beantwoord

Nieuw boekingssysteem / App AVG assistentie

Reputatie 1
In vervolg op mijn vorige vraag https://forum.ns.nl/de-trein-11/rolstoel-toegankelijke-sprinters-flirt-station-dieren-34619

De inzet van toegankelijke FLIRT sprinters op traject 7600 Zutphen - Arnhem Centraal - Nijmegen - Wijchen maakt het mogelijk als rolstoelgebruiker zelfstandig te reizen vanaf Station Dieren. Echter als de reis verder voortgezet wordt met AVG, is het niet mogelijk in het huidige boekingssysteem aan te geven dat de reis vertrekt vanaf Station Dieren.

In het toegankelijkheidsakkoord van de NS staat beschreven dat er op 31 maart 2017 een nieuw boekingssysteem voor assistentieverlening gereed is. Welke voorzien is van een app, om reizigers te volgen, afwijkingen in de planning zichtbaar te maken, materieelinzet etc. Deze functionaliteiten zou een waardevolle aanvulling zijn, zeker omdat het materieelinzet van FLIRTs op dit traject nog beperkt is, 2 van de 5 Sprinters.

Is over dit boekingssysteem / app al meer bekend? Zijn er mogelijkheden om dit systeem als reiziger te testen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 mei 2017, 09:18

Momenteel zitten wij in de testfase. Intern hebben wij hier een groep die dit aan het testen zijn. Het is voor de consument niet mogelijk om hieraan mee te helpen. Ik durf nog geen datum te communiceren wanneer de App live gaat, maar dat zal hopelijk niet lang meer duren.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Momenteel zitten wij in de testfase. Intern hebben wij hier een groep die dit aan het testen zijn. Het is voor de consument niet mogelijk om hieraan mee te helpen. Ik durf nog geen datum te communiceren wanneer de App live gaat, maar dat zal hopelijk niet lang meer duren.

Jammer, ik had er meer van verwacht.
Reputatie 5
Dank voor de terugkoppeling! Ik ben heel nieuwsgierig en wacht af tot de release. 🙂
Reputatie 1
@Erryt, dank voor je bericht, ik hoor graag je terugkoppeling.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen, maar ik wacht nog even een vervolg af zodat ik niet met een half verhaal kom.
Reputatie 1
Het is inderdaad mogelijk een opmerking te plaatsen bij de instap of uitstap. Maar in het geval van een verstoring, is er officieel geen verdere assistentieverlening dan het geboekte AVG Station.

Daarnaast is het op Arnhem Centraal een probleem met aanmelden als je vóór de spits reist. Het NS-servicepunt gaat namelijk pas om 07:00 open. Een app die de reiziger op zelfstandige traject volgt en kan anticiperen op het vervolgen van de reis met AVG is hierbij eigenlijk onmisbaar.

@Erryt, dat zou fijn zijn ik hoor er graag van.
Dat we bezig zijn met een nieuw boekingssysteem dat klopt. Ik durf niet aan te geven hoe ver wij hiermee zijn, maar zal dit voor je achterhalen, Verhage. Ik hoop zo snel mogelijk een update te geven.
Reputatie 5
Wellicht ee idee om je overstapstation/tussenstation als startpunt van je reis te gebruiken? Als incidentele gebruiker van AVG merk ik dat het boeken via internet niet altijd goed werkt als je op een of meerdere van de stations geen reisassistentie nodig hebt (dat kun je invullen op het opmerkingenveld, maar dan word je alsnog begeleid). Ik denk eerlijk gezegd dat telefonisch regelen handigst is.

Een app voor AVG zou inderdaad ook mooi zijn. Een paar jaar geleden was er ook een enquete onder AVG-gebruikers, waabrij o.a. werd gevraagd of een track and trace-systeem bij AVG een welkome aanvulling zou zijn: volgens mij was het daarbij de bedoeling dat de AVG-centrale je door middel van je smartphone in de gaten kon houden. Dit soort zaken lijken mij inderdaad een goede aanvulling.

Reageer