beantwoord

nog maar een kaartautomaat Lammeschans

• 28 januari 2020
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Op station Lammeschans staat nog maar een kaartautomaat, terwijl twee automaten op drukke momenten ook al aan de krappe kant is. Vanochtend zag ik een paar mensen in de rij staan en daarna zonder aan de beurt geweest te zijn in de trein stappen. Zelf ook mijn gewenste handeling niet kunnen verrichten. Lijkt een beetje op wensdenken van NS management. Iedereen over op NS flex dus kunnen we nu vast de automaten weghalen, net als de belastingdienst het aantal helpdeskmedewerkers vast weghaalt, voordat het alternatief (betere info op website) zich bewezen heeft.

icon

Beste antwoord door Jouke NS 4 februari 2020, 12:31

Ik ben er zoals aangegeven ingedoken. Het aantal kaartautomaten op een station wordt bepaald op basis van het gebruikt. Het gebruik is helaas niet voldoende om een 2e automaat te verantwoorden. 

Bekijk origineel

4 reacties

Ik zal hier even in moeten duiken, reinoudsegers. Ik ga de stationsmanager even aanhaken en kijken wat ik kan achterhalen. 

Reputatie 7

Op meerdere stations staat sinds kort nog maar 1 automaat, waar er eerst 2 stonden. 

Reputatie 5
Badge

De situatie daar ken ik niet, maar als stations meer ingangen hebben staat er veelal bij elke ingang een.-bij een station als Rijswijk liggen die echter wel enkele 100en mtrs uit elkaar=tunnel met ingangen aan beide uiteinden. Er zullen heus wel precies cijfers zijn over hoe vaak een automaat (met kaartjes of enkel chip) wordt gebruikt en of dat stijgt of daalt -daar zal het beleid wel op afgestemd zijn. Bij kleine aantallen heb je altijd het problem dat op piektijden en als je net na iemand staat die het allemaal niet snapt de wachttijd erg kan oplopen. Schiphol is daar overigens het beste voorbeeld van-en daar staan echt automaten zat. Zomaar naar binnenglippen-het beleid van NS is dus dat tenminste 90% van de reizigers tenmnste 1x op een reis door poortjes moet en daar valt meestal niet makkelijk te glippen.

In Zweden worden automaten geheel weggehaald omdat ze soms niet eens 1x per dag werden gebruikt (daar kan je bvb ook online bestelde boekingen als ticket afhalen). En ook daar bij sommige busbedrijven kan je enkel nog per app betalen. Die situatie hebben we nog lang niet.

Ik ben er zoals aangegeven ingedoken. Het aantal kaartautomaten op een station wordt bepaald op basis van het gebruikt. Het gebruik is helaas niet voldoende om een 2e automaat te verantwoorden. 

Reageer