beantwoord

NS Fietsenstalling Eindhoven Corona

• 3 juni 2020
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Reputatie 3

Sinds een paar dagen kost de fietsenstalling weer geld en zijn ze beide open. Ze zijn ruim 2 maanden gratis geweest.

Extra pijnlijk is dat nu net mijn jaarabonnement afloopt. Is het niet logisch dat de abbonementen gewoon 2 maanden (gratis) doorlopen?

icon

Beste antwoord door Mark NS 3 juni 2020, 21:50

Hoi huibf

Het is technisch helaas niet mogelijk om de looptijd van een abonnement te verlengen. Bij Jaarabonnementen voor fietsenstallingen op verschillende stations waar de stallingen in eigen beheer zijn, is restitutie mogelijk voor de periode dat de stalling gratis is geweest, maar ik zie Eindhoven niet in die lijst staan. Dat komt doordat daar een exploitant opzit. Klopt het ook dat je het Jaarabonnement bij de stalling zelf hebt aangeschaft? In dat geval zou je namelijk bij de stalling zelf kunnen informeren naar de mogelijkheden.

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi huibf

Het is technisch helaas niet mogelijk om de looptijd van een abonnement te verlengen. Bij Jaarabonnementen voor fietsenstallingen op verschillende stations waar de stallingen in eigen beheer zijn, is restitutie mogelijk voor de periode dat de stalling gratis is geweest, maar ik zie Eindhoven niet in die lijst staan. Dat komt doordat daar een exploitant opzit. Klopt het ook dat je het Jaarabonnement bij de stalling zelf hebt aangeschaft? In dat geval zou je namelijk bij de stalling zelf kunnen informeren naar de mogelijkheden.

Badge +3

Klopt, Eindhoven is wat dat betreft een buitenbeentje want abonnement op ov-kaart volgens mij nog niet mogelijk (je krijgt een stallingspasje en een sticker) en ook de eerste 24 uur gratis kennen ze niet, kost gewoon € 1,25 per dag en als je met PIN betaalt zelfs per kalenderdag wegens de datum van het bandje om je stuur. Stallen op Rekening werkt wel met ov-chip, en dan netjes per 24 uur.

Ik zou inderdaad even informeren bij de beheerders.

Toevallig heb ik ook een fiets in de stalling Eindhoven-Zuid staan, waarvan het jaarabonnement afgelopen maand is verlopen. Helaas zie ik mijzelf de komende tijd (weken/maanden?) niet meer in Eindhoven komen… Maar om te voorkomen dat m'n fiets mogelijk geruimd zou kunnen gaan worden ivm verlopen abbonement zou het graag toch willen verlengen.

Weet iemand hoe ik met de stalling/beheerder in contact kan komen? Op de NS-site is helaas geen enkele contactmogelijkheid te vinden. Op het kaartje dat ik heb van het abbonement staat ook geen contact info helaas...

Badge +3

Als een NS moderator je niet van contact-info kan voorzien wil ik er morgen of vrijdag best even langs gaan, woon op 2 km er vandaan.

Misschien handig om een abonnements/pasnummer te hebben of je naam (voor zover ze die daar in een systeem hebben staan). Een privebericht kan je mij sturen via hier.

Reputatie 6

Hoi huibf

Waar kan ik dit aanvragen? Ik heb voor stallingsabonnement voor Carre in Haarlem

Edit: Helaas waren we iets te voorbarig, de contactinformatie mag niet openbaar gedeeld worden.

Reageer