beantwoord

Meer incheckpalen op station Den Haag Laan van NOI?

• 8 juli 2014
  • 3 reacties
  • 368 Bekeken

Is het mogelijk om op perron 4-5 van Den Haag Laan van NOI een aantal incheck/uitcheckpalen bij te plaatsen? Op het moment staan er twee paaltjes voor de perrons samen. Als er een volle intercity aankomt (en die komen er tijdens de spits nogal wat) duurt het bijna vijf minuten voordat je kunt uitchecken bent door de enorme rij. Voor mensen die moeten inchecken om de trein te halen is het helemaal vervelend. Op perron 6 is er vrijwel hetzelfde probleem, alleen komt daar maar één trein tegelijk.
icon

Beste antwoord door Brian NS 9 juli 2014, 14:34

Hallo Saskia,

Welkom op het NS serviceforum. In de spits is het meestal drukker, waardoor het bij de in/uitcheck paaltjes iets langer kan duren, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier 5 minuten op moet wachten. Ik ga je signaal over dit station dan ook even intern doorzetten, er wordt dan gekeken of er inderdaad iets moet veranderen. Goed dat je dit bij ons aangeeft!
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Saskia,

Welkom op het NS serviceforum. In de spits is het meestal drukker, waardoor het bij de in/uitcheck paaltjes iets langer kan duren, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier 5 minuten op moet wachten. Ik ga je signaal over dit station dan ook even intern doorzetten, er wordt dan gekeken of er inderdaad iets moet veranderen. Goed dat je dit bij ons aangeeft!
Ik heb een vergelijkbare melding via Twitter al enkele maanden geleden doorgegeven. Sinds enkele dagen staat er nu een mobiele incheckpaal, maar er is nog steeds een erg lange rij in de spits. En ik ben bang dat dit volgende week nog een stuk erger wordt als de vakanties echt zijn afgelopen.

Nog raarder vind ik het overigens dat op spoor 2/3 (waar slechts af en toe een stoptrein aankomt) wel ruim voldoende incheckpalen staan. Kunnen die niet (tijdelijk) verplaatst worden naar het perron spoor 5/6?
Ik herken dit probleem dagelijks. Even wachten is nog niets het ergste. Vervelender is dat je botsende passagiersstromen hebt richting de paaltjes.

Vanaf de zuidzijde van het perron ontstaat natuurlijkerwijze een rij voor de paaltjes voor het uitchecken. Mensen aan de noordzijde van het perron en mensen die het perron opkomen om in te checken botsen hier tegen elkaar op. Gisteren nog getuige geweest van een scheldpartij tussen passagiers hierdoor (passagier 1 wilde snel inchecken om de trein te halen en passagier 2 was er niet van gediend dat passagier 1 'voordringde').

Oplossing kan zijn om extra paaltjes te plaatsen op strategische punten. Logisch zou zijn onderaan of bovenaan de trap waar iedereen langskomt.

Reageer