Meppel voetgangersbrug | NS Community
beantwoord

Meppel voetgangersbrug

  • 5 April 2023
  • 8 reacties
  • 183 Bekeken

Reputatie 1

Op 29 april wil ik van Leeuwarden naar Utrecht reizen, maar Zwolle-Meppel ligt er dan uit.

Nu heb ik van iemand gehoord dat je via een voetgangersbrug naar de bussen moet. Is dit ook zo?

Is er geen andere route dan via die (hele hoge, niet te doen met hoogtevrees) voetgangersbrug?

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 April 2023, 17:02

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op station Meppel is ook een lift aanwezig.
https://www.ns.nl/stationsinformatie/mp/meppel

Reputatie 1

Ik weet het. Ik ken de situatie daar helemaal niet.

Ik heb alleen maar gehoord dat er een hoge, open brug is waar je overheen moet.

Of dat echt zo is, daar probeer ik achter te komen. 

Er moet ook een tunnel zijn, maar of die voor de overstap voor de bussen is, weet ik niet.

Er is inderdaad een wat hogere voetgangersbrug op station Meppel maar deze is volgens mij normaal afgesloten d.m.v. hekken.  Maar je kunt via de tunnel ook aan beide kanten van het station komen en dan daar vandaan richting de bussen lopen. Het is een andere route die misschien aangegeven zal staan maar ik zie niet in waarom je niet via de tunnel bij de plek van de bussen zou kunnen komen op station Meppel.

Reputatie 1

Er is inderdaad een wat hogere voetgangersbrug op station Meppel maar deze is volgens mij normaal afgesloten d.m.v. hekken.  Maar je kunt via de tunnel ook aan beide kanten van het station komen en dan daar vandaan richting de bussen lopen. Het is een andere route die misschien aangegeven zal staan maar ik zie niet in waarom je niet via de tunnel bij de plek van de bussen zou kunnen komen op station Meppel.

Maar kun je, vanaf het perron waar je uitstapt, dan wel bij die tunnel komen?

Reputatie 7
Badge +1

Er is inderdaad een wat hogere voetgangersbrug op station Meppel maar deze is volgens mij normaal afgesloten d.m.v. hekken.  Maar je kunt via de tunnel ook aan beide kanten van het station komen en dan daar vandaan richting de bussen lopen. Het is een andere route die misschien aangegeven zal staan maar ik zie niet in waarom je niet via de tunnel bij de plek van de bussen zou kunnen komen op station Meppel.

De voetgangersbrug is inderdaad alleen geopend wanneer er door werkzaamheden treinvervangende bussen rijden. De brug komt dan namelijk uit op de tot busstation omgetoverde parkeerplaats. 

Uit ervaring kan ik zeggen dat je ook via de tunnel bij de bussen kunt komen. Je loopt dan via het reguliere busstation naar de treinvervangende bussen.

Reputatie 7
Badge +1

Maar kun je, vanaf het perron waar je uitstapt, dan wel bij die tunnel komen?

Ja, de tunnel wordt normaal ook gebruikt om op het betreffende perron te komen. De tunnel bevindt zich vooraan het perron.

Reputatie 1

Jurgen en Jeroen, heel erg bedankt!

Reputatie 1

Heb deze reis, mede door de antwoorden hier, durven maken.

Ik kon gewoon omlopen naar de bussen en er was tijd genoeg om dat te doen.

Dank nogmaals!

Reageer