beantwoord

Met e-ticket door chipkaart toegangspoortje?

• 4 oktober 2014
  • 10 reacties
  • 2624 Bekeken

Kan ik met de uitgeprinte A4 couponcode wel door toegangspoortjes op Enschede CS die hier sinds tijdje staan gaan dan open cq hoe werkt dit?
icon

Beste antwoord door Thom 4 oktober 2014, 22:29

Rechts onderaan staat een vierkante 'barcode' Daarmee kunt u door de poortjes waar 'Scan ticket' bij staat. Die is er ook in Enschede De meeste poortjes in Nederland staan echter open.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Rechts onderaan staat een vierkante 'barcode' Daarmee kunt u door de poortjes waar 'Scan ticket' bij staat. Die is er ook in Enschede De meeste poortjes in Nederland staan echter open.
Dank u! Waarom staan ze open? Ik begreep dat ze nu gesloten waren?
Reputatie 7
Badge +4
In Enschede zijn ze dicht en nog op een aantal plaatsen. Maar er zijn maar een paar stations afgesloten. Staat het poortje open dan mag u gewoon doorlopen. Enschede is een kopstation, de trein naar Duitsland is zonder ov-chipkaart te bereiken en de plaats is vrij groot. Dat maakt Enschede geschikt.
De nieuwe poortjes in Enschede hebben dus een barcode lezer? En in Amsterdam staat er veel open? Wordt namelijk een retourtje Enschede-Amsterdam
Reputatie 7
Badge +4
Amsterdam is open. Kijkt u voor Enschede even bij bericht 2. U hoeft in Amsterdam het poortje dus niet te openen met uw e-ticket.
Op Amsterdam Centraal staan alle poortjes open en kunt u tevens het station verlaten zonder ├╝berhaupt door een poortje te hoeven. Gezien de verbindingsfunctie die Amsterdam CS heeft tussen Amsterdam Centrum en Amsterdam Noord zullen de poortjes daar op zijn vroegst mogen sluiten als de nieuw aan te leggen tunnels in gebruik zijn.
Amsterdam is open. Kijkt u voor Enschede even bij bericht 2. U hoeft in Amsterdam het poortje dus niet te openen met uw e-ticket.

Nee, dat snap ik bedankt maar ik las 'het kan alleen in poortjes met barcode lezer' ik neem aan dat die er dan op elk station of in ieder geval Enschede wel zijn?
Reputatie 7
Badge +4
In Enschede zijn ze ze zeker wel, naar ik me meen te herinneren aan de zijkant, een wat bredere ingang. Mocht u toch in de problemen komen dan zijn er altijd NS-medewerkers die u kunnen helpen, maar maakt u zich geen zorgen: u kunt gewoon met uw e-ticket naar binnen.
Perfect! Bedankt
Beste Tom 383, op dit moment zijn er al op veel van de 82 aangewezen beheerst toegankelijke stations toegangspoortjes geplaatst en gedeeltelijk in gebruik genomen. Zie voor meer informatie onze website . Met je e-ticket kun je de poortjes passeren bij een poortje met het 'scan ticket' symbool, zoals Thom ook in zijn antwoord heeft uitgelegd. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'op het station'. Veel reisplezier gewenst!

Reageer