beantwoord

Ns automaat al week buiten gebruik

Beste ns misschien is het bij jullie niet bekend maar er staat nog een automaat op t'horentje dit is op het waddeneiland texel. Deze automaat is ooit geplaatst omdat de overstap van de 'boot"bus op de trein erg krap is als je je ov kaart nog op wil waarderen een klassewissel wil laden of eventuele samenreiskorting wil laden. Deze automaat staat al sinds vorige week donderdag 22 feb dus op storing is er al bekend wanneer deze storing wordt verholpen
icon

Beste antwoord door Chiel NS 1 maart 2018, 17:31

Bedankt voor je melding markjan witte, ik ga het graag voor je aankaarten. Ik hoop dat je begrijpt dat het wat lastiger is om een automaat op Texel te repareren.

Heb je misschien het nummer van de kaartautomaat voor ons? Dan kijken wij eerst even van afstand wat er met de automaat aan de hand is, voor we er iemand heen sturen.
Bekijk origineel

20 reacties

Bedankt voor je melding markjan witte, ik ga het graag voor je aankaarten. Ik hoop dat je begrijpt dat het wat lastiger is om een automaat op Texel te repareren.

Heb je misschien het nummer van de kaartautomaat voor ons? Dan kijken wij eerst even van afstand wat er met de automaat aan de hand is, voor we er iemand heen sturen.
helaas de enige foto die ik heb is van de onthulling daar is het nummer helaas niet op te zien. ben nu een weekend aan de vaste wal (zoals texelaars dat noemen) dus zal niet eerder dan zondagavond er naar kunnen kijken chiel
Begrijpelijk. Ik zal alvast een melding doorzetten, misschien kan het met een omweg opgepakt worden. Toch wil ik je vragen om zondag even het cijfer te registreren, zodat we zeker weten dat het dan opgepakt kan worden.

Alvast bedankt voor de moeite!
Er zal toch wel een databestand bestaan waar in staat wat het kaartautomaatnummer is van de enige NS kaartautomaat op Texel?
Ja lijkt me ook, anders is het wel heel treurig.
Reputatie 6
Badge
Ja lijkt me ook, anders is het wel heel treurig.
Moeten ze die wel vinden op het o zo grote netwerk van de NS. 😉
Ff zoeken....

SELECT * FROM Kaartautomaat WHERE Locatie="Teksel";

0 row(s)
Badge +3
Zo te zien is die automaat uit de 200 serie (type ET2006), dus dan zal het nummer wel 201 zijn. Mag ik door voor de straalkachel :?
OV-chipkaart

U kunt op Texel alleen een OV-chipkaart of pinpas gebruiken op lijn 28/828, contant betalen is niet mogelijk. In de kleine busjes kunt u geen los kaartje kopen, omdat u voor deze ritten vooraf online een ticket moet bestellen. Wilt u met de trein reizen vanaf Den Helder? Er zijn op het eiland diverse oplaadpunten voor de OV-chipkaart:

• Sigarenwinkel Van der Vis, Weverstraat 4 Den Burg
• Albert Heijn Supermarkt, Waalderstraat 48 Den Burg
• Plus Supermarkt, Kikkertstraat 11-13 De Cocksdorp
• Primera Mets, Dorpsstraat 84 De Koog
• NS-kaartautomaat bij de veerhaven.
Als ProRail het met grote ArcGIS-omgevingen kan, dan moet NS het ook kunnen met wat kaartautomaten. Helaas zal het wel net als bij de CTA-bakken kunnen vs. willen zijn 😃
Badge +3
Als ProRail het met grote ArcGIS-omgevingen kan, dan moet NS het ook kunnen met wat kaartautomaten. Helaas zal het wel net als bij de CTA-bakken kunnen vs. willen zijn :D
Haha ja, als ze het nummer weten dan kunnen ze er iemand naar toe sturen maar omgekeerd als je een locatie geeft dan weten ze het nummer niet :?

Net als vroeger (jaren 90) met de Telefoongids CD's, waar je wel iemands nummer op kon zoeken maar je niet een nummer kon ingeven en dan zien van wie het was?

Maar daar had je dan wel weer programmaatjes voor natuurlijk, was kinderlijk eenvoudig.

Leuke avatar trouwens Henk Paparazzi 😛
Kunnen vs. willen... Bij Telefoongids CD's kan je nog allerlei argumenten bedenken, van beschikbare ruimte op de schijfjes tot de destijds beperkte snelheden van (consumenten)systemen, maar het bijhouden van een paar honderd kaartautomaten kan nooit lastig zijn :)

Die avatar kreeg je vroeger op Hyves als default.
...Leuke avatar trouwens Henk Paparazzi :P

Tinder? ?

https://youtu.be/WjvgH8yU7Aw
OV-chipkaart

U kunt op Texel alleen een OV-chipkaart of pinpas gebruiken op lijn 28/828, contant betalen is niet mogelijk. In de kleine busjes kunt u geen los kaartje kopen, omdat u voor deze ritten vooraf online een ticket moet bestellen. Wilt u met de trein reizen vanaf Den Helder? Er zijn op het eiland diverse oplaadpunten voor de OV-chipkaart:

• Sigarenwinkel Van der Vis, Weverstraat 4 Den Burg
• Albert Heijn Supermarkt, Waalderstraat 48 Den Burg
• Plus Supermarkt, Kikkertstraat 11-13 De Cocksdorp
• Primera Mets, Dorpsstraat 84 De Koog
• NS-kaartautomaat bij de veerhaven.

en kan ik bij de alberthein/ de sigarenhandel dan ook een klassewissel of samenreiskorting op me ov chipkaart laden?? Heb nog nooit daar me kaart opgeladen vandaar de vraag
Via deze website kan je uitzoeken wat je precies bij welke automaat kan doen qua handelingen 🙂
Dat gaat alleen bij de NS automaat.
Kaartautomaat nummer 101
Reputatie 7
Badge +3
Ff zoeken....

SELECT * FROM Kaartautomaat WHERE Locatie="Teksel";

0 row(s)

Probeer eens "Texel" i.p.v. "Teksel". De meeste Texelaars zelf zeggen overigens "Tessel".
https://onzetaal.nl/taaladvies/texel/
Kaartautomaat nummer 101

Ik heb het doorgegeven!
Reputatie 4
Er zal toch wel een databestand bestaan waar in staat wat het kaartautomaatnummer is van de enige NS kaartautomaat op Texel?

De reactie hierboven doet het ergste vrezen.

Reageer