mondkapjes

  • 22 March 2022
  • 5 reacties
  • 191 Bekeken

Maandag 21 maart om 1445 waren er drie spoorwegpolitie medewerkers op station Deventer. Zij droegen geen mondkapjes. Niet echt een goed voorbeeld voor de reizigers. Een van hen trad wel op tegen een jongedame die op het perron rookte. Terecht. Maar zijn autoriteit was duidelijk ondermijnd. Vanaf morgen zijn de regels anders. Maar deze heren moet wel duidelijk uitgelegd worden dat hun gedrag onacceptabel was


5 reacties

Maandag 21 maart om 1445 waren er drie spoorwegpolitie medewerkers op station Deventer. Zij droegen geen mondkapjes. Niet echt een goed voorbeeld voor de reizigers. Een van hen trad wel op tegen een jongedame die op het perron rookte. Terecht. Maar zijn autoriteit was duidelijk ondermijnd. Vanaf morgen zijn de regels anders. Maar deze heren moet wel duidelijk uitgelegd worden dat hun gedrag onacceptabel was

De meerderheid van de conducteurs draagt volgens mij geen mondkapje meer, zeker op het perron. Fijn signaal van desinteresse voor de regels, maar niet heus. Ik zal het onthouden als medewerkers weer eens klagen dat reizigers de regels negeren. En jammer voor al dat NS-personeel dat zich wèl inzet.

Voor alle duidelijkheid: Ik snap wel dat de NS-medewerkers het mondkapje zat zijn. Maar ik snap niet dat je de trein controleert zonder mondkapje. Je brengt kwetsbare reizigers in een vervelende positie en dat had je kunnen weten.

Reputatie 7
Badge +3

Ach nog even, vanaf morgen zijn mondkapjes niet meer verplicht, ook niet voor NS medewerkers. Zijn we ook eindelijk van het gezeur af dat de medewerkers ze niet dragen en er niet op controleren. 

Badge +3

V&S medewerkers (de ‘spoorwegpolitie’) hadden altijd al een uitzondering voor het dragen van mondkapjes. Een ‘boefje’ zou die anders zo over je ogen kunnen trekken of zoiets?

Maar goed, op de dag voor de afschaffing krijgen we dit (bijna trending, al dik 400 reacties) topic op Twitter https://twitter.com/Leolucassen/status/1506243794336993285

Met in de reacties daarop natuurlijk verwijzingen naar Jaap van Dissel “mondkapjes werken niet” en van iemand anders:

Het mondkapjesbeleid en het complete falen daarvan de afgelopen 2 jaar samengevat in 1 tweet…

Om dan nu te gaan roepen om een ‘mondkapjescoupé in (alle) ov’ is wel rijkelijk laat, want pakweg de helft droeg ze toch al niet op correcte wijze (dus over mond én neus, heel de reis en natuurlijk elke keer een verse i.p.v. opgefrommeld in een tas of jas/broekzak).

@Robert B 

Voor zover ik weet heeft VenS geen uitzondering gehad op de mondkapjesplicht. 

@Robert B

Voor zover ik weet heeft VenS geen uitzondering gehad op de mondkapjesplicht. 

Formeel was die er wel, maar in de praktijk moest iedereen m gewoon op

Reageer