beantwoord

Moet ik inchecken bij een vervangende bus?

• 30 september 2014
  • 4 reacties
  • 9693 Bekeken

Als er op een traject geen treinen rijden en er vervangend vervoer is geregeld door NS, moet ik dan inchecken bij een NS paal?
Ik heb namelijk al vaker gehad dat deze bus bij het eindstation totaal niet in de buurt van een incheckpaal stopt. Ben ik dan verplicht om voordat ik de bus instap een paal te gaan zoeken en dit idem dito te doen bij de eindhalte?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 30 september 2014, 11:05

Ja dat ben je verplicht. De bus is immers treinvervangend waardoor je ermee moet reizen alsof het een trein is. Er wordt soms bij het instappen of uitstappen ook op gecontroleerd.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Ja dat ben je verplicht. De bus is immers treinvervangend waardoor je ermee moet reizen alsof het een trein is. Er wordt soms bij het instappen of uitstappen ook op gecontroleerd.
Hallo JeroeJeroe, Wat Gert-Jan G zegt is juist. Als je gebruik maakt van het vervangend busvervoer moet je op het station in- en uitchecken. Zoals ook al aangegeven worden ook bij de bussen vervoersbewijzen gecontroleerd. Groet, Marjan
Alleen kun je in deze dagen niet in Roermond in- of uitchecken. De bus stopt daar op het Wilhelminaplein. Het station is daar niet toegankelijk.
Reputatie 1
Badge
om heel precies te zijn en het nog ingewikkelder te maken: hangt ervanaf.
ALS het van te voren gepland is-meestal weekends, dan moet je. ALS de bus vrij ver van station stopt, dan wordt er (meestal) een vervangende noodinstallatie neergezet voor CICO. LET vooral zeer terdege op bij stations met poortjes dat je (alweer zoiets wat NS nooit over gedroomd heeft) dat je de JUISTE kant voor I of O gebruikt!
In de praktijk echter wordt er bij NS zelden tot nooit gecontroleerd, wel bij sommige regionalen. Omdat ik weekends reis zie ik het vaak zat: de betreffende sjofeurs zal het ook worst wezen. Maar bij een langere rit waar die bus een stukje tussendoor is hoef je dus NIET 2x in/uit te checken- zoals gebruikelijk enkel bij start en besluit van je totale reis met NS.
PAS stond op dit forum een interessant stukje (alweer iets waar NS het niet nodig vindt enige mededeling over te doen) dat bij NOODgevallen-dus niet gepland, de busreis in principe gratis is, omdat ze dan niet zo snel vervangnede CICO kunnen regelen (en meestal ook niet eens een papiertje waar op staat waar die bus heen gaat).
Waar de huidge situatie met asbest in Roermond toe behoort, weet ik niet.

Reageer