NS-automaten

• 23 september 2016
  • 80 reacties
  • 2144 Bekeken

Toon eerste bericht

80 reacties

201909 11 21:08
Van 2xx is er een versie zonder en een met contactloos betalen.
Leve de vooruitgang. Hopelijk geven die wel duidelijk aan waar je de ov-chipkaart en bankpas moet houden, of is dat één scanner?
Het is een wit vlakje boven dat voor de OV-chipkaart. Ze staan alleen op Ams en Shl, dacht ik.

Zie ook https://community.ns.nl/op-het-station-17/uitrol-nfc-betalen-automaten-ns-54822.

hgl heeft ze ook sinds begon afgelopen week
Reputatie 6
Badge
En daar is hij dan.
Het gele ding is een plug voor een koptelefoon. Vermoedelijk voor gesproken instructies voor blinden en slechtzienden.

Genomen op station Woerden.

alleen vind ik het niet erg doordacht hoe die nfc pad voor contactloos betalen zit geplaatst op deze automaten: verzonken. En is dus niet gebruiksvriendelijk, NS heeft niet getest op gebruik van Wearables zoals met Apple Pay (Apple Watch), Fitbit (Google) Pay en Garmin Pay met de verschillende horloges, fitness trackers, ringen e.d. etc. Bij de automaten op A’dam Centraal zitten de NFC dingen volgens mij wel redelijk ergonomisch geplaatst. Graag zie ik NS dit in de toekomst oplossen door hun automaat te ontwerpen met NFC-first en wearable-first in gedachten. vriendelijk bedankt! :blush::kissing_closed_eyes:

Reputatie 6
Badge +2

202003 6 21:12
Voor zover ik gezien heb hebben de 2xx en 3xx nu contactloos betalen, de 1xx niet.

Reputatie 6
Badge +2

202003 6 21:12
Voor zover ik gezien heb hebben de 2xx en 3xx nu contactloos betalen, de 1xx niet.

Bij 1xx toch ook, boven het betaaltoetsenbordje.

Reageer