beantwoord

Met krukken op station Breda

• 5 november 2014
  • 6 reacties
  • 698 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hoi,

Ik loop momenteel met krukken, maar ik moet als nog elke dag naar school in Breda en reis hiervoor met NS.

Met de trein kom ik aan op perron 2 in Breda. Door de werkzaamheden op het station, moet ik wel met de hoge trap en over heel perron 8 voordat ik bij de lift ben en dan nog naar de uitgang. Met krukken is dit alles erg zwaar, vooral de trap.
Ik kan alleen geen andere opties vinden. Voor de terugweg vertrekt mijn trein weer vanaf spoor 8, hierdoor kan ik geen fiets bij de uitgang van perron 2 zetten.

Ik heb hiervoor al naar jullie gebeld, maar toen was er niet gelijk een oplossing voor waardoor ik zou worden teruggebeld. Dit zou voor maandag gebeuren, omdat ik afgelopen maandag weer met de trein moest reizen, maar er is geen contact met mij opgenomen.

Doordat mobiel bellen naar jullie veel buiten bundel komt en ik geen tijd heb gehad om langs balie te komen, doe ik het even zo in de hoop dat ik snel een reactie krijg!
icon

Beste antwoord door Thijs2 5 november 2014, 17:52

Perron 2 is op dit moment alleen via de voetgangersbrug te bereiken. Ik vrees dat daar de komende tijd niet zoveel aan te doen is. Je kunt ook even contact opnemen met assistentieverlening, die wellicht een mogelijkheid hebben je te begeleiden/ondersteunen naar het perron. Ze zijn te bereiken op 030 - 235 78 22.
Bekijk origineel

6 reacties

Perron 2 is op dit moment alleen via de voetgangersbrug te bereiken. Ik vrees dat daar de komende tijd niet zoveel aan te doen is. Je kunt ook even contact opnemen met assistentieverlening, die wellicht een mogelijkheid hebben je te begeleiden/ondersteunen naar het perron. Ze zijn te bereiken op 030 - 235 78 22.
Perron 2 is op dit moment alleen via de voetgangersbrug te bereiken. Ik vrees dat daar de komende tijd niet zoveel aan te doen is. Je kunt ook even contact opnemen met assistentieverlening, die wellicht een mogelijkheid hebben je te begeleiden/ondersteunen naar het perron. Ze zijn te bereiken op 030 - 235 78 22. en hoe gaat het dan voor mensen met een rolstoel? kan toch niet.
Reputatie 4
Badge
Die moeten omreizen om zo op op een rolstoelgeschikt spoor aan te komen. Ook meen ik iets gelezen te hebben over een pendeldienst tussen centrum- en belcrumzijde waardoor je alleen een trap af hoeft om spoor 2 te verlaten.
Reputatie 3
Badge
Eerlijk gezegd schrik ik wel een beetje van de reactie van Thijs (die er verder ook niks aan kan doen. . .).

Twee weken geleden was mij die situatie in Breda al opgevallen, omdat ik er moest overstappen op de bus vanwege werkzaamheden tussen Breda en Tilburg. Nou snap ik nog dat het bij werkzaamheden voor een weekend soms erg lastig kan zijn om een (betaalbare) oplossing te vinden voor de toegankelijkheid voor mensen met een mobiliteitsbeperking. Maar de werkzaamheden aan het station van Breda duren jaren. Dan is het toch wel idioot om te stellen "Ik vrees dat er niet veel aan te doen is."
Ik dacht dat er aan het einde van het perron een oversteek plaats was waar je (verplicht begeleid) het perron kan verlaten. Dit kan ook (een) vergissing/veranderd zijn?
Reputatie 4
Badge
Over 10 dagen zou spoor 2 weer via de tunnel bereikbaar moeten zijn.

Reageer