beantwoord

Met rolschaatsen in de trein?

• 24 December 2017
  • 14 reacties
  • 2202 Bekeken

Ik zou graag op mijn rolschaatsen naar school gaan, maar hiervoor moet ik wel in de trein. Mag ik op rolschaatsen in de trein? Mijn bedoeling is niet om in de trein te skaten, maar naar een plaatsje te lopen op de stop en de twee voorwielen. Werkt net als hoge hakken en is heel stabiel. Mag dit of kan ik dit beter niet doen?
icon

Beste antwoord door Slidestops 24 December 2017, 16:45

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u het doet, zoals u het hier beschrijft, zal het geen probleem zijn. Mogelijk kan een VenS-medewerker zijn licht laten schijnen over eventuele wetgeving in deze.

Rolschaatsend door de gangen zal door weinigen op prijs worden gesteld.

Wetgeving werkt niet met vergelijkingen, schoenen met hoge hakken zijn gewoon schoenen. Dat zijn rolschaatsen niet.
Goedemiddag Ruthmetthee, welkom op het forum!

Ik denk dat als jij 'normaal' loopt op je rolschaatsen daar geen probleem van wordt gemaakt. Ik wil je er wel graag op wijzen dat het ook niet is toegestaan te fietsen/skeeleren op het perron, dus ook rolschaatsen lijkt mij niet toegestaan.
Reputatie 7
Hmm het zal situatie afhankelijk zijn. Ik kan niet bevestigen dat het wel of niet mag. Normaal gezien is de vuistregel dat iets niet de orde rust veiligheid of goede bedrijfstak kan of mag verstoren. Zo ook hier. Zolang je geen hinder of gevaar veroorzaakt moet het geen probleem zijn. Dit oordeel ligt echter bij het personeel van de NS en de een kan er dus anders over oordelen als de ander.

Persoonlijk lijkt het me geen strak plan, het is toch gevaarlijker als te voet gaan. Denk aan het staan in de trein bij een noodremming bijvoorbeeld. Of aan het instappen met koude temperaturen en gladde oppervlakken. En het skaten op het perron langs mensen....
Het lijkt me raar dat het toegestaan is, want zoals jezelf zegt kan het tot gevaarlijke situaties leiden voor andere passagiers. Wat als de trein remt en TS verwondt andere passagiers ?

Daar moet toch gewoon een regel voor zijn ?
Reputatie 7
Badge +3
Mij lijkt het me ook niet echt verstandig. Veel treinen hebben nog steeds een ongelijkvloerse instap waarbij je treetjes op en af moet en dat lijkt me toch wat lastiger met rolschaatsen, zeker wanneer het drukker is.
Reputatie 7
Badge
Mij lijkt het me ook niet echt verstandig. Veel treinen hebben nog steeds een ongelijkvloerse instap waarbij je treetjes op en af moet en dat lijkt me toch wat lastiger met rolschaatsen, zeker wanneer het drukker is.dat geldt voor hoge hakken ook! Zelfs met plateauzolen loop en klim je niet stabiel.
Ik ben ooit een skater in de trein tegengekomen en ik was uiteindelijk blij dat deze reiziger heelhuids heeft kunnen reizen. Ik raad het ook echt niet aan. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Reputatie 7
Badge +3
dat geldt voor hoge hakken ook! Zelfs met plateauzolen loop en klim je niet stabiel.
Daarom draag ik dat soort martelwerktuigen ook niet.
Reputatie 7
Badge
dat geldt voor hoge hakken ook! Zelfs met plateauzolen loop en klim je niet stabiel.
Daarom draag ik dat soort martelwerktuigen ook niet.
🆒
Bij mooi weer skate ik nog wel eens tussen twee stations. Maar ik neem altijd een paar lichte schoenen mee voor op het perron en in de trein.

Onderschat niet de kracht van een optrekkende of (hard) remmende trein. Dat blokker je niet met je rem of op het voorste wiel.

Maar ook een voorbij razende trein. Als je niet op rolschaatsen staat kan je al wat wind vangen. Op rolschaatsen kan je echt meegezogen worden als je dicht bij het spoor staat.

Ik zal altijd adviseren om een paar slippers mee te nemen en die aan te trekken op het perron en in de trein.
Reputatie 7
Badge +4
Als het niet is toegestaan te mogen rolschaatsen/skeeleren op het perron, heeft de vraag mijns inziens ook weinig zin. Ik neem haast aan dat Ruthmetthee van en naar de trein wil rolschaatsen, en ze in de trein wil aanhouden.
Bedankt voor al jullie antwoorden! Dat wordt dan gewoon skates uit op het station, in de trein met mn gympen en na aankomst weer verder skaten. Ik wilde het gewoon even checken, heb geen zin om problemen te veroorzaken.
Reputatie 7
Badge
Aah joh. Het is vooral ook voor je eigen veiligheid he. En het lijkt mij eerlijk gezegd best wel een beetje gevaarlijk om skatend het perron op te gaan.
Aah joh. Het is vooral ook voor je eigen veiligheid he. En het lijkt mij eerlijk gezegd best wel een beetje gevaarlijk om skatend het perron op te gaan.

Tsja... De perrons waar ik ben staan vaak niet zoveel mensen, dus ik dacht dat dat in theorie wel zou moeten lukken. In de stad gaat het immers ook prima. Ik wil alleen niet dat ik de problemen veroorzaak, dus zal ik ze wel gewoon in mijn rugzak vervoeren 😉

Reageer