beantwoord

Niet op eindbestemming aangekomen, wil graag taxikosten terug

• 25 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 409 Bekeken

De nacht van zondag tot maandag waren er werkzaamheden aan het spoor tussen Weesp en Lelystad. Hierdoor heb ik een snelbus genomen die ingezet werd door de NS, er werd aangegeven dat deze door zou rijden tot Lelystad . De rit verliep voorspoedig tot dat de buschauffeur stopte met rijden bij Almere Oostvaarders. Hij zei daarop: Je kan hier wachten tot de volgende bus aankomt.. Uiteindelijk heb ik geen bus gezien die mij uiteindelijk terug kon brengen naar Lelystad.

Door dit grapje van deze chauffeur moest ik met de taxi naar Lelystad station gebracht worden wat uiteindelijk 70 euro gekost heeft en dat ik een uur later thuis was dan gepland. Wat zijn mijn mogelijkheden, kan ik het geld verhalen op de NS, op het busbedrijf wat de NS ingezet of ben ik kort door de bocht flink genaaid?

Vriendelijke groeten,
Dennis
icon

Beste antwoord door Hertog 26 augustus 2014, 00:09

Eigener beweging een taxi nemen zonder overleg met NS geeft doorgaans weinig kans op vergoeding van de kosten.
Doorgaans posteert NS toch enkele medewerkers op stations die aangedaan worden door trein-vervangende bussen, al is het maar om reizigers van advies te dienen of verder op weg te helpen.
Waren er op Almere Oostvaarders geen NS medewerkers aan wie u uw probleem kon voorleggen?
Zo nee, dan heeft elk station minimaal 1 service zuil. Door 1 druk op de knop krijgt u 24/7 verbinding met een servicemedewerker die u uit de brand had kunnen helpen en eventueel voor u een taxi had kunnen bestellen op rekening van NS.

Nu maar afwachten hoe de NS Klantenservice op uw bericht reageert.
Bekijk origineel

6 reacties

Je zult inderdaad het originele ticket en taxibon moeten opsturen.
Het lijkt mij zo dat je je treinkaartje en taxibon met die brief meestuurt.
Hoe kan NS anders beoordelen of een claim al dan niet terecht is ?

Service- en alarmzuilen vind je op elk station, doorgaans in de buurt van de kaarautomaten.
Maar op diverse stations kom je ze ook tegen op de perrons.
Kijk bij mijn vorige reactie (nr.2) bij de bijlage maar eens hoe ze er uit zien.
Het zijn zuilen van ca. 2 meter hoog, dus die zie je niet snel over het hoofd.
Dankuwel, op weesp was er personeel aanwezig van NS die mij begeleidde naar de bus richting Lelystad. Eenmaal aangekomen in Oostvaarders was er niemand van de NS te bekennen. Eenmaal na de taxirit terug naar Lelystad ook niemand meer te herkennen van de NS om mijn beklag te doen.

Van de servicepaal wist ik dus helemaal niets af, en zelf ook nog nooit gezien op Lelystad station. Zal even volgende keer opletten waar die staat.

De schriftelijke verzoek moet ik daarbij mijn treinkaartje van de dag en taxibon bij opsturen?

Vriendelijke groeten,
Dennis Vromans
Hallo Dennis,

Als je een taxi neemt is het het beste om dit te doen in overleg met NS personeel op het station of via de service zuil. Wil je een vergoeding van de taxikosten dan kun je hier schriftelijk een verzoek voor indienen. Dit kan naar het volgende adres:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Groet,
Marjan
Eigener beweging een taxi nemen zonder overleg met NS geeft doorgaans weinig kans op vergoeding van de kosten.
Doorgaans posteert NS toch enkele medewerkers op stations die aangedaan worden door trein-vervangende bussen, al is het maar om reizigers van advies te dienen of verder op weg te helpen.
Waren er op Almere Oostvaarders geen NS medewerkers aan wie u uw probleem kon voorleggen?
Zo nee, dan heeft elk station minimaal 1 service zuil. Door 1 druk op de knop krijgt u 24/7 verbinding met een servicemedewerker die u uit de brand had kunnen helpen en eventueel voor u een taxi had kunnen bestellen op rekening van NS.

Nu maar afwachten hoe de NS Klantenservice op uw bericht reageert.
Reputatie 1
Je kunt het beste even wachten tot een moderator je bericht leest of anders contact opnemen met de klantenservice in Utrecht.

Je kunt de klantenservice bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Reageer