Melding: kaartautomaat is vernield

  • 18 mei 2014
  • 9 reacties
  • 336 Bekeken

Op station Driehuis is de enige kaartjesautomaat vernield, waardoor deze niet meer te gebruiken is.

9 reacties

Badge
Welkom op het NS Serviceforum y.caspers. Bedankt voor het melden van deze vernieling. Ik zal dit doorgeven aan de stationsbeheerder van het station. Mocht je nu geen kaartje kunnen kopen dan kun je je bij NS-personeel melden in de trein. Zij kunnen dan een vervoerbewijs voor je uitschrijven.
Mocht je nu geen kaartje kunnen kopen dan kun je je bij NS-personeel melden in de trein. Zij kunnen dan een vervoerbewijs voor je uitschrijven.

Waarbij dan wel de wettelijke verhoging van € 35,00 in rekening wordt gebracht!
Badge
Bedankt Hans voor deze aanvulling. NS-personeel kan in de railpocket controleren of er een melding van een defecte kaartautomaat is. Mocht je een verhoging ontvangen dan kan je contact opnemen met onze Klantenservice.
Femke,

De wettelijke verhoging staat voorgedrukt op de Uitstel van Betaling die een HC uitschrijft
Dat kan een HC dus niet ongedaan maken. Die verhoging kan pas achteraf door Klantenservice worden kwijtgescholden resp. gerestitueerd.
Om al dat omslachtige gedoe te voorkomen zullen veel HC's de reiziger "onbetaald" meenemen en in de gelegenheid stellen op een eerstvolgend station alsnog een vervoerbewijs aan te schaffen.
Maar wordt er in de trein een UvB uitgeschreven, dan staat daar wel die €35,00 op en krijg jij dus achteraf weer een klacht af te handelen.:)
Reputatie 2
Ja idd, mij is idd altijd verteld dat de hoofdconducteurs met geen mogelijkheid, omdat ze daar ook niet bevoegd toe zijn, die €35,- eraf kunnen halen.

Is ook meerdere malen op dit forum aangegeven door de "Moderators"
Badge

Een conducteur kan op achterzijde van een UVB aankruisen : kaartautomaat defect en dan waar, niet waar of door mij niet waargenomen. Bij waar haalt het systeem de 35 euro van het bedrag af. Bij niet waargenomen kan Bureau Nabetaling een check doen in het systeem. Indien de €35 niet van het bedrag wordt afgehaald dan kan onze afdeling Klantenservice eventueel coulance toepassen. Een reiziger moet zich 'officieel' ook direct melden bij de hoofdconducteur.

Reputatie 7
Badge +4
Is 'kaartautomaat defect' het enige dat kan worden aangekruisd op de achterzijde van het UVB?
Reputatie 2
Bedankt voor de uitleg Femke 🙂
Even ter aanvulling van Femke, als het bekend is, krijgen wij inderdaad een melding in de railpocket dat er op een bepaald station de kaartautomaat defect is, dan handelen wij inderdaad zoals Femke zegt, we schrijven een UVB uit, met inderdaad de € 35 wettelijke verhoging, want wij als verbalisant mogen niet beoordelen of deze eraf wordt gehaald, maar door inderdaad aan te kruisen dat er sprake is van kaartautomaat defect en dat te bevestigen.
Als wij het niet kunnen waarnemen, zetten wij het er ook op en als we zeker zijn dat het niet klopt, kruisen we dat ook aan.

We kunnen meer aankruisen op het UVB, zo kan het zijn dat een pinpas wordt geweigerd, omdat deze net kapot is gegaan. Ook hier krijgen wij de keuze, zoals bij een defecte kaartautomaat.

Bedenk wel dat dit officieel een antwoord is als wij de cautie stellen, dus als de verdachte niet tot antwoorden verplicht is.

Verder kan een defecte kaartautomaat nog op twee andere manieren gemeld worden, door het gratis telefoonnummer te bellen dat op de kaartautomaat staat of door de informatiezuil op te zoeken en daar op de i drukt om in contact te komen met een medewerker. Hierdoor krijgen wij dus de melding als de automaat kapot is en gaat de verwerking een stuk sneller.

En inderdaad, een reiziger moet zich wel van te voren bij ons melden, ook dat geven wij aan.

Reageer