beantwoord

Moet ik de trein uit om in en uit te checken als ik met 2 verschillende abonnementen wil reizen?

• 12 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de combinatie van twee chipkaarten. Ik heb namelijk een Trajectkaart van mijn werk die van Maastricht Randwyck tot Roermond gaat en ik dagelijks gebruik. Er is mij verteld dat ik met deze trajectkaart nog niet hoef in te checken, dus dat doe ik dan ook niet. Daarnaast heb ik een WeekenVrij abonnement (op een andere chipkaart) aangezien ik in het weekend ook veel reis.

Nu wou ik afgelopen vrijdag om 17.30 van Maastricht naar Utrecht reizen. Het eerste stuk van Maastricht naar Roermond zou ik sowieso gratis kunnen reizen aangezien ik de Trajectkaart heb. Maar hoe moet het dan vanaf Roermond? Moet ik dan daar snel uitstappen om in te checken en dan de trein missen? Is hier een handigere oplossing voor? Bijvoorbeeld dat ik al op mijn WeekendVrij chipkaart kan aangeven welk traject ik ga reizen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door theofiel 12 augustus 2014, 10:27

Nee, er is geen handigere oplossing voor. Om gebruik te kunnen maken van uw Weekend Vrij abonnement moet u inchecken, u zult dus echt moeten uitstappen, inchecken en wachten op een volgende trein.
Bekijk origineel

4 reacties

Nee, er is geen handigere oplossing voor. Om gebruik te kunnen maken van uw Weekend Vrij abonnement moet u inchecken, u zult dus echt moeten uitstappen, inchecken en wachten op een volgende trein.
Nee, je had daadwerkelijk moeten uitstappen in Roermond om met je Weekend Vrij in te checken.

Dat had in jouw geval ook voordelig kunnen zijn. Als je na 18:25 had ingecheckt in Roermond, had je met je Weekend Vrij gratis verder kunnen reizen met de volgende Intercity die om 18:29 uit Roermond vertrok.
Hallo IsabelleBos,

Om gebruik te maken van het Weekend Vrij abonnement, moet je echt inchecken met het abonnement. Je moet dus in Roermond uitstappen om daar in te checken met je Weekend Vrij abonnement. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Op het station', omdat je vraag hier onder valt.

Groet,
Marjan
Reputatie 3
Badge
Hallo IsabelleBos,

Om gebruik te maken van het Weekend Vrij abonnement, moet je echt inchecken met het abonnement. Je moet dus in Roermond uitstappen om daar in te checken met je Weekend Vrij abonnement. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Op het station', omdat je vraag hier onder valt.

Groet,
Marjan

De vraag is dan: vindt NS dit klantvriendelijk?

Reageer