NS beveiliging

Toon eerste bericht

219 reacties

Reputatie 5
Inmiddels heb ik Thom een privébericht gestuurd over zijn meest recente bericht in dit topic.

Dat je zijn taalgebruik of toon aan de 'stevige' kant vindt, is uiteraard mogelijk.
Echter ben ik van mening dat naar aanleiding van zijn bericht er voldoende ruimte overblijft voor de betrokkenen om hierop te reageren,
of om zijn beweringen te weerleggen. Verder zal dit topic gewoon in de gaten gehouden worden zoals je van ons mag verwachten.
Helder, medeforumgebruikers lukraak voor lafaard en leugenaar uitmaken is dus geen enkel probleem.
Wat was dan precies de reden voor jou om in het andere topic WEL in te grijpen?
Uitspraken van als het een vent is, rotsmoes, discriminatiekaart trekken zijn vrij stevig ja.
Eerder werden Facebook gebruikers ook voor alles uitgemaakt.

Maar het gaat meer over hoe andere kritische gebruikers benaderd worden, bv met zuchten.
Die zuchten mogen ook wel gemodereerd worden.
Reputatie 5
Zoals ik aangaf, heb ik hier met Thom al over gesproken.

Het uitmaken voor 'lafaard' en 'leugenaar' is zeker niet OK, en ik wil je ook zeker niet de indruk geven dat dit zo is.
Nogmaals: ik vind dat de manier waarop Thom zijn bericht heeft opgesteld, behalve het stuk over de discriminatiekaart, in ieder geval voldoende kans overlaat voor de betreffende persoon om een reactie te geven en zijn gelijk te bewijzen.
In het andere topic betrof het een ander onderwerp en een andere situatie, waarmee ik daarom ook op een andere manier ben omgegaan.

Verder wil ik niet in een 'welles-nietes' situatie verzanden. Laten we daarom niet in dit topic eindeloos doorgaan over hoe en wanneer er gemodereerd moet worden.
Er is wel een wezenlijk verschil tussen Trein-D en Thom. Trein-D is wat jonger en zijn status als Superuser komt mij vreemd over. Thom is een stuk scherper en feller in zijn reacties, maar moet het natuurlijk ook niet te gek maken. Dat er nogal wat mis gaat op dit forum en er veel mensen vertrekken is begrijpelijk. Dat is al langere tijd zichtbaar. Ik denk zelf dat TS er echt wel werk van (had) wil(len) maken, maar er redenen zijn om niet te reageren. Misschien is er vanuit de NS contact met hem opgenomen? Begrijp goed dat als een agent contact met je opneemt, terwijl je dat niet verwacht, dat zoiets intimiderend kan overkomen. Het feit dat boa's NS personeel en betrokken partijen in bescherming neemt is natuurlijk niet in het voordeel van TS.
Zoals ik aangaf, heb ik hier met Thom al over gesproken.

Het uitmaken voor 'lafaard' en 'leugenaar' is zeker niet OK, en ik wil je ook zeker niet de indruk geven dat dit zo is.
Nogmaals: ik vind dat de manier waarop Thom zijn bericht heeft opgesteld, behalve het stuk over de discriminatiekaart, in ieder geval voldoende kans overlaat voor de betreffende persoon om een reactie te geven en zijn gelijk te bewijzen.
In het andere topic betrof het een ander onderwerp en een andere situatie, waarmee ik daarom ook op een andere manier ben omgegaan.

Verder wil ik niet in een 'welles-nietes' situatie verzanden. Laten we daarom niet in dit topic eindeloos doorgaan over hoe en wanneer er gemodereerd moet worden.

Dat laatste is wel een probleem dat al besproken had moeten worden.
Je moet eigenlijk een aparte rubriek hebben met feedback over het forum.
Je moet eigenlijk een aparte rubriek hebben met feedback over het forum.
Er zijn topics die over het forum gaan. Een aparte rubriek lijkt mij onnodig. De opbrengsten wat betreft de topics over dit forum zijn mager.
Het hele feit dat iemand die hier komt vragen op welke wijze hij een klacht kan indienen kennelijk eerst tegen andere forumgebruikers moet gaan bewijzen dat zijn klacht gegrond is (want het zal wel een leugenaar zijn, bovendien geen vent, hij bedient zich van rotsmoezen, is een aansteller et cetera) geeft mijns inziens al aan hoe afwijkend er op dit forum opeens wordt gereageerd (en dus ook gemodereerd) wanneer er enige kritiek in de richting van (medewerkers van) NS wordt geuit.
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/advies-gevraagd-in-bizarre-situatie-met-hc-49494/index1.html#post332146
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/advies-gevraagd-in-bizarre-situatie-met-hc-49494/index1.html#post332146

Flesje wijn zetten op hoelang het gaat duren voordat de eerste beschuldigingen/beledigingen in de richting van Dan28 gaan komen en hoe de crew vervolgens de andere kant opkijkt?

Flesje wijn zetten op hoelang het gaat duren voordat de eerste beschuldigingen/beledigingen in de richting van Dan28 gaan komen en hoe de crew vervolgens de andere kant opkijkt?

Dat worden dan twee flessen wijn, maar ik wacht je voorstel af. 😍
Reputatie 5
Ik was gisteravond op Utrecht Centraal. Puur uit nieuwsgierigheid heb ik eens bij de Burger King gekeken. Tegenover is inderdaad een lange bank maar ook tafeltjes met stoelen. Die zit in een ruimte met meerdere horeca-gelegenheden. Nu vraag ik me af: is die ruimte s'morgens vroeg om 5 uur wel open? Volgens mij is die ruimte dan afgesloten.
Reputatie 6
Badge +2
Ik was gisteravond op Utrecht Centraal. Puur uit nieuwsgierigheid heb ik eens bij de Burger King gekeken. Tegenover is inderdaad een lange bank maar ook tafeltjes met stoelen. Die zit in een ruimte met meerdere horeca-gelegenheden. Nu vraag ik me af: is die ruimte s'morgens vroeg om 5 uur wel open? Volgens mij is die ruimte dan afgesloten.
201806 24 11:59 ut poortvrijepassage poortvrijepassageut ligregels slaapregels
Het gaat om een van de banken buiten, op de poortvrije passage.
Reputatie 5
Okee, zo kan je dat ook uitleggen. Duidelijk!
Voor de meelezers in dit topic over de strafbeschikkingen misschien leuk om te lezen:

OM deelde ten onrechte straffen uit
Strafbeschikking Sinds 2008 mag het Openbaar Ministerie straffen opleggen zonder tussenkomst van een rechter – dat moet gemak en tijdwinst opleveren. Maar duizenden mensen zijn sindsdien onterecht veroordeeld en hebben nu een strafblad.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/03/het-rommelt-in-de-straffabriek-van-het-om-a3016864
Reputatie 7
Badge +3
@Henk_NL
Wat heeft dat met dit topic te maken? Los daarvan, mensen die een boete krijgen zijn het daar zelden mee eens maar dat betekent nog niet dat ze ten onrechte zijn beboet omdat een of andere journalist dat vindt. Wie het er niet mee eens is kan zijn zaak overigens altijd laten voorkomen bij de rechter.
@Tamzin
Zie o.a. https://community.ns.nl/op-het-station-17/ns-beveiliging-48982/index6.html#post328314

En dan ook dit nog...
https://www.boabond.nl/nieuws/57-boas-in-actie-6-december-13-30-uur-stopera-meld-je-aan
Met een korte cursus en wat trainingen....
Reputatie 5
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het met topicstarter is afgelopen. In het begin was ze heel vaak aktief in dit topic maar ze is al een maand of vijf niet meer op het forum verschenen.

Reageer