beantwoord

Niets terug te vinden van Schiphol op de borden en vertrektijden op de vroege zondagochtend

• 25 mei 2015
  • 3 reacties
  • 380 Bekeken

OP INTERNET KUNNEN VINDEN DE VROEGE VERTREKTIJDEN NAAR SCHIPHOL VANUIT UTRECHT.

OP DE ZONDAGOCHTEND 6.55 EERSTE TREIN, NAAR WEESP, PERRON 3, IK KON DE NAAM SCHIPHOL NIET VINDEN,
OP HET GELE BORD VAN VERTREKTIJDEN, EN OOK NIET BOVEN DE LICHTBAK DIE AANGEEFT WELKE PLAATSEN HIJ AANDOET.
EN EINDIGT
HET PERRON 3 IN UTRECHT STOND WEESP, BIJNA IIN PANIEK EEN DURE TAXI GEPAKT, OOK GEDACHT VERKEERD GEKEKEN OP OP INTERNET NIET OP ZONDAG GEKEKEN.
TOEVALLIG EEN CONDUCTEUR ZEI DAT IK GOED STOND, MAAR NOG STEEDS DIE TWIJFEL. OOK IN DE TREIN WERD SCHIPHOL NIET GENOEMD ALS PLAATS WAAR DE TREIN ZOU STOPPEN, TOTDAT EEN KLM STEWARDES IN STAPTE MET HAAR BLAUWE PAKJE AAN.
IK BEN VREEMD IN UTRECHT EN WAS DEGELIJK IN PANIEK, KUNT U SVP DE TREIN OP DE GELE BORDEN ZETTEN OOK AL ZIJN HET WEINIG MENSEN VOOR SCHIPHOL. IK VERWACHT DIT NIET VAN EEN ZO GOED GEORGANISEERD SYSTEEM BIJ DE NS VAN HOLLAND.
IK BEN NIET DE ENIGE DIE HIER LAST VAN HEEFT, ZEI DE CONDEUCTEUR. MAAR OM VERWARRING OP TE LOSSEN DOOR DE VROEGE TIJDEN OP HET GELE BORD TE ZETTEN GEEFT DE MENS ZEKERHEID OM JE VLIEGTUIG OP TIJD TE HALEN.
DANK U
icon

Beste antwoord door Dennis 26 mei 2015, 00:24

Van Utrecht naar Schiphol staat de genoemde trein wel in de reisplanner omdat je niet hoeft over te stappen, maar omdat de trein een omweg maakt staat tussenstation Weesp als bestemming vermeld. De snellere route naar Schiphol (later vertrek, eerdere aankomst) is op dit tijdstip met een overstap in Duivendrecht.
Bekijk origineel

3 reacties

Zet u bij het volgende bericht dat u post a.u.b. de CapsLock uit. Dat leest wat rustiger en komt niet zo schreeuwerig over. Bedankt.
Reputatie 6
Badge +2
Van Utrecht naar Schiphol staat de genoemde trein wel in de reisplanner omdat je niet hoeft over te stappen, maar omdat de trein een omweg maakt staat tussenstation Weesp als bestemming vermeld. De snellere route naar Schiphol (later vertrek, eerdere aankomst) is op dit tijdstip met een overstap in Duivendrecht.
Reputatie 6
Badge +1
De eerste rechtstreekse trein op zondagochtend van Utrecht naar Schiphol rijdt al om 0:07u (Intercity). Deze trein rijdt ieder uur. Vanaf 05:05u rijdt ieder half uur een sprinter. Voorkom een hoop stress bij uzelf, neem volgende keer de trein een half uurtje eerder, dan komt alles goed met het halen van het vliegtuig.

Verder ben ik het wel met u eens dat het onhandig is dat bij de door u genoemde sprinter niet aangegeven wordt dat deze ook naar Schiphol rijdt, maar ik begrijp wel waarom: het is een beetje een vreemde eend in de bijt, want de sprinter rijdt van Utrecht via Amsterdam Zuid, Schiphol en Leiden naar Den Haag Centraal. Als álle tussenstations genoemd zouden worden zou het tien minuten kosten ze allemaal te tonen. Bovendien is 'Den Haag Centraal' als bestemming vermelden verwarrend, want dan zou men denken dat de sprinter over de veel kortere route via Gouda zou rijden...
Misschien was een regel is 'rijdt verder naar Amsterdam Zuid, Schiphol en Den Haag Centraal' een goed idee geweest...

Reageer