beantwoord

naamplaats bord Leeuwarden Achter de Hoven

• 30 oktober 2014
  • 25 reacties
  • 882 Bekeken

op foto's kan ik het niet goed zien maar heeft deze station een naamplaats bord??
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 30 oktober 2014, 18:53

Ik heb het even voor je uitgezocht mardi, maar station Leeuwarden Achter de Hoven heeft inderdaad geen stationsnaambord.
Bekijk origineel

25 reacties

Ik heb het even voor je uitgezocht mardi, maar station Leeuwarden Achter de Hoven heeft inderdaad geen stationsnaambord.
Reputatie 6
Badge +2
De naam of afkorting daarvan staat wel op de cicoschermen (maar hiermee kan je natuurlijk bij aankomst alleen maar achteraf controleren of je op het goede station bent uitgestapt).
Voor de reizigers/fabrieksarbeiders die gebruik maken van deze halte (er stoppen 15 treinen per week) is het echt wel duidelijk waar ze in- en uitstappen. Die hoeven dat echt niet te controleren. Het plaatsen van een bord zou incidentele reizigers ook in verwarring kunnen brengen. Het ene perron ligt namelijk nogal ver van het andere af. De kans is dan groot dat je op het verkeerde perron staat te wachten.
ik ben bezig met station selfies vandaar de vraag
Reputatie 6
Badge +2
Voor de reizigers/fabrieksarbeiders die gebruik maken van deze halte (er stoppen 15 treinen per week) is het echt wel duidelijk waar ze in- en uitstappen. Die hoeven dat echt niet te controleren. Het plaatsen van een bord zou incidentele reizigers ook in verwarring kunnen brengen. Het ene perron ligt namelijk nogal ver van het andere af. De kans is dan groot dat je op het verkeerde perron staat te wachten.
Voor wie er niet moet zijn zou een bord ook nuttig zijn, je kan dan zien dat het niet het station is waar je eruit moet.
Daar heb je in die treinen geen bord voor nodig. Het wordt in de paar minuten voor de stop tweemaal omgeroepen en het staat op de elektronische borden in de trein vermeld.

Dank je wel Laura
Reputatie 6
Badge +2
Daar heb je in die treinen geen bord voor nodig. Het wordt in de paar minuten voor de stop tweemaal omgeroepen en het staat op de elektronische borden in de trein vermeld.
Ok, dan zal het aantal mensen dat er per ongeluk uitstapt meevallen.

De onvolledige aanwezigheid van vertrekstaten (al is het maar om te zien dat er binnen afzienbare tijd geen trein gaat) en de afwezigheid van perronnummering voor als een incidentele reiziger toch van dit station wil vertrekken, is dan misschien ernstiger.
Je kunt natuurlijk ook altijd zelf creatief te werk gaan, en zelf een bord maken! Erg leuk en als je de spullen bij de Action haalt is het nog vrij goedkoop ook.
Feitelijk ben je dan maatschappelijk medewerker, want je doet dit ten goede van de maatschappij.
Reputatie 6
Badge
ik ben bezig met station selfies vandaar de vraag
OV_Shitkaart's idee hierboven is een goed idee. Gewoon zelf aan de slag gaan met karton en blauwe verf, en het bord tijdelijk even ophangen aan een paal. Daarna je selfie maken en that's it 😉.
Nou, ik heb op mijn senioren-vrij reizen-dag dit unieke mallotige station aangedaan - 15:50 uit Leeuwarden, 2 minuten later aankomst Achter de Hoven. De machinist vroeg me uit zijn raampje of ik echt niet verder wilde meerijden dan deze negorij. Maar gelukkig voor de balans: er stond 1 passagier te wachten; wie gaat er nou al om vier uur terug van zijn werk? Waarom de twee stops niet een uurtje opgeschoven, naar tegen vijf en zes uur? En ja, voor de incidentele reiziger geen enkele aanduiding waar je bent (het is toch zeker het enige station in Nederland zonder naambord?), en dat er een eind verder nog een perron is moet je wel van internet weten, zoals trouwens sowieso van het bestaan van dit station. Op zo'n reisdag is een frisse wandeling terug naar station Leeuwarden best goed. Ik begrijp dat het station komend jaar wordt opgeheven - lijkt me geen onoverkomelijk verlies voor de nationale treinlogistiek, maar wel een verlies voor ons nationale rariteitenkabinet.

:-)

Diemer
Reputatie 6
Badge +1
Achter de Hoven staat inderdaad op de nominatie om opgeheven te worden. In de geplande dienstregeling 2017 wordt het station niet meer aangedaan.
Verder is een terugreis rond 4 uur juist best logisch, gezien de tijd van de ochtendstop (8:08u). De tijden hebben vast te maken met de ploegendiensten in de naastgelegen fabriek.

En voor de goede orde: het station 'Onze Lieve Vrouw ter Nood' (in de buurt van Heiloo) wordt dan wel niet iedere dag aangedaan, maar wel regelmatig, en heeft ook geen stationsnaambord. Bovendien is er geen perron, maar gewoon gras... goed te zien op http://stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=olvternood&num=1
Dank voor de reactie en de OLVterN-tip: weer wat geleerd!

Diemer
Reputatie 6
Badge +1
OLVterN staat trouwens ook op de schrap-lijst, dus als je er nog eens heen wilt, houdt het in de gaten!
Reputatie 6
Badge +1
En bent u al eens op Geerdijk geweest? Dat bestaat ook niet meer in 2017...
Ik las niet zo lang geleden in Trouw een uitgebreid bericht over de a.s. sluiting van station Geerdijk; dacht dat het nu al in zou gaan. De noodzaak werd me niet zo duidelijk. Toevallig was ik er kort tevoren geweest.

En als het om reizigersaantallen gaat begrijp ik dat men zich in Enschede zorgen moet gaan maken over het voortbestaan van De Eschmarke...

Overigens beweert Wikipedia dat OLVterN al sinds 2013 niet meer bestaat, maar wat is waarheid?

Groet,

Diemer
Badge +3
Ik las niet zo lang geleden in Trouw een uitgebreid bericht over de a.s. sluiting van station Geerdijk; dacht dat het nu al in zou gaan. De noodzaak werd me niet zo duidelijk.
Op dit moment stopt de stoptrein Almelo-Mariënberg op station Geerdijk. Men is van plan deze stoptrein door te trekken naar Hardenberg. Als dan (onder meer) niet meer op Geerdijk gestopt hoeft te worden, dan kan deze uitbreiding plaatsvinden zonder dat er een extra treinstel nodig is. In Hardenberg is dan net voldoende tijd om met hetzelfde treinstel direct terug te rijden.
Ja, dat stond ook zo ongeveer in het Trouw-artikel. Kennelijk willen veel mensen uit het Almelo-traject zonder overstap in Mariënberg naar Hardenberg doorreizen en waarom dat zo is kan ik vanuit het verre westen niet beoordelen. Maar kennelijk weegt dat zwaarder dan het duperen van een handvol Geerdijkers. Het zij zo - er is vast over nagedacht en de meeste Geerdijkers lijken volgens Trouw niet eens echt heel boos...
Reputatie 6
Badge +1
Geerdijk ligt wel 1,4 km van station Vroomshoop (5 minuten fietsen), en 2,nogwat van Mariënberg. Het is dus niet zo dat deze mensen ineens helemaal niet meer met de trein kunnen. Ze moeten alleen ietsje verder fietsen.

Verder is Hardenberg een beetje het regionaal centrum daar in de omgeving met middelbare scholen (waar scholieren uit o.a. Vroomshoop op zitten), een ziekenhuis en een aanbod aan winkels waarvoor men anders minstens 35 km (Almelo, Zwolle of Emmen) moet afleggen.
Ik ben helemaal overtuigd van de redelijkheid van de beslissing!

Wat Vroomshoop betreft: mijn ouders hadden daar jeugdvrienden wonen en besloten daar vanuit onze woonplaats Arnhem in een dag naartoe te fietsen, met mij als ca. zesjarige in het stoeltje achterop - ik praat nu over 65 jaar geleden. Mijn moeder vertelde me vele jaren later dat die fietstocht haar zo tegenviel (mij ook, trouwens, denk ik) en dat ze op zeker moment ging hallucineren. Ze zag, met de bestemming in zicht, een bus rijden die wel honderd meter lang was. Dat moet toch de trein op het hier besproken lijntje zijn geweest denk ik...

Diemer
In de geplande dienstregeling 2017 wordt het station niet meer aangedaan.
De stops te Adh worden al jaren niet meer gepland gedaan, maar allemaal ingegeven als extra stop.
Reputatie 6
Badge +1
Maar in 2017 wordt er helemaal niet meer gestopt op Adh toch Henk? Ook niet als extra stop.
De stops te Adh worden al jaren niet meer gepland gedaan, maar allemaal ingegeven als extra stop.
Hoe bedoel je dat, Henk? De stops zijn gewoon opgenomen in de dienstregeling. Dan zijn ze toch gewoon gepland?
Pak maar eens een actuele vertrekstaat van station Adh als er treintjes rijden, zie je ze allemaal als extra trein staan 😉 Zie je ook terug op bijvoorbeeld http://ovtijden.com/avtdag/ADH
Reputatie 6
Badge +2
201805 7 14:32 achterdehoven
Er wordt nog steeds gestopt.

Reageer