beantwoord

NS dagkaart en toegangspoortjes

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Afgelopen weekend stond ik met een NS-dagkaart voor de toegangspoortjes van R'dam CS. Heb met dit kaartje bij 2 poortjes geprobeerd toegang te krijgen tot het station, zonder succes. Toen maar met iemand anders mee door het toegangspoortje geglipt.
Vraag: hoe krijg je met een NS-dagkaart het toegangspoortje open?
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 februari 2017, 10:53

Die hoor je overal in te kunnen checken, kreeg je een foutmelding, of deed ie niets, in het laatste geval is de chip waarschijnlijk kapot

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Als je het over een e-ticket hebt, die kun je alleen scannen bij een poortje met glazen plaat. Dit hang dat ook boven het poortje (staat aangegeven ook op het ticket)
Als je het over een e-ticket hebt, die kun je alleen scannen bij een poortje met glazen plaat. Dit hang dat ook boven het poortje (staat aangegeven ook op het ticket)

Nee, ik heb het niet over een E-ticket. Het is een klein rechthoekig in de winkel gekocht papieren dagkaartje niet voorzien van een te scannen code. Wel zit er een smal glimmend strookje op de onderkant van het kaartje.
Reputatie 7
Die hoor je overal in te kunnen checken, kreeg je een foutmelding, of deed ie niets, in het laatste geval is de chip waarschijnlijk kapot
Reputatie 5
Badge
Wees blij dat je niet gecontroleerd bent op het station. Want achter iemand aan lopen door een poortje is 'tail-gaten' en kan een boete opleveren van 90 euro. Dit omdat je zonder geldig vervoersbewijs het station betreedt. Zonder ingecheckt te hebben is je vervoersbewijs immers niet geldig.

Ga voortaan in zulke gevallen naar de NS-balie toe die zich buiten de poortjes bevinden. Die kunnen ook de kaartjes uitlezen als ze werken, en eventueel in een oplossing voorzien.
Hoi Rieny en welkom op het forum.

Zoals Slidestops aangeeft, kun je met deze kaartjes overal inchecken, mits het kaartje geldig is op het moment van inchecken en het niet eerder gebruikt is. Je kunt dit bij de automaat nakijken, maar je mag me ook een privébericht sturen met de code die aan de bovenkant of zijkant staat. Dan kijk ik je kaartje na in het systeem.
Hoi Rieny ,

Ik heb nog geen bericht van je gehad.
Reputatie 5
Ga voortaan in zulke gevallen naar de NS-balie toe die zich buiten de poortjes bevinden.
Benieuwd op hoeveel stations ze nog een bemand loket hebben ... bij ons al jaaaaaaren niet meer.
Dan ben je dus aangewezen op zo'n praatpaal.
@Goner Via deze pagina kun je per station bekijken of er een servicebalie aanwezig is.
Reputatie 5
Ja, er zijn best nog grote stations met een balie .. maar ik ben bang dat het overgrote deel van de stations alleen van die service-zuilen heeft, vraag me af of die je op afstand kunnen helpen met uitlezen van je kaartje ??
Reputatie 4
Badge
@Goner De Zuilen die ik ken hebben geen kaartlezer. Daarom lijkt het me ook niet waarschijnlijk. Het antwoord is dus nee.
Reputatie 6
Badge
Goner, het betreft hier Rotterdam Centraal. Het stikt daar van de hulpvoorzieningen.

Reageer