beantwoord

Mens of schaap ?

• 6 januari 2019
  • 4 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 6
Beste allemaal,

Vandaag passeerde ik vlak lang de spoorwegovergang tussen Woerden-West en Waarder. Daar stonden zo'n 7 politiewagens en een paar wagens van "incidentafhandeling." Op de overgang zelf was - behalve die voertuigen - niets te zien.

Maar toch... dat is een dodemans-overweg. Niet goed.

Toen ik dan op de parallelweg van de A12 richting Gouda reed (daar loopt die spoorlijn) stond er een trein stil met aan de neus van die trein een wit tentje.
Toch hoop ik op het beste: vlak langs die trein stond een kudde schapen. En die komen normaal gezegd nooit zo dichtbij de spoorlijn.

Als er in die buurt een mens werd geraakt , in het verleden, dan was dat altijd op de overweg en niet een paar honderd meter er vandaan.

Zou men ook zo'n tentje opzetten als er een schaap is geraakt ?
icon

Beste antwoord door Slidestops 6 januari 2019, 17:43

Nee, zo'n tentje wordt niet opgezet bij een schaap en dit was helaas een aanrijding met een persoon.

https://www.rijdendetreinen.nl/nl/storingen/25311-6-januari-2019-aanrijding-met-persoon-utrecht-leiden
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Nee, zo'n tentje wordt niet opgezet bij een schaap en dit was helaas een aanrijding met een persoon.

https://www.rijdendetreinen.nl/nl/storingen/25311-6-januari-2019-aanrijding-met-persoon-utrecht-leiden
Reputatie 6
Dank je, slidestops.

Ik was er al bang voor, maar aangezien er geen ambulance bij stond, had ik toch op een schaap gehoopt. Dus niet. 😞
Reputatie 7
Vaak is een slachtoffer al snel van de plaats vervoerd. Het sporenonderzoek van het ongeval duurt vaak een stuk langer en ik verwacht dat je dat gezien hebt. Meer details zal ik bewust hier openbaar niet delen, maar mocht je nog vragen hebben oid, dan mag je het gerust via een pb vragen 😉
Helaas betrof het hier, zoals Slidestops al aangeeft, een aanrijding met een persoon, Ferdinand Delasoie. Vanuit NS betreuren we dit ten zeerste en doen ons best om dergelijke ongevallen te voorkomen.

Reageer