beantwoord

Niet goed uitgecheckte OV-fiets

• 26 januari 2016
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Afgelopen weekend heb ik het maximaal aantal te huren ov-fietsen gehuurd, deze heb ik vervolgens zaterdag en zondag weer uitgecheckt en ingeleverd bij de fietsenstalling waar ik ze gehuurd heb. Toen ik gister onderweg naar een afspraak wilde ik een ov-fiets huren maar zei mijn kaart dat ik het maximaal aantal fietsen al gehuurd had. Daarnaast kreeg ik gisteren de e-mail reminder dat ik de fiets al drie dagen huur. De fietsen zijn dus niet goed uitgecheckt toen ik ze ingeleverd heb. Hoe kan ik dat oplossen en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de uren die ik niet gehuurd heb ook niet hoef te betalen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 januari 2016, 17:34

U kunt het beste even bellen met de klantenservice op 030-7515155. Er is een optie in het keuzemenu voor OV Fiets.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
U kunt het beste even bellen met de klantenservice op 030-7515155. Er is een optie in het keuzemenu voor OV Fiets.

Vanochtend heb ik bij de onbemande ns fietsenstalling ingechekt op ov fiets met mijn eigen fiets. Ik zag het verkeerd gaan waardoor ik niet naar binnen liep en nogmaals incheckte maar dan met mijn eigen fiets. Ik liep vervolgens weer naar buiten ddor te scannen dat mijn eigen fiets heb. Gaat dit goed??

Reputatie 7
Badge +3

Vanochtend heb ik bij de onbemande ns fietsenstalling ingechekt op ov fiets met mijn eigen fiets. Ik zag het verkeerd gaan waardoor ik niet naar binnen liep en nogmaals incheckte maar dan met mijn eigen fiets. Ik liep vervolgens weer naar buiten ddor te scannen dat mijn eigen fiets heb. Gaat dit goed??

Als je jouw eigen fiets hebt uitgecheckt, blijft de incheck van OVfiets staan volgens mij. Ik ken de procedure van de betreffende stalling niet. Je kunt het beste telefonisch contact opnemen met NS klantenservice en kiezen voor optie OV fiets om zekerheid te krijgen dat er geen OVfiets huur nu op jouw pas staat.

Ik ben het met MoDe eens, BoazW. Onze collega’s van de Klantenservice kunnen met je meekijken wat er precies is gebeurt en het eventueel voor je corrigeren! 

Badge +3

Als je het poortje opent via ‘OV-fiets’ gebeurt er in principe nog niets want de daadwerkelijke huurtransactie doe je pas bij het sleutelkastje.

Reageer