Nieuwe layout display kaartautomaat

• 14 juli 2015
  • 5 reacties
  • 190 Bekeken

Door de nieuwe layout heb ik zonder me ervan bewust te zijn afgelopen zaterdag 1e klas betaald met mijn OV-chip, maar zoals altijd reisde ik 2e klas. Ik koos voor de nieuwe button 1x, waar ik tussen 1x en 2x kon kiezen. Het betrof 1 kaartje en 1 reis, dus waarom zou ik voor 2x kiezen. Achteraf was mijn saldo kleiner dan gedacht en later zag ik op mijn transactieoverzicht dat ik dus teveel heb betaald. Waar kan ik deze kosten terughalen? Een NS-account heb ik gisteren pas in gang gezet en heb ik dus nog niet.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af of u samenreiskorting heeft gebruikt. Daar bestaat die keuze wel. Als u een klassewissel doet kunt u niet kiezen tussen 1x en 2x, de klasse die u normaal niet reist, wordt dan geselecteerd. Staat er echt eerste klas op uw transactieoverzicht?

Samenreiskorting mag niet op uw kaart staan als u alleen reist. Is er vol tarief in plaats van kortingstarief gerekend? Het is wat afwijkend van de gewone gang van zaken.
Betrof inderdaad de samenreiskorting.
Reputatie 7
Badge +4
Moest haast zo zijn. Bedenk wel dat u niet alleen mag reizen met samenreiskorting. Als u daar alleen op heeft gereisd, heeft u te weinig betaald. Het mag ook niet, en het levert u bij controle een boete op van 35 euro plus de reiskosten. De conducteur moet u van een geldig vervoersbewijs voorzien en dat heeft u niet. Dat is een dure grap. Ik ga er van uit dat u dat wist en niet alleen reisde met samenreiskorting. Op een of andere manier heeft u het normale of volle tarief betaald, lijkt het. Dat is ook het juiste tarief als alleen reist en geen abonnement heeft.
Wanneer Thom een volledig antwoord heeft gegeven kun je een antwoord markeren als 'beste antwoord' Mieke. Mocht je in aanmerking willen komen voor restitutie dan zit het 24/7 team altijd voor je klaar. Je kan bellen (030-751 51 55) of Twitteren.
Met het antwoord van Thom kan ik helaas niet zoveel. Ik zal dus bellen. Bedankt, Klaas-Jan.

Reageer