Nieuwe uitcheckpoortjes

• 10 juni 2015
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Op verschillende stations heb je tegenwoordig van die hele toffe uitcheckpaaltjes. Iets met doorzichtige lezers ofzo. Zit er hip uit, maar hierdoor moet ik wel mijn ov kaart uit mijn portemonnee halen. Dit omdat de lezer niet door mijn portemonnee heen kan scannen. Bij die oude uitcheckpalen kan je wel gewoon je portemonnee tegen dat ding houden. Weet iemand of ik iets verkeerd doe? Of is dat een stukje innovatie dat het gebruiksgemak niet heeft verhoogd?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Misschien bedoelt u dat op sommige stations sprake is van 'paaltjes' en op sommige van 'poortjes'? Want alleen in dat laatste geval heb ik scanners gezien met een doorzichtig vlak... Dat zijn de scanners die ook Aztec-codes van etickets kunnen lezen.
Reputatie 5
Badge
Het kan zijn dat de RFID-lezers in de doorzichtige leesvlakjes anders geplaatst zijn waardoor ze minder krachtig zijn, en niet direct door een portefeuille heen scannen.
Reputatie 1
Badge
OP vrijwel al die stations die die glazen dingen hebben-die er vooral zijn voor e-tix en INT biljetten etc (en gewoon geleend zijn van de airlines die ze al veel langer gebruiken voor boardingpassen, ook op je smartefone!) zijn ook nog ouderwetse uitsjekvlekken-pof hoe je ze ook noemt. Je zult wel een vast station hebben-dus gewoon je lopie wat veranderen. Meestal hebben vooral de bredere poorten die glazen dingen.

Reageer