beantwoord

Niedersachsenticket te koop via db automaat enschede?

• 14 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 214 Bekeken

Hallo!

Binnenkort wilde ik graag gebruik maken van het Niedersachsenticket.
In de eerste instantie wilde ik het kopen in de eurobahn trein onderweg van Hengelo naar Osnabruck.
Echter heb ik gelezen dat het desbetreffende ticket bij de automaten van de eurobahn nagenoeg onvindbaar zijn, en ook beweren sites dat ik bij de automaten van de eurobahn in de trein niet kan pinnen.

Nu zijn er dus 2 opties over aangezien ik weekend vrij heb en ik veel reis.

OF ik ga in een weekend naar Amsterdam of Leiden, en haal het via de fysieke winkel van treinreiswinkel (Als ze die daar verkopen tenminste)

Maar optie 2 is veel makkelijker aangezien ik in Almelo woon;

Het schijnt dat Enschede een DB kaartautomaat heeft.

Echter valt Enschede onder het Nord Rein Westfalen gebied, dus vroeg ik me af of ik alsnog het Niedersachsen ticket daar uit de automaat kan halen.

Of, om mijn vraag breder te maken;

Kun je elk landerticket (nrw, niedersachsen, bayern, etc) uit elke willekeurige DB automaat halen?

Alvast bedankt voor de oplossing.

Vriendelijke groet van Martijn
icon

Beste antwoord door maramsp 15 oktober 2019, 00:53

Ik ga het als volgt oplossen:

Iemand die ik ken heeft een credit kaart, ikzelf trouwens ook, maar alleen een pre paid credit kaart.

Degene die de credit kaart heeft, betaalt voor mij, en ik maak hem vervolgens 24 euro over.

Dit alles zijn we van plan te doen via de shop van bahn.de waar ie ook in staat.

Vervolgens zou ik een pdf moeten ontvangen met de tickets welke vervolgens diezelfde persoon weer voor mij uit print.

Daarna op de dag zelf probeer ik er achter te komen hoe ik het Nedersaksen ticket uit de automaat in de trein kan halen aangezien ik nog een keer met 2 anderen ook gebruik wil maken van dit ticket.

Mocht het niet lukken met de automaat blijven we terug vallen op de credit kaart methode.

Toch allemaal bedankt voor het meedenken!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik koop het zelf tegenwoordig altijd via DB Navigator app. Dat kan in één minuut alleen moet je wel een creditcard hebben.

De automaten van Eurobahn zijn een ramp. Als ze al werken is het een puzzel om een Niedersachsen ticket te vinden (je moet dan een enkele reis van Hengelo naar Hamburg selecteren) en met een pinpas betalen kan inderdaad niet maar wel met kleine bankbiljetten.

Of de DB automaat in Enschede (Is die er? Ik heb hem nog nooit gezien) een volledig of slechts een regionaal assortiment heeft weet ik. Misschien hebben anderen daar ervaring mee.
Hoi maramsp, kom je eruit met Tamzin's advies?
Reputatie 6
De DB-automaat in Enschede heeft alleen een regionaal assortiment voor Nordrhein Westfalen.
Reputatie 1
Hallo!

Binnenkort wilde ik graag gebruik maken van het Niedersachsenticket.
In de eerste instantie wilde ik het kopen in de eurobahn trein onderweg van Hengelo naar Osnabruck.
Echter heb ik gelezen dat het desbetreffende ticket bij de automaten van de eurobahn nagenoeg onvindbaar zijn, en ook beweren sites dat ik bij de automaten van de eurobahn in de trein niet kan pinnen.

Nu zijn er dus 2 opties over aangezien ik weekend vrij heb en ik veel reis.

OF ik ga in een weekend naar Amsterdam of Leiden, en haal het via de fysieke winkel van treinreiswinkel (Als ze die daar verkopen tenminste)

Maar optie 2 is veel makkelijker aangezien ik in Almelo woon;

Het schijnt dat Enschede een DB kaartautomaat heeft.

Echter valt Enschede onder het Nord Rein Westfalen gebied, dus vroeg ik me af of ik alsnog het Niedersachsen ticket daar uit de automaat kan halen.

Of, om mijn vraag breder te maken;

Kun je elk landerticket (nrw, niedersachsen, bayern, etc) uit elke willekeurige DB automaat halen?

Alvast bedankt voor de oplossing.

Vriendelijke groet van Martijn

Je kan dit gewoon online kopen:

https://shop.niedersachsentarif.de/index.php/tickets

Je kan met paypal betalen, daar kan je je NL rekening aan koppelen. Is dan gewoon geldig vanaf Hengelo.
Reputatie 4
Je kan ook de Fahrplaner app gebruiken om het NiedersachsenTicket aan te schaffen. Daarin kan je ook met PayPal betalen, waarvia je gewoon je normale bankrekening kan gebruiken.

Daarnaast kan je ook online op https://shop.niedersachsentarif.de/index.php/tickets je NiedersachsenTicket aanschaffen. Deze krijg je als pdf toegestuurd die je kan uitprinten of gewoon op je mobiel goed leesbaar aan de conducteur laten zien.
Reputatie 4
Ik heb vorig jaar november een Niedersachsenticket uit de automaat in de RB61 (Hengelo-Bielefeld) gehaald. Je moet eerst een begin- en (fictief) eindstation selecteren, daarna kun je kiezen voor een Niedersachsenticket. Betalen met mijn Rabo-pinpas was geen enkel probleem.
Reputatie 7
Badge +3
@dennistd
Ik wist niet dat Nederlandse pasjes inmiddels werken.

Een fictief begin en eindstation werken volgens mij alleen als de afstand ver genoeg is voor een Niedersachsenticket. Vandaar mijn suggestie om Hamburg in te tikken.

Ik ga het als volgt oplossen:

Iemand die ik ken heeft een credit kaart, ikzelf trouwens ook, maar alleen een pre paid credit kaart.

Degene die de credit kaart heeft, betaalt voor mij, en ik maak hem vervolgens 24 euro over.

Dit alles zijn we van plan te doen via de shop van bahn.de waar ie ook in staat.

Vervolgens zou ik een pdf moeten ontvangen met de tickets welke vervolgens diezelfde persoon weer voor mij uit print.

Daarna op de dag zelf probeer ik er achter te komen hoe ik het Nedersaksen ticket uit de automaat in de trein kan halen aangezien ik nog een keer met 2 anderen ook gebruik wil maken van dit ticket.

Mocht het niet lukken met de automaat blijven we terug vallen op de credit kaart methode.

Toch allemaal bedankt voor het meedenken!

Reageer