beantwoord

Naar R'dam CS met Thalys ticket

• 27 juli 2015
  • 5 reacties
  • 417 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb een ticket voor de Thalys voor het traject Rotterdam Centraal - Antwerpen.
Mag ik met dit ticket ook opstappen op station Rotterdam Zuid om naar Rotterdam Centraal te komen?

Of moet ik met mijn gewone ov-kaart reizen van R'dam Zuid naar R'dam Centraal en daar uitchecken om vervolgens weer in te checken met mijn Thalys ticket?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 27 juli 2015, 21:02

Inderdaad, Thalys tickets zijn niet geldig als binnenlandse kaartjes. Bovendien heeft u een kaartje Rotterdam-Antwerpen, en niet andersom, dus u zou ook nog tegen de richting in reizen.
Bekijk origineel

5 reacties

Je zult een los kaartje R'dam Zuid - R'dam Centraal moeten kopen.
TS kan gewoon in en uitchecken met zijn OV Chipkaart, los kaartje kost nog 1 euro extra.

@acc85 Je hoeft niet in te checken met je Thalys ticket, je kan of uitchecken bij een paaltje op het perron van de Thalys of je kan uitchecken bij een poortje op Rotterdam CS maar daar hoef je dan niet door naar buiten uiteraard.
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, Thalys tickets zijn niet geldig als binnenlandse kaartjes. Bovendien heeft u een kaartje Rotterdam-Antwerpen, en niet andersom, dus u zou ook nog tegen de richting in reizen.
Maar als je een Thalys kaartje koopt Rotterdam Zuid-Antwerpen maakt dat laatste niet uit lijkt me.

Dan reis je ook tegen de richting in. Al geeft de NS reisplanner deze mogelijkheid niet weer.
Reputatie 1
Badge
Dat bestaat niet beste M: dan krijg je 2 aparte kaartjes: 1 voor NS, 1 voor die peperdure TLS. Geheel gescheiden werelden ofwel bedrijven. Niet eens linkerzak/rechterzak.
Overigens geeft die planner WEL de reis Diemen-Berlin via Ams-Centr aan, wat inderdaad de snelste verbinging is-nog meer vanaf Ams-MP of Science. En biedt ook nog tickets aldus aan.

Reageer