beantwoord

N.a.v. de landelijke storing: toch maar wel gele borden op het station?

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Gaan jullie, na het fiasco van de infoborden deze week, er toch maar niet aan beginnen de gele borden met vaste reisinformatie te verwijderen? Of komen jullie met een beter alternatief dat ook altijd zal werken?
icon

Beste antwoord door Inge NS 25 april 2014, 19:17

Welkom op het forum dmace!

Zoals Hans ook al heeft aangegeven blijft er op elk station 1 vertrekstaat hangen met reisinformatie. Bij een storing zoals die van afgelopen week, kunnen reizigers hier op terugvallen. Tevens is het mogelijk om via onze NS Reisplanner Xtra app en mobiele website reisinformatie te raadplegen. Daarnaast mag je in een dergelijke situatie ook altijd een medewerker aanspreken voor reisinfo.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar past je vraag het beste thuis. Tevens heb ik de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Bekijk origineel

4 reacties

Niet is zeker in dit leven. Hoewel, bij onze geboorte krijgen we één zekerheid mee,
Dus ook alternatieven voor de CTA's (die elektronische borden boven het perron) zullen wel eens problemen kunnen ondervinden/
Zelfs die borden met die gele vertrekstaten zijn niet 100% te vertrouwen. Bij een verstoring kun je dat doorgaans wel zien op die CTA's en horen via de stationsomroep.
En ja, als bij jou thuis het TV-signaal wegvalt door een storing of door een stroomstoring alles uitvalt, is het slecht TV-kijken of bellen, etc.

We leven nu eenmaal in een maatschappij waar we ons volledig afhankelijk hebben gemaakt van elektronica, internet, radioverbindingen, etc. etc.
Gisteren was er sprake van rookontwikkeling in het gebouw van de verkeersleiding van de metro van de RET. Prompt lag een uur lang het metroverkeer volledig stil.
Zo afhankelijk hebben we ons van die techniek gemaakt.
Maar o wee als er een keer een storing is, dan staat half Nederland op de achterste benen. Dan was het vroeger toch allemaal maar een stuk beter.
Zie jij een leven voor je zonder koelkast, wasautomaat, diepvriezer, TV, magnetron, PC, smartphone, tablet, etc. etc.
Ik wel, ik heb die tijd meegemaakt. Ondanks dat men het door het ontbreken van al die hedendaagse hulpmiddelen veel drukker had, had men nog tijd voor elkaar. Dat is tegenwoordig ver te zoeken.
In plaats van een praatje met elkaar in de trein, zit men te whatsappen met elkaar.

Maar gelukkig hebben we die gele vertrekstaten nog. En gelukkig blijft daarvan op elk station nog een exemplaar staan en op de grotere stations zelfs nog een paar meer.
En gelukkig kunnen we dan mopperen dat die vertrekstation niet kloppen omdat de dienstregeling door een verstoring tijdelijk is aangepast.

Gelukkig zijn en blijven we Hollanders. Pas als we ophouden met mopperen komen we dicht in de buurt van de datum waarop die ene garantie eindigt.

Welkom op het forum dmace!

Zoals Hans ook al heeft aangegeven blijft er op elk station 1 vertrekstaat hangen met reisinformatie. Bij een storing zoals die van afgelopen week, kunnen reizigers hier op terugvallen. Tevens is het mogelijk om via onze NS Reisplanner Xtra app en mobiele website reisinformatie te raadplegen. Daarnaast mag je in een dergelijke situatie ook altijd een medewerker aanspreken voor reisinfo.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar past je vraag het beste thuis. Tevens heb ik de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Jeetje Hans, wat een lang en er niets toe doend verhaal. Het zegt vooral "er kan altijd iets fout gaan, dus niet ons de schuld geven". 100% up-time bestaat inderdaad niet, maar je kunt je foutmarge natuurlijk wel verspreiden. Het is relatief simpel en zelf enorm goedkoop door dergelijke info niet centraal te beheren.
Inge NS, ik hoop dat je bedoelt dat er op elk perron 1 vertrekstaat komt te hangen, en niet slechts op elk station, anders voorzie ik voetbalhooligan-achtige taferelen bij de eerstvolgende sneeuwvlok.
Naar wat ik begrepen heb blijft op elk station minimaal één set vertrekstaten aanwezig. Op de grotere stations zullen dat er meerdere zijn, maar niet meer op elk perron zoals nu.

Verder, bij een ontregelde dienst heb je juist niet veel aan de statische informatie op de vertrekstaten, maar moet je de reisplanner, de digitale schermen en de omroep in de gaten houden, die overigens zelf geen last hebben van weersomstandigheden. Voor "voetbalhooligan-achtige taferelen bij de eerstvolgende sneeuwvlok" hoef je dus niet bang te zijn.

Reageer