beantwoord

Meerdere fietsenstalling jaarabonnementen op één OV-chipkaart?

  • 20 September 2022
  • 3 reacties
  • 401 Bekeken

Ik zou graag meerder fietsenstalling jaarabonnementen afsluiten.

Zodat ik meerdere fietsen permanent in de fietsenstalling van het station kan stallen.

Het liefste op één OV-chipkaart. Anders via meerdere persoonlijke OV-chipkaarten.

Kan dat?

Ik kan het niet vinden in:

icon

Beste antwoord door Robert B 20 September 2022, 23:15

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij mijn weten staan fiets-gerelateerde zaken zoals OV-fiets, stallen op rekening (en dus ook een stallingsabonnement) helemaal niet als product op een ov-chipkaart zelf, maar zijn enkel gekoppeld aan een kaartnummer.

Het zou dus gewoon kunnen om een abonnement te hebben op meerdere stallingen, om één fiets te mogen stallen op verschillende locaties dus.

Maar bij ‘permanent’ houdt het eigenlijk wel op, en zeker voor meerdere fietsen gaat dat niet werken in dezelfde stalling.

Je zult dan op zijn minst meerdere (persoonlijke) ov-chipkaarten en bijbehorende stalllingsabonnementen (voor een bepaalde stalling) moeten hebben, en vaak wordt op een fiets een sticker geplakt om aan te geven dat daar een stallingsabonnement bij hoort (en daar ‘permanent’ mag staan, is ook discussie over).

Dus wat je vraagt gaat nooit gebeuren..

Zodat ik meerdere fietsen permanent in de fietsenstalling van het station kan stallen.

Waarom zou je dat willen? Heb je een AirBnB en wil je je huurders/gasten voorzien van een fiets of zo? Daarvoor moet je vooral niet bij een NS stalling zijn 🤣

Zie eventueel https://www.ns.nl/zakelijk/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met permanent? Een fiets mag ook met een jaarabonnement maximaal 28 dagen achter elkaar in een NS stalling staan. Voor permanent stallen zul je dus een andere oplossing moeten zoeken.

Badge +3

Een fiets mag ook met een jaarabonnement maximaal 28 dagen achter elkaar in een NS stalling staan.

Dat dus, maar het verschilt per stalling.

Als ik een stallingsabonnement neem voor Eindhoven (en een sticker op mijn fiets krijg voor een jaar) dan maakt het verder niets uit. Daar is voor betaald immers!

https://www.ns.nl/fietsenstallingen

Dat kost me dan € 110,00 per jaar dus, voor precies één fiets dus.

Voorheen kreeg je dan een (wit, anoniem maar wel die sticker op je fiets!) stallingspasje waar je ook nog een borg voor moest betalen.

Maar dat kan (dat moet zelfs) tegenwoordig in Eindhoven ook op een persoonlijke ov-chipkaart 😅

Leve de innovatie (BrainPort Regio Eindhoven), maar een bankpas als bewijs komt er ook  aan!

Hoe dan ook @Tim9834 het antwoord is dus nee, en voor meerdere fietsen gaat dat niet lukken 😴

Reageer