beantwoord

Mijn fiets is weg uit bewaakte stalling Assen

• 6 augustus 2020
  • 20 reacties
  • 787 Bekeken

Mijn fiets is weg uit bewaakte stalling Assen. Mogelijk is hij afgevoerd maar de beheerder heeft twee dagen nodig om dit uit te zoeken. Ik verbaas me over deze gang van zaken. Ik heb een jaarabonnement ik heb betaald en er is geen ruimtegebrek in de stalling. 

icon

Beste antwoord door Sanne NS 7 augustus 2020, 17:18

Hoi Knorr,

Toevallig ben ik er vandaag zelf weer en kan ik je zelf te woord staan. Het lastige is dat ik nu niet weet of het een stalling van ons is. Zou je mij misschien een privébericht willen sturen met hierin je stallingsduur, de locatie van de stalling, je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer? Dan ga ik even voor je op onderzoek uit! :)

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6

Mijn fiets is weg uit bewaakte stalling Assen. Mogelijk is hij afgevoerd maar de beheerder heeft twee dagen nodig om dit uit te zoeken. Ik verbaas me over deze gang van zaken. Ik heb een jaarabonnement ik heb betaald en er is geen ruimtegebrek in de stalling. 

Hoe lang staat die daar al? Men zou coulant zijn ivm corona. 

TS heeft een jaarabonnement. Dus het lijkt mij dat de fiets dan helemaal niet afgevoerd mag worden.

Reputatie 6

TS heeft een jaarabonnement. Dus het lijkt mij dat de fiets dan helemaal niet afgevoerd mag worden.

Dat dacht ik ook maar er zijn soms wel degelijk regels over maximale stallingsduur achter elkaar in bepaalde stallingen.

Hoi Knorr en welkom op de NS Community!

Wat jammer om te lezen dat je fiets is verdwenen. Dat is erg rot zeg! Kan je aangeven hoelang je deze inderdaad in de stalling had staan? Ging het daarnaast om een bewaakte stalling van ons en je fiets is niet naar een depot gebracht? Ik raad je anders aan om contact op te nemen met de klantenservice! Zij kunnen dan even met je meekijken in het systeem en eventueel contact opnemen met de desbetreffende stalling om je fiets op te sporen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Badge +3

Was de fiets herkenbaar (door bijv. een sticker) als van iemand die een jaarabonnement heeft? Dan lijkt het me sterk dat ze hem verwijderen, zeker in deze tijden. Maar het gebeurt in sommige stallingen blijkbaar wél.

Beste Sanne, ik heb je advies opgevolgd en je collega van de klantenservice gebeld maar zij kunnen niets voor me doen. Dit is de derde dag dat ik wacht op een bericht van de beheerder over mijn vermiste fiets. Om mij te verplaatsen ben ik nu van de bus afhankelijk. Moet ik naar de politie om aangifte te doen? Maar waarvan? Nalatigheid van het checken van het depot en de klant daarover te informeren? Of van diefstal? 

Hoi Knorr,

Toevallig ben ik er vandaag zelf weer en kan ik je zelf te woord staan. Het lastige is dat ik nu niet weet of het een stalling van ons is. Zou je mij misschien een privébericht willen sturen met hierin je stallingsduur, de locatie van de stalling, je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer? Dan ga ik even voor je op onderzoek uit! :)

Reputatie 6

@Knorr Ik zou zeker aangifte doen bij de politie. Dit is ontoelaatbaar.

TS heeft van mij inmiddels een bericht ontvangen over de stappen die hij het beste kan ondernemen. In het geval van een fiets, zullen deze vaak naar het politiedepot worden gebracht zodra deze worden verwijderd. Op hun website kan je vervolgens terugvinden of je fiets inderdaad daar een plek heeft weten te krijgen. Dan kan je hier vervolgens tegen een betaling je fiets weer weghalen.

Hoi Sanne,
De politie verwijst mij naar de gemeente naar de afdeling Gevonden Voorwerpen. Gemeenten werken natuurlijk alleen op werkdagen dus nog twee dagen langer zonder fiets. Nog geen bericht van beheerder maar dat verbaast niet meer. Kafkaësk!

Reputatie 6

Hoi Sanne,
De politie verwijst mij naar de gemeente naar de afdeling Gevonden Voorwerpen. Gemeenten werken natuurlijk alleen op werkdagen dus nog twee dagen langer zonder fiets. Nog geen bericht van beheerder maar dat verbaast niet meer. Kafkaësk!

Doet de gemeente misschien mee aan https://www.verlorenofgevonden.nl/

Ik ben wel benieuwd of en waarom deze fiets is weggehaald.

Reputatie 6

Het zal je maar gebeuren zeg. Je betaalt voor een jaar en op een dag krijg je te horen dat je fiets weg is. En niemand die iets weet. Ik begrijp dat de politie (nog) geen aangifte wil aannemen?

Ik heb aangifte gedaan. Ik denk dat de dief bewust een fiets heeft uitgezocht die niet verankerd stond (met kettingslot) en met geldige jaarabonnementsticker.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb aangifte gedaan. Ik denk dat de dief bewust een fiets heeft uitgezocht die niet verankerd stond (met kettingslot) en met geldige jaarabonnementsticker.

Staat mij bij dat je een schadevergoeding kunt vragen aan de stalling.

Reputatie 7
Badge +3

Als de fiets echt gestolen is en niet door de beheerder is weggehaald zal de dief deze inderdaad hebben uitgeocht omdat deze niet met een kettingslot ergens aan vast zat. Dieven nemen toch meestal de fietsen mee die voor hen het makkelijkst zijn. Maar ja, je denkt dat zo'n extra slot niet nodig is wanneer je fiets in een bewaakte stalling staat.

Zelf heb ik eigenlijk pas een stevig kettingslot aangeschaft voor mijn stationsfiets toen de oude bewaakte stalling op station Delft dicht ging en er in de nieuwe stalling geen bewaakt gedeelte was. Er werden toen ook in de eerste 2 a 3 weken veel fietsen gestolen die voorheen in de bewaakte stalling stonden, vaak waren het de wat duurdere fietsen. 

En als je dan wel een kettingslot gebruikt, zo werkt het natuurlijk niet. :rofl::rofl:

Haha, foto is een leuke uitsmijter. Over verankeren: ik dacht altijd dat de beheerder dit niet wilde omdat hij fietsen wil/moet kunnen verplaatsen (om wat voor reden dan ook, maar juist ook bij overschrijden stallingsduur). Nu is me gebleken dat verankeren in mijn belang is omdat de dief bij de uitgang bij de beheerder niet hoeft uit te checken maar slechts hoeft te wijzen naar de nog geldige jaarabonnementsticker. NS zouden de jaarabonnementhouder daarom juist moeten adviseren te verankeren om stelen en beargumenteerd met de buit weglopen te bemoeilijken. De claim "wij letten op uw eigendom" wordt zonder een dergelijk advies niet helemaal waargemaakt. Ik krijg dit voorstel maar niet bij de juiste mensen bij NS en moet het doen met afdoening procedure basisschadevergoeding (wegens niet kunnen overleggen aankoopbewijs fiets). Geschokte klant. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft verankeren, de rekken waar je je fiets in zet hebben volgens mij allemaal iets waar je een extra slot doorheen kan halen, zoals bv op de foto's hieronder in de stalling in Delft (boven stalling 1, beneden stalling 2). Dat zit er niet voor niets. 

Mijn tip is dan ook altijd om dat te gebruiken. Beheerders verplaatsen vooral fietsen die niet juist zijn gestald. Heb jij je fiets juist in een rek gezet dan is er niets op tegen om je fiets met een extra slot vast te maken aan het rek. In gevallen dat een fiets te lang gestald is en de beheerder deze zal verwijderen dan beschikken zij over gereedschap om zo'n extra slot open te maken. 

Geachte heer/mevrouw van NS, 

U hebt positief geantwoord op mijn claim maar de termijn van overmaken van acht weken is nu voorbij. Wat adviseert u mij te doen? 

Hi Knorr. Zoals je kan zien heb ik je bericht verplaatst naar je bestaande topic. Althans, ik vermoed dat de claim betrekking heeft gehad op dit topic. Zo niet, laat het weten dan maken we weer een nieuw topic aan. Sanne is morgenavond weer aanwezig. Ik zal vragen of ze dit weer op zich wil nemen (aangezien zij al beschikt over alle gegevens).

Hoi Knorr,

Goed dat je even bij ons aan de bel hebt getrokken! Ik heb even gebeld met onze financiële afdeling en die geeft aan dat er een kleine achterstand is van 2-4 weken met deze betalingen. Wat ik met je wil afspreken is dat je ons even een bericht stuurt, als je het over 4 weken nog niet hebt! Dan ga ik er nogmaals voor je achteraan! :)

Reageer