beantwoord

Minder spitstreinen Breukelen-Amsterdam?

• 1 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

Geen idee of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar op Twitter kreeg ik geen antwoord en toen ik de klantenservice belde verwezen ze me door naar 0900 9292.
Ik was verrast dat er vandaag (of de hele week?) in de spits geen treinen om het hele en halve uur gaan vanaf Breukelen richting Amsterdam, alleen de 10 over heel en 10 over half. Ik heb dit nergens aangekondigd gezien, het niet op posters op het station, niet bij de storingen/werkzaamheden info in de app of op de website, het is niet omgeroepen. Op het reisinformatie scherm op station Breukelen stond alleen bij de 08:00 trein en de 08:30 trein "Rijdt niet" zonder verdere uitleg. Is het bekend hoe lang dit gaat duren?
icon

Beste antwoord door henkiebaklap 3 augustus 2016, 09:24

OK zojuist toch contact gehad met @NS_online op Twitter, het duurt nog t/m 10 augustus.
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op ons forum Henk. De 7400-serie die normaal vanuit Rhenen via Breukelen naar Uitgeest rijdt keert nu op Breukelen. Reizigers die verder moeten reizen stappen daar over op 4000-serie uit Rotterdam.

We rijden deze dagen Intercity-treinseries die normaal via Amsterdam Bijlmer ArenA naar Schiphol rijden (bijvoorbeeld de 3100-serie) via Amsterdam Centraal. Deze paden gaan ten koste van bijvoorbeeld de 7400-serie Breukelen --> Amsterdam.
Hoi Klaas-Jan,
Ik begrijp je bericht niet helemaal, maar als ik het goed begrijp rijden de spits-sprinters (is dat 7400?) vanuit Rhenen niet verder dan Breukelen? Ik heb nu dus vanuit Breukelen 's ochtends en 's middags maar de helft van de treinen vergeleken met anders, en die zijn ook nog dubbel zo vol. En bovendien staat het dus nergens aangekondigd. Sorry dat het zo klagerig klinkt, maar normaal wordt je op alle mogelijke manieren op de hoogte gehouden van treinen die niet rijden (en valt het uiteindelijk mee, wat ik prettig vind), en nu stond ik 's ochtends op het station en reed mijn trein hoewel gepland, danwel onaangekondigd, niet!
En terugkomend op de laatste regel vraag uit mijn eerste post: weet je misschien hoe lang dit gaat duren? Van welke werkzaamheden is dit afhankelijk?
OK zojuist toch contact gehad met @NS_online op Twitter, het duurt nog t/m 10 augustus.
Hallo henkiebaklap, ik begrijp dat alles nu duidelijk is?
Hoi, ja hoor, nu wel. Alleen jammer dat het zoveel zoeken en informeren kost om er achter te komen.
Reputatie 1
Yes, i must admit this specific train schedule is not indicated/communicated very well . Even on Utrecht Centraal the sprinter would still say it is going to Uitgeest, instead it does not go further than Breukelen.

It is also not clear how long this arrangment is in place (example if you travel from Maarssen -> Amsterdam Centraal on de sprinter , there are no notification why there is now suddenly an extra overstap required on Breukelen with a 10 minute delay (and a very overloaded train) and for how long this is in place ).
Hi Silvertemplar,
As far as I understand this situation will last up to and including the 10th of August, so that's next Wednesday.
Cheers,

Yes, i must admit this specific train schedule is not indicated/communicated very well . Even on Utrecht Centraal the sprinter would still say it is going to Uitgeest, instead it does not go further than Breukelen.

It is also not clear how long this arrangment is in place (example if you travel from Maarssen -> Amsterdam Centraal on de sprinter , there are no notification why there is now suddenly an extra overstap required on Breukelen with a 10 minute delay (and a very overloaded train) and for how long this is in place ).

Reageer