet zo gauw komen. De gedachte zal denk ik zijn dat je dat omspoelen op werk of thuis doet.

Wat goed dat je zo milieubewust bezig bent. Jouw idee is een bijzonder goed idee en zoals Momo aangeeft zijn we van plan om in ieder geval 90% van de stations in Nederlands te voorzien van watertappunten. Hier kun jij dan gerust even je mok omspoelen. Meer informatie hierover vind je op onze website.

Dat is alvast een start!

Maar begrijp ik het goed dat er dan dus ook een waterafvoer is bij de watertappunten?
Badge +3

Dat is alvast een start!

Maar begrijp ik het goed dat er dan dus ook een waterafvoer is bij de watertappunten?

Jazeker, ofwel een putje ofwel een soort gootsteentje. Waarschijnlijk zullen ze ook werken met een drukknop waarna er bijv. een halve liter water uit komt, dus geen kraan. Of anders met een sensor zoals voor handen wassen.
Reputatie 7
Badge +2
Gezien je naam gok ik dat je het nu specifiek over station Delft hebt. Wanneer je daar vanuit de fietsenstalling meteen binnendoor naar het perron gaat kom je ook niet in de stationshal met de winkeltjes, daarvoor zou je eerst naar boven moeten en door de poortjes gaan. Wat je ook moet doen wanneer je koffie wil halen.

Ik weet eerlijk gezegd niet waar in Delft een watertappunt zou komen, wellicht buiten aan de kant van het busstation. Je zou dan kunnen stallen in stalling 2 en via de trap bij de zijkant van het oude station (waar nu Pavarotti Dolce zit met heerlijk Italiaans ijs) er daar weer uitgaan.

Maar eerst maar eens zien wanneer en waar dat tappunt komt in Delft.

Wat beteft een afvoer, bij deze in Weert lijkt dat er wel te zijn, aan de foto's te zien. Bij het vullen van een flesje zullen mensen ook wel eens morsen.
https://www.weertdegekste.nl/2019/04/watertappunt-bij-ns-station/

Reageer