beantwoord

Mogelijkheid tot betalen met CREDITcard

• 5 mei 2014
  • 2 reacties
  • 314 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Zelf ben ik nogal eens op buitenlandse fora bezig, o.a. met inlichtingen geven over reizen hier in Nederland. Een steeds weerkerend problem is dat NS-automaten vrijwel alleen MAESTRO als betaling accepteren. Tot voor kort was het enkel in Schiphol en sommige automaten op AMSterdam C mogelijk -weliswaar met 0,50 extra- met een creditcard te betalen.
(bvb in Duitsland bij Db en de nieuwe automaten in BElgie NMBS nemen die allemaal-en zonder toeslag)
Heb bemerkt dat het inmiddels op een aantal stations, nl AMS-Bijlmer en Utrcht-C ook mogelijk is geworden. is er een lijst van welke stations het nu mogelijk is? of is het de bedoeling dit toch tot overal uit te rollen?
icon

Beste antwoord door Thom 5 mei 2014, 14:41

https://forum.ns.nl/op-station-17/creditcard-betaling-mogelijk-op-13-extra-stations-809

...is een link waar u de mogelijkheden kunt zien.

Het is wijs alle reacties even te lezen. Aan het eind van het jaar zou het in Nederland overal mogelijk moeten zijn, als de proef, zoals die nu loopt, slaagt. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat men in deze het nabije buitenland niet volgt. Voor veel buitenlandse reizigers die toch al even problemen zullen hebben met de ovchipkaart is het erg handig. In Duitsland werkt het perfect.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
https://forum.ns.nl/op-station-17/creditcard-betaling-mogelijk-op-13-extra-stations-809

...is een link waar u de mogelijkheden kunt zien.

Het is wijs alle reacties even te lezen. Aan het eind van het jaar zou het in Nederland overal mogelijk moeten zijn, als de proef, zoals die nu loopt, slaagt. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat men in deze het nabije buitenland niet volgt. Voor veel buitenlandse reizigers die toch al even problemen zullen hebben met de ovchipkaart is het erg handig. In Duitsland werkt het perfect.
Beste Arrivans, Tomprins geeft t hierboven al aan: er is al een topic met dit onderwerp. Daar kan je alle info krijgen die je nodig hebt. Vriendelijke groet, Robby

Reageer