beantwoord

Mogelijkheid voor derde spoor Amersfoort - Hilversum

• 24 mei 2015
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Hallo,
Twee keer per dag reis ik tussen Amersfoort en Hilversum met de trein, in verband met mijn school in Hilversum en woonplaats Amersfoort. Nou breng je zo wel aardig wat tijd door op perrons en in treinen, wat ook leuke en handige ideeën oplevert.
Zoals deze keer een mogelijkheid tot het aanleggen van een derde spoor tussen Amersfoort en Hilversum, zoals de titel al verklapt. Stel: de intercity Enschede - Amersfoort - Schiphol vertrekt netjes volgens dienstregeling om 12:40 vanaf station Amersfoort. Nu heeft hij in het oosten van ons land een kleine tien minuutjes vertraging opgelopen, dus vertrekt hij om 12:50. Nou, verder geen probleem zou je denken. Totdat je ontdekt dat vervolgens om 12:46 een sprinter over precies het zelfde traject gaat rijden, en ook nog overal stopt. Nu hangt die intercity daar achter, loopt nog meer vertraging op, wordt de IC Amersfoort - Amsterdam vertraagd, waarachter ook nog de Sprinter Hilversum - Leiden komt te hangen. Als er nou een derde spoor was, kon de IC naar Schiphol de Spr bij Baarn inhalen en was de uiteindelijke schade aan de dienstregeling veel kleiner. Nu is het toevallig zo dat er al een flink lengte spoor vanaf Amersfoort paralel aan de spoorweg ligt t/m de overweg met de Soesterweg, daarna op station Baarn nog een paar honderd meter ongebruikt spoor, en vervolgens voor Hilversum nog een stuk. Dus alleen wat stroomlijntjes ophangen, hier en daar een overweg verplaatsen, paar seinen in de grond slaan en relatief weinig spoor. Nu houd ik wel op, want mijn stukje is al veel te lang :8
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 mei 2015, 23:39

Over zulke investeringen wordt in 'Den Haag' beslist. Neem contact op met jouw favoriete politieke partij in Den Haag of met een lid van de Tweede Kamercommissie voor Infrastructuur en Milieu
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/im/samenstelling
Bekijk origineel

1 reactie

Over zulke investeringen wordt in 'Den Haag' beslist. Neem contact op met jouw favoriete politieke partij in Den Haag of met een lid van de Tweede Kamercommissie voor Infrastructuur en Milieu
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/im/samenstelling

Reageer