beantwoord

mondkapjes personeel

• 26 November 2021
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Wederom constateerde ik vandaag dat het eigen personeel geen mondkapje op het perron droeg!

ik reis 4/5 dagen per week met de eerste of derde trein vanuit Den Helder.

Beetje lastig om te zien dat dit niet gebeurt terwijl overal staat dat het verplicht is… vroeger was er zoiets als goed voorbeeld doet volgen.

icon

Beste antwoord door Laura NS 26 November 2021, 10:29

Bekijk origineel

6 reacties

Het is inderdaad verplicht, je hebt gelijk. Jammer dat je dit hebt hebt moeten constateren. Ik meld het!

Reputatie 6

Het gebruik van onderdeneuskapjes, kinkapjes en helemaalgeenkapjes is helaas ook voor het NS-personeel een gewoonte geworden. 

Wat voorbeelden:

• vrijdag 26 november 2021, trein 1118, hc met onderdeneuskapje;
  • vrijdag 26 november 2021, trein 2216, hc met onderdeneuskapje;
  • woensdag 24 november 2021, servicemedewerker in stationshal van Delft (dus niet in het hokje) met hybride onderdeneuskapje / kinkapje;
  • woensdag 24 november 2021, trein 1127, hc met kinkapje;
  • vrijdag 12 november 2021, trein 1118, hc met kinkapje.

De servicemedewerkers van Delft hebben er sowieso een handje van om met kinkapje of onderdeneuskapje in de stationshal te staan. Ook voor de hc's van de 1100-serie is het vaak te veel moeite om het mondkapje op te zetten voor de wandeling van een 1e klasse zeszitter tot de deur en het perron. 

Reputatie 4

Ik zie dit ook steeds vaker helaas. Jammer want zo glijden we steeds verder af. StrakSs ben Ik nog een uitzondering als ik wel een mondkapje draag in het OV

Reputatie 4

Ik zag afgelopen Zondag ook een conducteur zonder mondkapje op het perron staan en die stond ook nog eens vlakbij een aantal reizigers.

Reputatie 4

Ja welk voorbeeld geef je dan? Wat ik afgelopen ook in de trein zag: mensen die gewoon helemaal geen mondkapje meer dragen dat is dan blijkbaar de nieuwste trend. Zo van: Nou, ik doe niet meer mee hoor ik heb het gehad met die coronaregels. Zóó stompzinnig!

Reputatie 7
Badge +3

Omdat mijn partner weer thuis moet werken kan ik met de auto naar het werk in Utrecht. Blij dat ik die taferelen een poosje niet hoef mee te maken.

Reageer