beantwoord

Nijmegen Goffert

• 20 januari 2015
  • 4 reacties
  • 333 Bekeken

Reputatie 1
Nijmegen Goffert, het station is nog geen twee maanden oud en ik kwam vanavond het volgende tegen:
- De liften werken niet. Deze waren halverwege het platform geblokkeerd en op die van perron 2 was gevuld met een pak melk, broodtrommel, handschoenen en gereedschapskist. En dit terwijl een stel op leeftijd moeizaam naar boven liep voor de trein van 20:04 terwijl deze boven hen nog gelukkig even bleef wachten;
- Twee ruiten op perron 1 nu al gebroken;
- Een van de lichten op perron 2 (3de van het zuiden bekeken) flikkerd nu al alsof er een oud TL-buis in zit.

Het station is toch al opgeleverd of zijn het opstartperikelen? Of moeten de NS en Prorail al binnen twee maanden de garantie aanspreken bij Dura Vermeer?

Daarnaast was het volgende bericht op de radio: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2079771/mogelijk-binnen-3-weken-oplossing-treinvertragingen-station-goffert.htm
De Goffert was aardig rustig elke ochtend, Dukenburg is veel drukker. Dus waarom niet lekker Goffert links laten liggen en doorrijden wat betrefd de spitssprinter tussen Nijmegen en Wijchen? Overigens rij ik zelf vrij intensief op het traject en zie ik vaker de 4400 vertraagd dan de nieuwe sprinter die voor de intercity zou zitten. Misschien dat dat dan meer mijn ervaring is dat de (betrouwbare?) statistieken oordelen, maar kijkend naar een ander topic werkt ruimer materieel zodat er niet gepropt hoeft te worden op de balkons ook wel om de in- en uitstap tijd te bevorderen.
icon

Beste antwoord door Herman NS 20 januari 2015, 09:04

Beste Seravee,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je meldingen doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Volgens deze website zou het station afgerond moeten zijn.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Beste Seravee,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je meldingen doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Volgens deze website zou het station afgerond moeten zijn.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Ik wil ook even hierop inhaken Herman.
Sinds de opening van het station Nijmegen Goffert hebben de liften kuren gehad, en hebben er diverse mensen in vast gezeten. Uit veiligheidsoverwegingen zijn destijds de liften uit dienst gesteld, maar inmiddels zijn we meer dan een maand verder en is er nog geen enkele vooruitgang.
Het is dan ook diep en diep teleurstellend, en eigenlijk ronduit schofterig en reizigers minachtend, dat de NS, ProRail of welke toko dan ook geen briefjes ophangt dat de liften kapot zijn. Wat als iemand daar arriveert met de trein, en mindervalide is, en met de lift naar beneden moet? Of als je met de lift naar het perron moet, omdat je geen trappen kan lopen?
Mag je het dan zelf uitzoeken? Mag je dan met de trein door naar Nijmegen, en op kosten van NS (als Reiziger heb je een overeenkomst met NS) een taxi terug naar Goffert nemen? En andersom ook?
Of laat men die Reiziger in de kou staan?

Ik geef dit met enige regelmaat door aan de conducteurs op de sprinters, en die maken er dagelijks meerdere meldingen van. Maar er is dan ook niemand binnen één van de betrokken organisaties die enige verantwoordelijkheid durft te nemen om daar een briefje op te hangen.

Misschien dat NS eens wakker kan worden, en uit Reizigersoogpunt kan handelen? Hang er een briefje op. Bied alternatieven aan de reizigers die afhankelijk zijn van de lift, door bijvoorbeeld alternatief vervoer van- en naar station Nijmegen aan te bieden, zolang de liften nog niet gerepareerd zijn.

Ja, ik wéét dat een lift kapot kan zijn. Maar dat hij inmiddels al meerdere weken kapot is zonder enige communicatie naar de reiziger is eigenlijk te idioot van woorden.
Ik ben zelf dan ook bang dat een "melding" naar de verantwoordelijke afdeling inzake de liften geen enkele verbetering zal geven, want de liftconstructie is gewoon niet goed, en dat dient opgelost te worden (nieuwe liften, nieuwe techniek of whatever).
@DHoutsma Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn collega heeft dit signaal nogmaals doorgezet, zodat er met spoed naar de situatie op station Nijmegen Goffert gekeken kan worden. Ik hoop dat er z.s.m. verandering in de situatie komt.
Beste Brian,

Bedankt! Afgelopen dinsdag hingen er eindelijk, na ruim 4 weken defecte liften, briefjes op de liften dat ze defect waren, en het zo spoedig mogelijk verholpen zou worden.
Hedenochtend mocht ik constateren dat de liften gerepareerd zijn. Althans, ze werkten allebei weer dus ik neem aan dat de reparatie voltooid is 🙂

Reageer