Mondkapje onder neus

• 9 september 2021
  • 10 reacties
  • 161 Bekeken

Waarom is er geen goede instructie gedaan bij het dragen van mondkapjes door conducteurs? De conducteur had zijn mondkapje onder zijn neus hangen. Dat is geen voorbeeldfunctie, maar een dikke middelvinger naar iedere reiziger. Echt respectloos. 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gisteren riep de president van NS Mw Rintel dat mondkapjes niet meer nodig zijn. 

Die middelvinger komt dus van de NS-directie. 

Reputatie 2

Er zou dan een oplossing moeten zijn waardoor wij als reizigers de conducteur een boete kunnen geven ;-) Nee, dat is niet realistisch, maar het is inderdaad wel vreemd!

Reputatie 7
Badge +3

Er zou dan een oplossing moeten zijn waardoor wij als reizigers de conducteur een boete kunnen geven ;-) Nee, dat is niet realistisch, maar het is inderdaad wel vreemd!

De beste boete is de vaste conducteurs afschaffen. 

Reputatie 2

@Tamzin, wie moeten er dan controleren op tickets, de vertrekprocedure uitvoeren, etc.?

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin, wie moeten er dan controleren op tickets, de vertrekprocedure uitvoeren, etc.?

Net als bij Arriva: controleploegen die steekproefsgewijs wel serieus controleren, veel effectivier dan vaste  conducteurs. Welke conducteur controleert er trouwens tickets zoals jij beweert??? 

De vertrekprocedure kan ook net als bij Arriva en bij de metro de machinist doen.

Reputatie 6
Badge

Of Ruben: reis eens in bvb Duitsland of Zwitserland of Oostenrijk of Tsjechie of Zweden-en bekijk hoe het Schaffnerlos daar funcitoneert. HC behouden lijkt vooral een speeltje van sterke bonden met daarbijhorende vele emotionele ´ososielig voor...´ stories.

In Japan kunnen ze het zelfs op kleine zijlijntjes nog mooier: je betaalt aan boord met YEN in een automaat, die steeds verspringt per halte en bij uitstappen laat je de bestuurder zien dat je eerlijk zoń kaartje hebt gekocht. Al werkt er in Japan veel goed wat hier nooit zo zou gaan.

Reputatie 2

Net als bij Arriva: controleploegen die steekproefsgewijs wel serieus controleren, veel effectivier dan vaste  conducteurs. Welke conducteur controleert er trouwens tickets zoals jij beweert??? 

De vertrekprocedure kan ook net als bij Arriva en bij de metro de machinist doen.

Lijkt me op zich niet verkeerd, die controleploegen. Maar die heeft NS toch al, met de V&S’ers? 

En er zijn nog best wat conducteurs die controleren, zo werd ik zojuist nog gecontroleerd tussen Lelystad en Leiden CS in 7 bakken ICMm (aankomst Leiden: 16.12 ongeveer). 

Reputatie 2

Of Ruben: reis eens in bvb Duitsland of Zwitserland of Oostenrijk of Tsjechie of Zweden-en bekijk hoe het Schaffnerlos daar funcitoneert. HC behouden lijkt vooral een speeltje van sterke bonden met daarbijhorende vele emotionele ´ososielig voor...´ stories.

In Japan kunnen ze het zelfs op kleine zijlijntjes nog mooier: je betaalt aan boord met YEN in een automaat, die steeds verspringt per halte en bij uitstappen laat je de bestuurder zien dat je eerlijk zoń kaartje hebt gekocht. Al werkt er in Japan veel goed wat hier nooit zo zou gaan.

Het lijkt me leuk om daar eens te reizen. Ware het niet dat ik nog schoolgaand ben, maar een Interrail volgende zomer lijkt me leuk! Hoe werkt het daar dan?

Reputatie 6

Dat deden ze vroeger op de Zoetermeer Stadslijn. Was ook geen overdonderend succes...

Reputatie 6

Overigens is de boodschap van een mondkapje niet over je neus dragen duidelijk. Dat heeft niks te maken met “onvoldoende voorgelicht” of gebrek aan kennis, dan zou je echt twee jaar ergens onder een steen geleeft moeten hebben.

Mondkapje niet over je neus schreeuwt: “ik ben het er niet mee eens, ik vind het allemaal onzin en ik ben niet van plan me aan de regels te houden, maar ik wil ook geen discussies.” Erg laf dus.

Reageer