beantwoord

Nooduitgang station Delft geblokkeerd

Reputatie 2
Al enkele dagen is één van de nooduitgangen in de fietsenstalling van station Delft geblokkeerd. Er zitten rubberen "slingers" tussen de deur waardoor deze niet open te krijgen is. De deur kan ook gebruikt worden als doorgang voor wie de langzame draaideur niet wil nemen, of als je fiets niet door de draaideur heen past, dat is de reden dat ik er achter kwam. Stel dat er paniek uitbreekt en men snel het station wil verlaten, dan heb je een groot probleem als er plots een paar honderd man voor een afgesloten deur staat. Helemaal apart is dat het lijkt dat de deur bewust is afgesloten gezien de rubberen slingers tussen de deur. Zie bijgevoegde foto's.
icon

Beste antwoord door Brian NS 13 oktober 2016, 14:43

@Steven91, ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen:

De deuren van station Delft krijgen door de luchtproblemen het erg voor hun kiezen. Hier door zijn er vrij veel storingen aan de verschillende deuren op het station. Afgelopen week is de rechter deur hersteld. Voor de linker deur is een slot in bestelling. Helaas is dit slot niet meer te koop en we zijn op zoek naar een alternatief. Ik zal e.a. in de gaten houden dat de deur snel hersteld gaat worden.

Het heeft dus extra aandacht en er wordt gezocht naar een snelle oplossing.
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 4
Badge
Dat ziet er meer uit als een kapotte afdichtingsstrip die blijkbaar niet berekend was op het veelvuldige gebruik van een deur die nooit open zou hoeven gaan.

Misschien kunnen ze de deursluiting vervangen door een versie die alleen open gaat bij het indrukken van het alarm naast de deur?
Misschien kunnen ze de deursluiting vervangen door een versie die alleen open gaat bij het indrukken van het alarm naast de deur?

Als ze dat met alle "nooddeuren" op dat station doen, kun je niet meer met een fiets van en naar het perron komen.
Al enkele dagen is één van de nooduitgangen in de fietsenstalling van station Delft geblokkeerd. Er zitten rubberen "slingers" tussen de deur waardoor deze niet open te krijgen is. De deur kan ook gebruikt worden als doorgang voor wie de langzame draaideur niet wil nemen, of als je fiets niet door de draaideur heen past, dat is de reden dat ik er achter kwam. Stel dat er paniek uitbreekt en men snel het station wil verlaten, dan heb je een groot probleem als er plots een paar honderd man voor een afgesloten deur staat. Helemaal apart is dat het lijkt dat de deur bewust is afgesloten gezien de rubberen slingers tussen de deur. Zie bijgevoegde foto's.

Hallo Steven91! Ik ga dit voor je uitzetten, ik kom hier op terug met een terugkoppeling.
Reputatie 2
We zijn inmiddels bijna twee weken verder en de deur is nog steeds geblokkeerd. Kleine correctie: deur is wel vanaf de halkant te openen maar niet vanaf de stalling omdat de deurrubbers kapot zijn. Ik vind het bijzonder dat er geen actie ondernomen wordt. Het betreft een nooduitgang die ook als zodanig is aangegeven, als die geblokkeerd is kan dat gevaarlijke situaties opleveren.
We zijn inmiddels bijna twee weken verder en de deur is nog steeds geblokkeerd. Kleine correctie: deur is wel vanaf de halkant te openen maar niet vanaf de stalling omdat de deurrubbers kapot zijn. Ik vind het bijzonder dat er geen actie ondernomen wordt. Het betreft een nooduitgang die ook als zodanig is aangegeven, als die geblokkeerd is kan dat gevaarlijke situaties opleveren.

Mijn excuses Steven! Ik ben er mee bezig. Je hoort van mij.

Beste Steven, ik heb zojuist de melding gekregen dat de nooddeuren zijn hersteld 🙂. Bedankt voor je oplettendheid.
Reputatie 2
Ik weet niet welke nooduitgang dan nog meer geblokkeerd was dan, maar de uitgang die ik bedoel is niet gerepareerd en was vannacht (25/5/2016 rond half 1) nog steeds kapot en er was duidelijk niet aan gedaan, want de deurrubbers hangen nog steeds op dezelfde manier.
Reputatie 2
Beste Janou,

nogmaals: het probleem is nog NIET opgelost. Er is niet aan gedaan. De nooduitgang is nog steeds geblokkeerd. Ik heb dit drie weken geleden aan jullie gemeld en blijkbaar interesseert het de Nederlandse Spoorwegen helemaal niets of een vluchtweg geblokkeerd is of niet. Je kunt wel "Beantwoord' in de topictitel zetten, maar dat is dus onjuist.

Dus, nogmaals: wanneer gaan jullie wat doen aan deze potentieel gevaarlijke situatie?
@Steven91

Beantwoorde topics worden niet vaak meer bekeken. Als er geen reactie komt, kan het helpen een nieuw topic aan te maken.
Reputatie 5
Badge
Meld anders evt nog eens op Twitter bij NS_Online overdag. En meld even de hoge prioriteit erbij..

Maar ik vraag me af, volgens mij kan de deur gewoon makkelijk open. Maar better safe than sorry! 😉
Een correctie: álle topics worden bekeken zodra er nieuwe reacties komen. Wanneer ik zie dat er een nieuwe vraag is, of een ouder probleem doet zich voor, dan pakken we het alsnog op. Omdat niet alle moderators elke dag werken én omdat sommige dingen uitgevraagd moeten worden, kan het zijn dat we niet direct reageren.

Mocht je een reactie missen in een topic, voel je dan vrij om na 1 of 2 dagen mij even een reminder te sturen.
Janou NS heeft tussen reactie #7 en reactie #8 van Steven91 wel minstens 4 berichten in 3 andere topics achtergelaten. Ze heeft dus gewerkt. Of weer bezig is met de nog altijd defecte nooddeur, is tot op dit moment echter niet duidelijk.
Ik heb het net geëscaleerd bij onze veiligheidscentrale en ze gaan actie ondernemen. Snel.
Reputatie 2
Ok top! De deurrubbers hangen nog los maar de nooddeur is inmiddels wel weer van beide kanten te openen. Weet niet of er daadwerkelijk wat aan is gedaan of dat iemand de deur gewoon keihard heeft geforceerd maar het werkt in elk geval weer. Gr
Beste iedereen, mijn oprechte excuses dat de deuren niet in orde waren gemaakt terwijl mij was geïnformeerd dat dit wél het geval was, het was niet mijn bedoeling geweest om het af te laten weten ik ben bang dat deze reacties over het hoofd heb gezien. Maar ik ben blij om te lezen dat het nu wel in orde is en dat de deuren zijn gemaakt.
Reputatie 2
Heb de deuren een tijdje niet gebruikt, maar afgelopen vrijdagavond weer en jahoor, dezelfde deur is weer geblokkeerd!!! De deurrubbers hangen er niet los bij, dit keer lijkt de deurhendel defect. Kan hier aub een structurele oplossing voor gevonden worden? Het heeft ws te maken met het feit dat deze deuren veel te hard kunnen dichtvallen. Nogmaals: dit KAN een GEVAARLIJKE situatie opleveren bij noodgevallen.
@Steven91 Ik heb de situatie voorgelegd bij de locatiebeheerders van het station. Zij geven aan hier actie in te ondernemen. Ik laat het weten wanneer de deur weer werkt.
Reputatie 2
Je kunt wel "Beantwoord' in de topictitel zetten, maar dat is dus onjuist.
Het lijkt me dat alleen de vragensteller kan beoordelen of een vraag naar tevredenheid beantwoord is, en niet een moderator.
Reputatie 6
Badge
@Alex1 dat is voor meerdere mensen een grote ergernis, en iets waar de NS moderators eens aan moeten gaan werken....
Het probleem is dat de meeste mensen die een topic starten, geen antwoord kiezen. Ook ik zou dat graag anders zien, maar de praktijk wijst uit dat in ongeveer 1 op de 50 topics een antwoord wordt gemarkeerd door TS. Doet de topic starter dus niets, dan doe ik dat. Wanneer de topic starter zich dan alsnog meldt en aangeeft een ander antwoord passender te vinden, kan ik dit alsnog aanpassen. Ook dat laatste gebeurt echter vrijwel nooit.

Ik ben aan het kijken hoe we forumleden erop kunnen wijzen dat ze zelf een antwoord kunnen markeren, dus daar zijn we mee bezig.

Overigens heb ik niet het idee dat dit 'een grote ergernis' is voor mensen op dit forum. Zoals gezegd, kun je als TS gewoon zelf een antwoord markeren. Het wordt simpelweg bijna nooit gedaan.
Reputatie 2
De hendel van de deur is inmiddels gerepareerd. De deur is alleen nog steeds niet te openen, hoeveel kracht je ook zet. Lijkt mij dat een monteur dit test wanneer hij zo'n hendel vastschroeft. Kortom, het uiteindelijke probleem is nog niet verholpen. Ik kom bijna dagelijks op station Delft. Ik zal de komende dagen elke keer wanneer ik op het station ben een update plaatsen over de voortgang, net zolang tot het defect is verholpen.
Ik ga het opnieuw aan de locatiebeheerder voorleggen, vervelend dat het nog niet helemaal is opgelost.
@Steven91

Bel anders de Delftse brandweer. Die sluiten de tent gewoon totdat de vluchtwegen weer toegankelijk zijn. Moet je eens opletten hoe hard de NS-radertjes dan ineens kunnen draaien. 😉
@Steven91, ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen:

De deuren van station Delft krijgen door de luchtproblemen het erg voor hun kiezen. Hier door zijn er vrij veel storingen aan de verschillende deuren op het station. Afgelopen week is de rechter deur hersteld. Voor de linker deur is een slot in bestelling. Helaas is dit slot niet meer te koop en we zijn op zoek naar een alternatief. Ik zal e.a. in de gaten houden dat de deur snel hersteld gaat worden.

Het heeft dus extra aandacht en er wordt gezocht naar een snelle oplossing.
@Steven91, heb je inmiddels gezien dat de uitgang is gerepareerd?

Reageer